Galantin käyntiongelmia...

K

KooVee

Guest
Kyseessä on siis Galant 1.8 vm-90 (kaasutin).

Ongelmat:

A) Alkaa nykimään/täristämään n. yli 90km/h nopeuksilla ja kun tarvitaan vääntöä (esim. ylämäissä). Tällöin täytyy ajaa pintakaasulla.

ja vika joka on tullut äskettäin...

B) Ei pysy käynnissä (lämpimänä) tyhjäkäynnillä eli hieman sen jälkeen kun automaattiryyppy on lakannut toimimasta (muuten ottaa ihan hyvin kierroksia, kaasulla saa pidettyä käynnissä, ryypyn aikana OK)

Ensiapu: vaihdoin bensansuodattimen, virranjakajan kannen + pyörijän, sytytysjohdot, tulpat ja ilmansuodattimen. Mittasin samalla puristuspaineet ja olivat OK. Sytytys (kärjetön) on myös OK.

Vika ei hävinnyt. "Tuntuu" kuin ym. vikatapauksissa kone ei saa riittävästi/oikein polttoainetta.

Itse olen yrittänyt rajata vianetsinnän seuraaviin:

1) Kaasutin (tai sen osat) ei toimi kunnolla tai ovat likaisia

2) Imupuolen vuoto

3) Virranjakaja tai alipainesäädin viallinen

Tuntuuko todennäköisiltä syiltä ja onko mitään tarkastuskeinoja näiden toteamiseksi (muuta kuin uuden osan vaihto)?

Kiitoksia kommenteista jo etukäteen!

Edit: lisäsin nuo tulpat vaihdettuihin osiin...
 
Jo epäilen että sulla on kakkos kurkun suutin tukossa kaasuttimessa eli silloin, kun kaasua lisätään riittävästi alkaa auto nykiä ja "yskiä". eli sulla on ollut entinen polttoaine suodatin liian kauan paikallaan ja näin ollen on päässy paskoja läpi kaasuttimeen asti!
 
Virranjakaja tai sytkän transistorikin osaavat aiheuttaa tuon. Ikävämpi vaan mitata, kun pitäisi siinä 90 vauhdissa olla siellä pellin alla...
Jakajavian pystyy vielä tutkimaan vauhdissakin, jos jaksaa vetää vähän johtoa konehuoneesta kabiinin puolelle, mutta transistoria ei voi oikein tutkia mitenkään. Paitsi jos osaa ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom