Galanttiin leveämmät vanteet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juzep
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Juzep

Evolution IV
Liittynyt
10 Elokuu 2012
Sijainti
Kmo
Elikkäs, onko porukka laitellu täällä galanttii kuinka leveää vannetta? Oon kuolannu omaani noita Rota:n vanteita tyyliin 9 tuumaa leveitä ja 17 kokosia. Kuinkahan istuu paikalleen, kellään tietoa/kokemusta ite laitellut? Autonahan on -00 sport farkku, alustalla mitä laskettu vielä 35 jousilla. 17 vanteet ainakin istuu heittämällä paikalleen
Kiitos jo etukäteen vastanneille! 8)
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Skydiverillä taisi olla farkussa 20" jossain vaiheessa alla, kai niillä leveyttäkin oli jonkin verran... Kyllä ne 9" leveät varmasti mahtuu sopivalla ET:llä ja rengastuksella, jos ei muuten niin kaaria rullaamalla.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

en tie paljon type-s:n kaaret levittää ?

Mutta legussa on takana 17x9 et38 ja ne jää omaan makuun liian sisälle, eli ehkä olis passeli galanttiin.

Mutta eiköhän tämä korjaannu kesällä sitte 8)
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Oukkeibs kiitti! En kyl tiiä vai näyttääks, mutta onko tossa sport gallussa vähä ehkä "leveemmät" kaaret ku noissa orkkiksissa? Eli nyt täytyy alkaa about tolla et:llä kattelee valsseja kesäksi, täytyy kuvaa laitella myöhemmi miltä tulee näyttää 8) !
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Juzep sanoi
Oukkeibs kiitti! En kyl tiiä vai näyttääks, mutta onko tossa sport gallussa vähä ehkä "leveemmät" kaaret ku noissa orkkiksissa? Eli nyt täytyy alkaa about tolla et:llä kattelee valsseja kesäksi, täytyy kuvaa laitella myöhemmi miltä tulee näyttää 8) !

Ihan samat kaaret siinä on ku kaikissa muissakin. Noissa vr4:sissa on type S malleissa nuo kaarilevikkeet, takana on veistetty sitä vars kaaren peltiosaa hieman verrattuna normigalluun jolloin sinne VOI mahtua ehkä joku rengas paremmin emt? Mutta itsessään ne levikkeethän ei tuo mitään tilaa.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

mystinengalant sanoi
Ihan samat kaaret siinä on ku kaikissa muissakin. Noissa vr4:sissa on type S malleissa nuo kaarilevikkeet, takana on veistetty sitä vars kaaren peltiosaa hieman verrattuna normigalluun jolloin sinne VOI mahtua ehkä joku rengas paremmin emt? Mutta itsessään ne levikkeethän ei tuo mitään tilaa.
On tosiaan veistetty mutta vain puoleen väliin kaarta jossa sitten terävä kulma. Omasta naputtelin ne tasaiseksi ettei ottanut rengas kiinni. 18x10" ET42 10mm spacerilla oli takana speksit.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Itelläni on kesäkiekkoina 18"x7,5 ET 38 225/40 kumeilla ja viime talvena säädin tallissa alustan takaa niin matalalle kuin vain saa. Renkaan ja kaaren välissä oli minimillää parisen milliä, camberit säädetty about -1,5 perän ollessa -50mm.
Ensikesänä olisi tarkoitus laittaa 215/45 renkaat 17x8" vanteille ET35. Saa nähä meneekö mukisematta...
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Ottiko PetuS paljoki kiinni ton kokosilla kiekoilla?
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Juzep sanoi
Ottiko PetuS paljoki kiinni ton kokosilla kiekoilla?
Rengas ei ottanut kaareen eikä sisäpuolelle kiinni. Varmuuden vuoksi naputtelin ton kantin ettei tule yllätyksenä isommassa sisäänjoustossa. Vanne otti jostain syystä välillä vähän kiinni isommassa sisäänjoustossa coiliin, vaikka reilusti yli sentti oli tilaa paikallaan ollessa.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Onko kokemuksia miten menee -97 farkku galanttiin 16 x 7,5 x et30 vanteet? Kumit tais päällä olla 205/50 tai 205/55.

Ja Azevin A:t oli malliltaan itse vanteet...halvalla tuli vastaan niin vois alle kokeilla ;)

Madallusvieterit autossa , kaariakin voi rullailla jos sen vaatii että alle passavat ;D
Kumien profiilia en tahtois madaltaa, perhevankkuri kun on ja isot pyöränkotelot noin muutenkin. Parempi ois kun ei isoa rakoa jäis kaaren ja kumin väliin.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Itse itselleni vastaten , ei ne mitkään azevit olleet vaan borbetit ;D

Sopiihan ne alle kyllä, megaiso profiili sais kumissa olla jotta ei tuota rakoa pyöränkaareen jäis.

IMG_1418_zps43dd5783.jpg
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

DaJackal sanoi
Skydiverillä taisi olla farkussa 20" jossain vaiheessa alla, kai niillä leveyttäkin oli jonkin verran... Kyllä ne 9" leveät varmasti mahtuu sopivalla ET:llä ja rengastuksella, jos ei muuten niin kaaria rullaamalla.

Huppista, tämä on mennyt ohi aiemmin. Tosiaan 20" vanteet 7,5" leveänä (et jotain 40 luokkaa) on pyörinyt jo monta vuotta kahden eri galantin alla ja hyvin mahtuu madallettuunkin. Kumeina on ollkut useampaakin eri leveyttä ja profiilia. Tällä hetkellä vanteilla on 245/30 kumit. Olen kokeillut 9,5" leveitäkin (et 35) alle samoilla kumeilla ja niukin naukin nekin vielä mahtuivat olemaan alla.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Cherrytuner sanoi
Sopiihan ne alle kyllä, megaiso profiili sais kumissa olla jotta ei tuota rakoa pyöränkaareen jäis.
Kun tunkkikin on sopivasti kuvassa näkyvissä niin kai sä ajoit autolla jonkin matkaa ennenkun totesit että jää rakoa pyöränkaareen? Tunkkauksen jälkeenhän alusta ei todella laskeudu niin alas, kun sitten ajossa.

Ja yleensä tuodaan autoa alaspäin eikä kasvateta renkaan profiilia :D
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

MäTSi sanoi
??? Siihen on ihan eri lääkkeet...

E: Kuten urran jo mainitsikin ;)

Mulla on Reilummin tontitetut autot kyllä erikseen...tuota kun ois tarkotus käyttää käyttiksenä edelleen ja maavaraa ei nytkään ole kun sen ~13cm.

Ja kuvassa on kulmaa paineltu kyllä että on ainakin suhtkoht asettunut.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Ei paljon painelut auta ellei jousitus ole toteutettu lehtijousilla ja jäykällä akselilla :D Tai eri asia jos laskit auton liukulevyjen päälle ;)

Mut edelleen ei niitä renkaan profiileja mennä muuttamaan ulkonäön toivossa. Renkaan kehän tulisi olla vastaava kuin alkuperäisrengastuksella/vanteistuksella. Jos ulkonäköpaineita niin sitten sitä koria lähemmäs maata. Mut jos nyt ensin peruutat 5m ja ajat takas :)
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Urran sanoi
Ei paljon painelut auta ellei jousitus ole toteutettu lehtijousilla ja jäykällä akselilla :D Tai eri asia jos laskit auton liukulevyjen päälle ;)

Mut edelleen ei niitä renkaan profiileja mennä muuttamaan ulkonäön toivossa. Renkaan kehän tulisi olla vastaava kuin alkuperäisrengastuksella/vanteistuksella. Jos ulkonäköpaineita niin sitten sitä koria lähemmäs maata. Mut jos nyt ensin peruutat 5m ja ajat takas :)

Mielipiteitähän on auton ulkonäöstä monia , ja tosissako meinaat että renkaan profiilia ei kukaan muuta ulkonäön takia? ;D

En viitsinyt paljoa autolla ajella kun en kerennyt vielä keskireikiä vanteista sorvata, ja ulkonäköpaineita ei ole sillä näitä rakennellaan omalle silmälle sopiviksi eikä muiden ;)

Sitäpaitsi usko tai älä niin kyllä se painelu jotain auttoi, mutta kuten sanottua niin liikutella en viitsinyt. Ja lähinnä sovituksen tarkoitus oli katsoa miten luukulle vanne tulee.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Kukaan ehkä. Mutta itse en, enkä suosittele muille. Eikä se minkään ohjeistuksen mukaankaan ole suotavaa. Ja kyllähän profiilia muutetaan mutta siten että kehä pysyy ~samana. Esim. oman Mitsun OEM 195/50-16 koon voi vaihtaa hyvin esim. 215/35-18, 205/40-17 tai 185/60-15 jne ilman että kehä muuttuu siten että mittarin heitto on <1%.

Mutta siis, kyllä se henan tippuu kun saat alustan asettumaan. Kun auto on tiputettu renkailleen niin renkaat on väärässä asennossa maahan osuessa ja jää "kantamaan" -> camber jää positiiviseksi aika paljon johtuen siitä ettei alusta anna periksi -> auto on korkeampi. Pienellä pomppimisella saat ehkä vähän renkaita asettumaan paremmin mutta ei esim. macpherson alustassa niin paljoa että se tippus normi asentoon.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Urran sanoi
Kukaan ehkä. Mutta itse en, enkä suosittele muille. Eikä se minkään ohjeistuksen mukaankaan ole suotavaa. Ja kyllähän profiilia muutetaan mutta siten että kehä pysyy ~samana. Esim. oman Mitsun OEM 195/50-16 koon voi vaihtaa hyvin esim. 215/35-18, 205/40-17 tai 185/60-15 jne ilman että kehä muuttuu siten että mittarin heitto on <1%.

Mutta siis, kyllä se henan tippuu kun saat alustan asettumaan. Kun auto on tiputettu renkailleen niin renkaat on väärässä asennossa maahan osuessa ja jää "kantamaan" -> camber jää positiiviseksi aika paljon johtuen siitä ettei alusta anna periksi -> auto on korkeampi. Pienellä pomppimisella saat ehkä vähän renkaita asettumaan paremmin mutta ei esim. macpherson alustassa niin paljoa että se tippus normi asentoon.
Käytännös vähäistä se on se putoaminen tuossa enään jos on heiluteltu vähänkin. Että voiskos tän kinaamise lopettaa? :)
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Olen silti eri mieltä, ainakin omani on vähintään sentin pari korkeempi kun sen tiputaa vaikka kuinka hyppis ovenvälissä. Tosin viimeeksi pehmeillä nastakitkoilla ja pinnottamattomalla betonilla.

Mutta oikeassa olet, voi toki. Pahoittelut pyörremyrskystä vesilasissa.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Urran sanoi
Kukaan ehkä. Mutta itse en, enkä suosittele muille. Eikä se minkään ohjeistuksen mukaankaan ole suotavaa. Ja kyllähän profiilia muutetaan mutta siten että kehä pysyy ~samana. Esim. oman Mitsun OEM 195/50-16 koon voi vaihtaa hyvin esim. 215/35-18, 205/40-17 tai 185/60-15 jne ilman että kehä muuttuu siten että mittarin heitto on <1%.

205/40-17 on kyllä ihan liian pienet näyttää hassulle... on kokeiltu , 215/45-17 ja mittarikin näyttää paremin kohdalleen ;)

mun maku on että siistimpi jos rengas täyttää pyörän kaaren nätisti, eikä näytä kottikärryn pyörältä kaaressa :)

mitä mulla on ollut -99 stw alla, 195/65-15 , 205/55-16 ja 215/45-17
15" et on ollu 35 (7" levee vanne) 16" myös 7" leveet et 35, 17" on et 45 ja vähän mun makuun jää sisälle, (7,5" levee vanne)
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Mr mmc sanoi
205/40-17 on kyllä ihan liian pienet näyttää hassulle... on kokeiltu , 215/45-17 ja mittarikin näyttää paremin kohdalleen ;)

Urran tarkoittikin tuolla esimerkillään varmaan oman Lancerinsa orkkiskokoa. Ja kannatan omien kokemustenkin puolesta tuota 215/45R17 kokoa, tosin en nyt muista onko omat vanteet 7" vai 7.5" leveät.
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

DaJackal sanoi
Urran tarkoittikin tuolla esimerkillään varmaan oman Lancerinsa orkkiskokoa. Ja kannatan omien kokemustenkin puolesta tuota 215/45R17 kokoa, tosin en nyt muista onko omat vanteet 7" vai 7.5" leveät.

Ops ;D niinhän siinä lukikin :P
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Ja mainittakoon vielä renkaan kokon et 225/45-17 ja 225/40-18 on vielä sopivampia kokoja ja mittari virhe on vain +1 heitolla :D
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Mikähän mahtaa olla et lukema galantin peltivanteilla,pulttijako 114,3 * 4 , auto glsi 2.0 l-90.Renkaat on 185/70 r14 ?
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Vanteet, on peltiset 5 1/2J x 14 CH, ET 44. Muita merkintöjä: 2.3 E/DOT, 33, 2140410 ja Lemmerz.Tällasia kaupataan tuolla ,käykö nämä vanteet Galant glsi 2.0 l v-90
 
Vs: Galanttiin leveämmät vanteet

Mulla on pfl Legnumissa 9jx18'' joka nurkassa, ET 35. Edessä tulee sopivasti vanteen reuna ulos kaaresta, taakse saisi 5mm lättyä tarjota niin olisi istuvuus kohdillaan :)
 
Takaisin
Ylös Bottom