Galantin jarrulevyjen vaihto taakse ?

  • Viestiketjun aloittaja Mitsu_91
  • Aloituspäivämäärä
M

Mitsu_91

Guest
Täytyis vaihtaa galanttiin (2.0 -91 silver diamond) jarrulevyt taakse. Onko vaikea homma ? Entä oisko jotain tipsejä mitä ois hyvä tietää ennen ko. remppaa ?
 
Eikö galantissa tarvitse irroittaa jarrusatulaa kun ottaa levyn pois ??? ???
 
No tottakai pitää, mutta sehän vaaa pari pulttia irti...

mutta eikös se vähä itsestäänselvyys...
 
Entä oisko jotain tipsejä mitä ois hyvä tietää ennen ko. remppaa ?

worst case

- jarrulevyjä kiinni pitävä pieni uppokantainenpultti on ruostunut kiinni / kanta nyljetty. sen pois ottaminen voi olla vaikeata.

- Uudet jarrulevyt on paksummat kuin uudet -> jarrusylinteri jumittaa sisäasentoon painaessa, varsinkin kun laitat samalla ne uudet jarrupalat.

- jarrusatuloiden liu ovat ruostuneet -> kun niiden pitäisi keskittyä uuden jarrulevyn ja palojen paikkaan niin eipä keskitykkään.
 
No ei mulla ainakaan millään kiinni ne levyt.
Ihan vetämällä lähtee irti.

Katsos galantissa ei tuommoista pulttia oo (e33)  ;D

Ja itellä ei tullu ainakaan mitään ongelmia, levy irti uus paikalle.

Ja jos liut tai sylinteri jumissa ni samassahan ne korjaa sitten kun on auki.

Mutta kokemuksesta tiedän että tuo e33 semmonen mobiili että kun alat vaihtamaan vaikka jotain jarrulevyjä niin jotain muuta menee rikki vaikka jopa kone ;D ;D ;D ;D ;D
 
Ainakin lancerissa pitää avata napamutteri (joka on STANAN tiukassa), joka vaatii pulttipyssyä tai sitten jerkkua ranteesta. Itellä ei auttanu vaikka otti metrisen jatkovarren ja hyppi sen päällä... ;)

Helpompi on, jos galantissa on levy parilla pienellä ruuvilla ja sokilla kiinni, niinkuin joissain japskeissa.
 
nokun ei ole levy millään kiinni.

ainoa joka pitää levyn tiukasti kiinni on vanne.
 
itellä meni jotenkin näin:
pyärä irti,käsärin vaijeri irti, jarrusatulan takana on yläällä ja alaalla pultit jotka pitävät jarrusatulaa kiinni,mutta pistä liukenemaan reilusti crc:tä ettei käy kuin mulla eli katkesi ja joutui poraamaan ruosteisen jämän pois.jarruletkun irrotat ennen kuin otat satulan lopullisesti irti-->helpompi hoitaa liukutapit kuntoon kun koko paska sylissä. kato sitten että sylinterin ura tulee palassa olevan tapin kanssa yhteen,tästä asiasta jo aikasemmin keskusteltu. muista ne liukutapit hoitaa ettei jarrut jumi heti,ovat nimittäin RUOSTEESSA ;D
sitten vain käänteisessä järjestyksessä osat takasin.lopuksi muista ilmata jarrut. lisätkää jos jäi jotain uupumaan. itellä jumi toinen jarru, toisenlaisia ongelmia gallun kanssa myös...
 
Takaisin
Ylös Bottom