Galantin jarrut

Shooter

Galant 16v Tic -89
Liittynyt
30 Elokuu 2003
Sijainti
Kirahvilandia
Joo,elikä ongelma seuraava.jarrut kitisee(etu)ja otin pyörän pois kun ajattelin että varmaan on huollon tarpeessa,mutta siellä odottikin yllätys kun olin napannut satulan vekka.Jarrulevu ei oo mitenkään kiinni missään,on kyllä levyn keskiössä 2 ruuvin paikkaa,ja kierteetki löytyy,mutta ruuveja ei ollut.No,otin toisenkin puolen auki,ja ajattelin kattoa sieltä mallin kiinnitysruuveille,muttakun sielläkään ei ollu levy kiinni mitenkään,Joten kysynkin nyt galant tietäjiltä:Kuuluko sen levyn olla jotenkin ruuveilla kiinni vai onko ideana että se pysyy paikoillaan kun laittaa satulan paikalleen,ja pyörän kiinni tms...?Help ??? :eek:
 
Alunperin kuuluu kai olla ruuvit, mutta pysyy varmasti kiinni kun pyörä on kiinni.
 
Joo ei oo levyt millään muulla kiinni kun vanteen puristuksella.

Eikä mulla ole ainakaan mitään ruuvin paikkoja siellä levyn takana.(jos oikein muistan)
 
Kiitokset... :)Ja nyt vähän offtopic,mutta onko tietoa mistä saisi hankittua valkoisia mittarinpohjia/miten niitä sais valmistettua?olen kuullut jotain juttua,että ihmiset ovat toteuttaneet niitä ns.tarratulosteena?
 
Kaiken helpoimmin saat kun otat vaikka valokuvat vanhoista mittarin pohjista ja photoshopillta (tjms) edioit mimmoset ite haluaa, ja sitten tulostaa tarralle...

Sama juttu jos löydät jostain netistä valmiit pohjat niin tarralle vaan tulostusta, ja liimaat vanhojen päälle.

Kannattaa tosin tarkistaa kuumeneeko mittariston päälinen valojen takia... ettei tarrat kärvenny :)

EI se tarvitse olla edes tarraa mille tulostaa...
voi olla ihan normi ei kiinnyttävää jotain paprua tjms...

mittaristossa on pienet ruuvit jotka pitää sitä paikallaan.
 
Kaiken helpoimmin saat kun otat vaikka valokuvat vanhoista mittarin pohjista ja photoshopillta (tjms) edioit mimmoset ite haluaa, ja sitten tulostaa tarralle...

Vai Valokuva ??? ??? ;D
Pitääkö se ottaa mittareitten ollessa paikoillaan vaiko irroitettuna???

Ois todella mielenkiintoinen nähdä mittaripohjat jotka on valokuvasta tehty ;)

Josko skanneria löytyis niin se ois huomattavasti parempi homma, silleen mä oon ainakin ne aina tehny!
Ensin mittarit veke, sen jälkeen skanneriin, jollain kuvankäsittelyohjelmalla halutut värit ja sit printtaus...

Tarkoitukseen käy hyvin tav. paperi jos vetää siihen jotain kontaktimuovia pintaan ja liimaat vaan alkuperäisten pohjien päälle!
Suosittelen kakspuolisen teipin käyttöä, helpompi irroittaa kun rupee tekeen mieli uutta väriä ;)
 
Tuen kyllä enemmän tuota valokuva-ideaa,kävin tsekkaa ocf:n sivuilla (kun ei löydy skanneria) ja näin kun yks kaveri oli laittanu sinne ohjeita just tosta tulostamis-hommasta.Oli väsänny ooppeliinsa valkoset pohjat samalla tekniikalla,ja oli aika kivan näköiset :).Vedin tossa ton mittariston pois ja samalla kävi mielessä mittarivalojen vaihtamista siniseks,värjäsin lamput,mutta edelleen näyttää vihreetä... ???Onko mittareiden(kierros,ja nopeus)takana jotain värillistä levyä tms,joka takaa että vaikka laitat vaaleanpunaiset(!)valot ni väri ei muutu...?sain muuten sen jarrujen vikinänkin loppumaan,joten eka remppa "uuteen" autoon oli menestys :D
 
Takaisin
Ylös Bottom