Galant/Legnum peräöljyn vaihto

adkyadky

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2016
Kuulemma niin haasteellinen prosessi eräässä liikkeessä, että eivät tätä tahdo tehdä. Tietääkö joku Turun seudulla olevaa liikettä joka osaisi hoitaa kyseisen homman? Ilman nosturia ei tämäkään homma juuri kauheasti huvita.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

Onko kyse AYC öljyn vaihdosta vai itse peräöljystä? Peräöljyn kanssa ei ole mitään normaalista poikkeavaa.
 

adkyadky

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2016
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

Basbarduu sanoi
Onko kyse AYC öljyn vaihdosta vai itse peräöljystä? Peräöljyn kanssa ei ole mitään normaalista poikkeavaa.
Peräöljyn puhelimessa mainitsivat, tarkoituksena oli vaihtaa moottorin, askin, jakolaatikon ja perän öljyt. Viimeistä eivät kuulemma tahdo tehdä... ???
Edit: Jakolaatikko & peräöljy. Loppuviikosta vaihtuu kun tulee osaavampi kaveri tänne etelään. :eek:
Osaako Basbarduu selittää mitä tosta AYC-öljyn vaihdosta tekee niin haasteellisen? Ilmeisesti pumppu ottaa ainakin helposti siipeensä.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

Siellä on perä jaettu kahteen osioon se öljy. toiseen tulee ihan normaalia peräöljyä ja toiseen tulee AYC öljyä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, vanhat pois ja uudet tilalle. Siellä lukee ihan selvästi AYC mihin tulee ayc:n oma öljy.

Sitten taas jos vaihtaa siihen pumpun piiriin ne ayc öljyt, niin tarvii tietää jo vähän jotakin ja olla sopiva ohjelma koneessa millä pystyy pumpun venttiileitä yms aukomaan.
 

adkyadky

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2016
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

MäTSi sanoi
Siellä on perä jaettu kahteen osioon se öljy. toiseen tulee ihan normaalia peräöljyä ja toiseen tulee AYC öljyä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, vanhat pois ja uudet tilalle. Siellä lukee ihan selvästi AYC mihin tulee ayc:n oma öljy.

Sitten taas jos vaihtaa siihen pumpun piiriin ne ayc öljyt, niin tarvii tietää jo vähän jotakin ja olla sopiva ohjelma koneessa millä pystyy pumpun venttiileitä yms aukomaan.
Jotain tollasta vähän päättelinkin, että pumpun piirin öljyille on oma "testeri" jolla se voidaan ilmata. Onko kuinka tarpeellista koskea piirin öljyihin? Ehkäseviä huoltojahan tässä vaan tehdään. :)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

En itse kahdessa omassa ole nähnyt tarpeelliseksi sitä pumpun öljyä vaihtaa, kun öljy on ollut puhtaan punaista. Sen tason ja värin(ettei ole päässyt mustumaan) pystyy tarkistamaan siellä kontissa olevasta säiliöstä ja pitää huolen, että nesteen taso on juuri oikea.
 

adkyadky

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2016
Vs: Galant/Legnum peräöljyn vaihto

MäTSi sanoi
En itse kahdessa omassa ole nähnyt tarpeelliseksi sitä pumpun öljyä vaihtaa, kun öljy on ollut puhtaan punaista. Sen tason ja värin(ettei ole päässyt mustumaan) pystyy tarkistamaan siellä kontissa olevasta säiliöstä ja pitää huolen, että nesteen taso on juuri oikea.
Ok. Kiitos vastauksista, täytyy miettiä asian tärkeyttä uudestaan. ::)
 
Ylös Bottom