Galant vai Lancer?

H

hillside

Guest
kumpi on parempi vaihtoehto nuorelle opiskelija pojalle, Galant vai Lancer? Kertokaa huonoja ja hyviä puolia kummastakin merkistä. Omia kokemuksia autoista. ::)
 
Vahvasti Galanttia suosittelen. Kokemuksia eniten mallista -86 GLS 2.0 kaasutin. Eli laitan nyt siitä tarinaa.

Hyviä puolia:
-Varma, ei oo tielle jättäny 3v ollu jo (kop kop).
-Hiljainen
-Tukeva
-Vähäruokainen
-Erinomainen etenemiskyky lumessa

Huonoja puolia:
-Parkkiruudut kovin pieniä
-Suuri kääntösäde
-Kalliit vakuutukset
-Ei mikään tykki
-Tykkäävät ruostua kovin
 
Lancerista:

- ehkä pienempi kulutus kuin galanteis
- "sporttisempi"
- varma peli (-90 mallilla 200tkm ongelmitta)
(-95 mallilla ny 1½ vuodessa yli 30 000 tkm)
- käyntiääni nätti ja pieni useimmiten (-90 ja nuoremmat)
- kevyehkö miinuspuolena, mutta jäykistys ja isommatgummit tekee ison auton tuntuseks ilman että on Galantin painoissa...

Galantti:

- isohko "edustusautokin jo"
- tukeva varmaan
- varma peli myöskin
- hiljaisempi ehkä kun Lancer
 
osta jompi kumpi kumpi tulee ekaks vastaan ja tuntuu silta et se on pakko saada ;D
 
kiitoksia vastauksista. itse olen katsellut vuosien -88-91 malleja lancereista sitä 1.5 GLXi mallia ja galanteista 1.8 GLX ja GLS mallia ja sit 2.0 GLSi mallia joku noista neljästä on ollut tutkaimessa.
 
kiitoksia vastauksista. itse olen katsellut vuosien -88-91 malleja lancereista sitä 1.5 GLXi mallia ja galanteista 1.8 GLX ja GLS mallia ja sit 2.0 GLSi mallia joku noista neljästä on ollut tutkaimessa.

Oletkos tutkaillut saman ikäluokan Sapporoita? Niissä on meinaan varusteet viimeisen päälle sekä 2.4i kone.
 
Jos nyt vedetään vähän kotiin päin, niin jos hyvää haluat niin osta automaatti sapporo. Manuaali on huonommin varusteltu. Mut toisaalta koneen puolesta ei ole sopiva opiskelijan budjetille. automaatti-mallissa on puol-automaatti ilmastointi vakiona ja korkeus-säädettävä alusta.
 
Jos galanttiin päädyt niin mielestäni kannattaa sulkea pois noi glx jne., kannattaa hankkia suoraan glsi tai sitte gti tuleepahan varustepuoli kerralla kuntoon, elä myöskään osta alle kakslitrasta, ku eipä toi 2.0 8v vielä mikään tykki ole, mutta sillä pärjää, niin minkälainen se 1.8 sitte on

no sen verran tuli muistikuvia mieleen että ku nuorempana ajelin semmosella 1.8 tdic -85:lla galantilla ja tultiin ryyppyreissulta kotia päin niin tuli kaverin kanssa kisat ja sillä oli just tommonen 1.8 glx bensa galantti ja kun pohjanmaalta työnnettiin molemmat viispäällä niitä suoria tulemaan niin diiseli se vain oli ensin perillä ;)

Eki
 
Täytyy vielä sen verran puhua Lancerin puolesta, että 1,3 litranenkin on oikein mukava menopeli! Kahden hengen kuormalla se kiihtyy yllättävän nopeesti myös maantiellä, eikä ohitukset ole ollenkaan vaikeita! Suuremmalla kuormalla auton voimavarat sitten jo puutuvatkin.

Tähän mennessä ei mitään isompaa valitettavaa ole. Auto on aika karvalakkiversio vaikka onkin joku kaksivärinen special-malli. Ainoa puute varustelistalla on ohjaustehostimen puute! Kaupungissa se olisi enemmän kuin tarpeen. Kulutus on kohdallaan n. 5,5-7 l/100km riippuen kelistä. Muutenkin kannattaa keskittyä olennaiseen auton hankinnassa, eikä vai kaikkiin kivoihin kilkkeisiin. Niihin ehtii törsätä tulevaisuudessakin! :)
 
Totta kyllä, olennaiseen kannattaa keskittyä, mutta sen olen kyllä huomannu että, ku ostat tämmösiä vanhempia autoja niin eipä niissä suuria eroja ole vaikka ostat heti kerralla semmosen missä on riittävästi varusteita. Sitten kun rupeet jälkeenpäin niitä lisävarusteita "karvalakki" versioon hankkimaan niin saat toisen auton samaan hintaan. Pätee ainakin mitsun hinnoilla ;)

Eki
 
joo..itellä ol toi 1.3 -90 ja ol muute pirtee... varsinki yksin ajellessa tai kahdestaa.. Moni luuli vähintää 1.5 koneiseksi :)
 
Itse ostin eilen -88 Galantin ja ihan hyvältä autoltahan tuo on tuntunut. Pikku lommoja oli kyllä siellä täällä, kun noi mitsun pellit ei nyt oo ihan paksuimmasta päästä. Kävin myös
koeajamassa paria toyotaa ja yhtä Fordia, niin kyllä Galant oli ominaisuuksiltaan ylivoimasesti paras.
 
Lanceri o ihan hyvä peli.
Löysin viime vuonna tollasen vm.90 ajettu 95 tkm.
GLXi 1.5l koneella. Ikävä kyllä ei ole myytävänä.
Jos olisi rahaa ostaa uudempi auto, niin myisin sulle.

Lanceri on erittäin vähäkulutuksinen ajan 50 l tankilla 600 km.Riippuu vähän kaasujalastakin. Katsastuksesta menee sukkelasti läpitte. Osta siis Lanceri.
 
Itse olen Galantin puolella. Se on kaikin puolin "kiinteämpi" auto vielä paljonkin ajettuna. Ei rämise kun sisutaan ei ole käytetty juurikaan kovamuovia. Täytyy myös muistaa että Lancer on halvemmalla rakennettu kuin Galant, mutta nykyisellään autot ovat jo lähes samanhintaisia. Ajettavuus on Galantissa myös mielestäni parempi sekä koria sinkitty, toisin kuin Lancerissa.
 
ööö, onhan noissa lancereissa jo kylkilinjaan asti sinkitty kori?

88-92 lancereita on sitten katilla ja ilman kattia. Eli jos on halua rakennella konetta niin sitten tietty se ilman kattia oleva malli. Ja koneita on sekä 8 että 12 venttiilisinä. Itse haeskelisin 1.5 glxi tai jos sattuu olemaan tarjolla niin EXE mallia (vain vuosina 91/92).
Ja onhan sitten se välimallikin, 92/93 5ovinen, 1.6 koneella.
 
no nyt on auto kuitenkin ostettu ja merkki valinta kääntyi Lancerin puoleen.. 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom