Gallu E15 Royal D: kylmästöinti (AC)

Spezzi

Dieselvoimaa
Liittynyt
23 Huhtikuu 2003
Sijainti
Uusimaa
Nonnih, projektikanta kasvoi taas yhdellä. Tuli hommattua -86 Galant Royal Digital. Kilvetön, mutta tervepeltinen, grafiitinharmaa ja 230 tkm ajettu (ei paha!). Autossa on _kaikki_ varusteet lukuunottamatta nahkaverhousta ja automaattivaihteita.

Kylmästöintikin näytti olevan. Kaikki osat ovat paikoillaan lukuunottamatta kompuran remmiä.

Nyt ajatus olisi nakerrella aacee kuntoon. En ole edes testannut tai mitannut järjestelmän paineita vielä, mutta yleensähän näissä on ainakin lauhdutin syöpynyt puhki ja sitä kautta laskenut kylmäaineet taivaan tuuliin. Ja jos järjestelmään tulee vuoto, kuivain tekee työnsä ja imee kosteutta ulkoilmasta itseensä...

Olisi kiva kuulla ilmastoinnin parissa askarrelleiden kokemuksia hommelista! Kiitos vinkeistä etukäteen!
 
no juu, sieltä 100% varmasti nesteet valunu pois... jos ei ole käytetty aikoihin...

ite kysyin metroautosta paljo olis 88 galanttiin maksanu aineiden täyttö niin sanoivat 50e pintaan...
(tietty päälle tiivisteet yms jos tarvittee)
 
Joo, sitä luokkaa täyttö kustantanee. Mutta täytyy varmaan ensin koeponnistaa järjestelmä ja vuotolampulla (nuuskulla) tutkia, vuotaako. Todennäköisesti vuotaa....

Olis hullun tuuria, että kompuran remmi olis otettu vaan huvikseen pois ja että siellä oliskin vielä kylmäaineet sisällä. ;D

Jos järjestelmä vuotaa, niin sitten vuotavan komponentin (lauhdutin yleensä) vaihdon yhteydessä on varmaan syytä uusia myös se kuivain. Ja kaikkiin liitoksiin uudet tiivisteet kasaamisen yhteydessä! Kompressori on sitten oma arvoituksensa. Jos kylmäaine on lähtenyt livohkaan, niin toivottavasti kylmäaineen seassa kiertävä öljy olisi jäänyt kompressoriin..
 
Ei tarvii ton ilmastoinnin kovin montaa kuukautta olla käyttämättä niin nesteet valuskelee ulos.. nimim. kokemusta on 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom