Gallu nykii

M

mitsugirl

Guest
Apuva! Galanttini vm. -88 moottori 1,8 kaasariversio nykii tasakaasulla ja kylmänä todella pahasti. Voisiko johtua esim. puuttuvasta imuilmanesilämmityksestä (peltihäkkyrä märäntynyt taivaantuuliin)? Ja vielä toinen ongelma....tyhjäkäyntikierrokset hiipineet pikku hiljaa 1300:aan. Onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia? Olen aivan neuvoton mitä tulisi tehdä.
 
En usko että lämpöpellin puuttuminen aiheuttaa nykimistä...

epäilisin että virranjakajassa tai tulpanjohdoissa/tulpissa on vikaa...
miten on jos kiihdyttää kunnolla kulkeeko ettei hyydy?
jos hyytyy kiihdyttäessä vikaa voipi olla myös bensapumpussa tai bensan suodatin tukossa
taikka kaasuttimessa jostain roskaa joka tukkii...
 
mitsugirl sanoi
....tyhjäkäyntikierrokset hiipineet pikku hiljaa 1300:aan....

tuosta tuli mieleen että yksi vaihtoehto on että ryyppy jää vähän päälle mahdollisesti vivustossa hapettumaa ettei palaudu kunnolla tai mene päälle kylmänä...

kannattaa öljytä kaasuttimien vivustot ja tarkistaa alipaine letkut  ;)
 
"nykii" ja "nykiminen" hakusanoilla löytyy erilaisia threadeja aiheesta -ja todella usein syyksi on löytynyt alipainevuoto, tiivisteessä tai letkussa, niinkuin JK jo mainitsikin. Alipainevuoto voi myös aiheuttaa kovan tyhjäkäynnin, kun kone saa ilmaa kaasuläpän ohi...
 
Vanhemman mallinen Galantin 2.0 kaasutinkone nyki kanssa kylmänä. Vika katosi kun lopulta sain hommattua alkuperäiset sytytysjohdot.
 
Takaisin
Ylös Bottom