Galantin sähkövika?

Teemu84

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2008
Ostin ensimmäistä kertaa mitsun ja kyseessä on vm92 galant 2.0 gls autom. Auto oli hyytynyt entisellä omistajalla tienposkeen ja ostin sen siinä kunnossa. Tutkin vikaa ja kipinä oli hukassa. Jossain vaiheessa sytytyksen osia irroitellessani ja takaisin laitettaessa kipinä löytyi ja luulin olleen vain kosketushäiriön kyseessä. Nyt ajaessa nykäisee välillä jolloin check engine valo syttyy ja palaa vähän aikaa jonka jälkeen se sammuu. kerran koeajolla sammui kokonaan auto. Mistäköhän vikaa kannattaisi hakea? Ajattelin tarkastaa löytämilläni ohjeilla auton vikakoodit mutta jossei ne näytä mitään niin onko mitään tyyppivikaa joka vaikuttaa sytytykseen?? Oletan ainakin että nykiminen johtuu siitä että kipinä katoaa hetkeksi kun se aluksi oli koko ajan kateissa. voi toki olla että on ihan toinen vika kunnen ole ajanut autoa ennen kuin tuli vika jossa kipinä katosi.
 
Vs: Galantin sähkövika?

oisko siellä se perinteinen kipinänvahvistusyksikkö tms menossa.. kts. motonet.
 
Vs: Galantin sähkövika?

Siis tuo elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö? Missäköhän päin konehuonetta se sijaitsee? ei se nyt kallis ole kun 50e maksaa muttei viitsisi sitäkään tuurilla vaihtaa jossei ole siinä se vika.. Ei vaan taida saada testattua sitä mitenkään?
 
Vs: Galantin sähkövika?

Teemu84 sanoi
Siis tuo elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö? Missäköhän päin konehuonetta se sijaitsee? ei se nyt kallis ole kun 50e maksaa muttei viitsisi sitäkään tuurilla vaihtaa jossei ole siinä se vika.. Ei vaan taida saada testattua sitä mitenkään?

Se juuri, en nyt ulkoa muista missäpäin se on, mutta varmaan etsivä löytää ja lukee, ainakin se voisi aiheuttaa mainitunlaisia vikoja.
 
Vs: Galantin sähkövika?

Imusarjan yläpuolella vas puolella nokasta päin katsottuna.
Pieni musta morkula.

Testattua saat niin,että mittaat meneekö puolalle jännitettä SILLOIN kun ei suostu kipinää antamaan.
 
Vs: Galantin sähkövika?

Nyt luin vikakoodit ja oli 14 ja 15 eli kaasuläpän anturi ja tyhjäkäyntimoottori. Mutta nollasin viat ottamalla kengän irti ja laitoin takaisin jonka jälkeen lähdin koeajolle. Kun ajaa vähän aikaa niin apumiehen jalkatilassa olevasta releestä tms(ruiskuboksin vieressä oleva metallinen kokkare johon tulee monta johtoa, taisi olla vähän tupakka askia pienempi) kuuluu naksahdus ja samassa check engine valo syttyy ja auto joko meinaa sammua tai sammuu. Yleensä lähtee heti käyntiin kun uudelleen starttaa. Mitään vikakoodia ei anna siitä kun katsoin. Eli liekö nuo koodit ollut jotain vanhoja tilapäisiä häiriöitä tai tämän oikean vian takia antaa "vääriä" vikakoodeja kun ei auto enää toimi kunnolla silloin kun vika tulee päälle??? Ja mikä se apumiehen jalkatilan pikkuinen boksi on nimeltään ja mikä sen tehtävä on?
 
Vs: Galantin sähkövika?

Niin ja en löytänyt sitä sytytyksen ohjausyksikköä sieltä missä piti olla. imusarjassa on kiinni pari jotain osaa kaasuläpän anturin lisäksi joihin tulee johto mutta ei ne ainakaan ne ole kai kun otin pistokkeen irti niin silti puolaan tulee 12v ja siinä imusarjan päällävasemmalla ei minusta ole kuin cruiseen liittyviä osia??
 
Vs: Galantin sähkövika?

ECU alkaa olemaan tiensä päässä. Se metallinen rele apumiehen jalkatilassa (hansikaslokeron alla) on bensapumpun ohjausrele, sen naksuminen auton käydessä on yksi monista ecu:n hajoamiseen viittaavia ensioireita. Nyt ei kannata kiusata sitä autoa enää yhtään, ecu irti ja huoltoon janialho:lle tai esku:lle (jos esku nyt vielä ehtii noita korjailemaan) Ja muutenkin tuon ikäluokan ecu:t kypsyy huomattavasti nopeammin kuin vanhemmissa. (ohut ecu = uudempi, paksu ecu = vanhempi). Haulla löytyy aika hyvin lisäinfoa.

Äärimmäisessä tapauksessa ecu on nyt jo korjauskelvoton, mutta se selviää sitten remontissa.
 
Vs: Galantin sähkövika?

mistä sen tietää ettei pumpun releessä ole vika? Ja mikä niistä ecuista sitten aina hajoaa? Ja jos ostan käytetyn ecun purkuautosta niin onko kaikissa 2.0i koneisissa sama ecu ja onko vaihteistolla siihen merkitystä kun itsellä on autom.?
 
Takaisin
Ylös Bottom