Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Jos niitä mustia keskikonsolin muoveja tarviit, niin minulta löytyy ylimääräset
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mullekkin kelpaisi, mikäli Garveldet ei niitä kelpuuta. Anteeksi väliintulo.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Nopeat syövät, hitaat eivät. ;)

En ole aivan varma vielä kumpi olisi minun kannaltani parempivaihtoehto, maalata nykyiset mieleiseksi vai hommata valmiiksi mustat. Tummaksi se pitäisi kait kyllä saada, kun näytti kaverini kaverin neloskoppanen golfi tumman sisustansa kanssa niin hienolta. Täytyypi fotosoppailla sisustan väritystä uusiksi niin saisi hieman osviittaa siitä mikä miellyttäisi eniten.

Laitoin Zanshini sulle muuten YV:tä ja kyselin lisä infoa, jos se nyt perille tuli. Selain tuntui temppuilevan jännästi juuri sen YVn aikana...
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Asiallinen projekti. :peukku

Toi mittaristo ja keskikonsoliki on ehkä ainoita vähän tuning henkisiä viritelmiä mitä EA galantissa nähy, joista jopa tykkään! Hienoa!

Montas tukkupakkausta ostit silentcoattia?. Minä laitoin yhden tukkupakkauksen silleen että kontti+ takapenkin istuinosan alle ja etuoviin (ei läheskään noin paljoa kun tein edeltävään V6 galanttiin bitumivaimennukset pellkkiin oviin eikä tuntunut yhtään paremmalta). Tarkoitus olisi vielä EHKÄ laittaa loppu lattiakin. Sulla tulee varmaan ihan hiljainen jopa tuosta.

Jännä nähdä mitä sisustasta tulee mutta toistaiseksi vaikuttaa todella hyvältä!

Tekijämiehenä voisit esim maalata alaosat kojelaudasta ja ovipahveista mustalla ns orkkistyyliin http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/takapenkki/25032010105.jpg
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Kiitän. ^^

Neljä tukkupakkausta ostin. Aluksi laskeskelin jotta 3 riittää, mutta sitten iski epävarmuus ja ostin 4. Konttia tulee kyllä vuorattua sitten kunnolla ja kun pitäisi lasikuidun avulla tehdä se subikotelo tuonne kontin kulmaan, niin meinasin jotta jos tuota Silent Coatia laittaisi jopa sinne koteloon seinämävahvuutta lisäämään. Ja aika hiljainen tuosta jo nyt tuli, vaikka on takaovet vielä laittamatta ja puuttuu se Noise Isolatori vielä kokonaan. Ihmettelin jotta mikä kumma ääni se moottorista tulee kun kiihdyttelee mutta ei sieltä mitään ylimääräistä kuulu, rengasmelu väheni sen verran jotta kuuluu moottorin äänet suhteessa kovempaa.

Ja sisustaan olen kaavaillut tuon vaalean harmaan poistamista kokonaan. Alaosat tulevat tuolla semi kiiltävän mustalla, millä maalailinkin jo keskikonsolin molemmalta puolelta ne isot muovin palaset, jotka siis lähtevät irti vasta kun kaikki muu on otettu edestä (näkyy viimeisimmässä sisustan kuvassa alareunassa hieman). Nyt ei enää tarvitse purkaa niitä irti eli pääsen astetta helpommalla. A pilareihin olen ostanut jo mustaa keinonahkaa, koska näihin pilareihin asennan 2,5" keskiäänet. Ne pitää suunnata tottakai jolloinka maalaus ei tule kysymykseen koska silloi joko osa olisi täysin sileä pintaista tai koko pilarin muovista täytyisi tehdä sileä pintainen ja tahtoisin säilyttää tuon epätasaisuuden ja nahkassa sellainenhan on valmiiksi. Kattoon olen varannut VHT:n kiiltävää vinyylimaalia. Nuo tummanharmaat, mitä löytyy ovien yläostasta ja kojelaudasta, ajattelin jättää koskematta koska jos tuon kojelaudan tahdon verhoilla/maalata, se pitäisi melkeinpä irroittaa ja se tuppaa olemaan niin työläs homma jotta en viitsi edes vaivautua. Ainakaan vielä... ;) Samalla sitten säilytän vähän väriä, ettei kaikesta tule ihan mustaa.

Tulipahan taas epäselvää möngerrystä vai liekkö tässä jo allekirjoittanut niin väsynyt jotta ei saa kunnolla selvää edes omasta kirjoituksestaan...
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mitenkäs helppo oli käyttää tuota VHT maalia kankaille? Tarvitsiko pohjustaa mitenkään, montako kerrosta piti ruikkia, kauanko kuivui? Jos sillä tuommoista jälkeä saa aikaiseksi niin saattaisi nimittäin kiinnostaa itekkin kokeilla :)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Pohjustin penkkejä imuroinnilla ;D Ovien kankaisiin en sitäkään. Toimii aivan samalla tavalla kuin normi spraymaalikin, eli suihkitaan vuan. Oviin vetelin kolme kerrosta, penkkiin hieman ylikin kun piti korjailla paria kohtaa, jota oli jääneet maalitta. yhdenstä purkista saattaa saada nipistettyä kaikkien neljän oven kankaisiin, mutta penkkiin meni melkein kokonainen purkki.
Normaalilla maalilla maalatessahan kangas kovettuu ainakin osittain ja hieman se karheni nuillakin, mutta nyt muutaman ajelun jälkeen penkki tuntuu enää sopivasti karhealta. Eli ei tule samanlaista efektiä kuin hiekkapaperilla istuisi ;)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Jos se on nuin helppo käyttää se VHT vinyyli ja tulee vielä noin komeeta jälkeä niin taitaa tulla itselle eteen kanssa jonkinmoinen värjäysoperaatio :D En taida penkkejä viitsiä mutta ovipahveja nyt ainakin. Ehkä. Jossain välissä ::) Pitää kattoa mikä on värivalikoima sitten kun aika koittaa.

Mut komeeta jälkeä äänieristeessä :peukku Jos et merkkikamaa tahdo käyttää ovipahveissa niin Etolasta jne kannattaa käydä kurkkaamassa ihan perus vaahtomuovia, niiltäkin taitaa saada sitä semmoista jossa on pinnassa keinonahka, välissä 10-30mm vaahtomuovia ja alla liimapinta tai sitten käyttää sikaliimaa. Kokemuksesta toimii käytännössä yhtä hyvin korkeiden äänien ja suhinoiden tappamiseen autossa kuin merkkitavara.

Meinasitko kattopahvin käyttää irti? Sieltä mä vielä eristäisin tolla matolla, sehän on auton käytännössä suurin suora peltipinta eikä sedanissa siellä taida olla enempää kuin B-pilarista B-pilariin tukirauta ja sekään ei varmaankaan juuri kiinni kattopellissä. Jos jaksaa hifistellä niin liimaa senkin tukiraudan koriliimalla kattopeltiin kiinni, samoinkuin ovissa on ollut tapana liimata niitä tukirautoja peltiin. Aina kaikki tukevoittaminen on hyvästä :) Samallahan sinnekin laittais kattopahviin tuota vaahtomuovia kun kerta pahvi on irti.

Ovien alareunoihin sisälle käyttäisin itse ehkä vielä kotelosuojaa tai vastaavaa ruoste-estoa, samoinkuin sinne kontin kylkiin ulkopeltien sisäpintoihin ja loksunkaaren suuntaan jotain mielellään ruiskutettavaa ruoste-estoa / butyyli / bitumimassaa. Eristää ääntäkin jonninverran ja ainakin ehkä vähän auttaisi suojaamaan noita Galantin iki-ihanan ruostekestäviä takakaaria ;D Ja nimenomaan just niihin paikkoihin mihin ei mattoa pääse latomaan.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Juu, kankaaseen kyl toimii aika hyvin. Tuonne jalkotilassa olevaan kovaan muoviin kokeilin myös tuota VHT:n maalia, mutta se tuppasi karisemaan liian herkkään pois. Eli koville muoville päädyin sit muovi primeriin, mattamustaan ja semi gloss mustaan lakkaan.

No tuota Silen Coatin merkkikamaa lojuu tuossa olohuoneen lattialla 2 tukkupakkausta Noise Isolatoria (tulivat myöhässä niin en ole kerennyt niitä vielä minnekään laittamaan, mut tulee ainakin oviin ja kattoon) ja 2 pakkausta perus Silent Coattia. Ja juu, katon ajattelin maalata VHT:n kiiltävällä mustalla ja samalla tunkaista vaimennusmattoja sinnekin. Kyllä se nyt pitää koko auto vaimentaa kunnolla kun kerta on hommaan ryhdytty :D

Etuovista "liimasin" ne tukiraudan peltiin ihan vaan tuolla Silent Coatilla ;D Eli kun olin pari kerrosta sinne rautojen viereen laittanut nii vedin vielä yhden kerroksen niiden rautojen päältä. Vielä pitäisi takaovet ja kontti sekä se katto vaimentaa. Hommaa vaan tuntuu olevan taas kerralla niin paljon ja väsyttänytkin on tämän viikon sen verran jotta saa nyt nähdä kuinka monta viikkoa nuiden kaiuttimien paikalleen saamisessa kestää... Mutta on se sitten sen väärti!

Kotelo suojaa voisikin kyllä ruikkia sinne oviin. Ei varmastikkaan tekisi yhtään pahaa. Kuskin puolen takaoven alareunassahan tuota ruostetta tuppaa jo olemaan ja pitäisi sekin jossain välissä korjata, samoin tuo kuskin takakaari on vielä korjaamatta. Apparin puolen kaarenhan mie tässä korjasin jonkun kuukausi takaperin ja alustamassaa ja kotelosuojaa en kyllä säästellyt yhtään.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Joo tosiaan kun ton verran näet vaivaa niin kandee käydä ruosteen suhteen auto läpi. Muutaman omistaneena tiedän että ei ole mikään maailman huolettomin auto ruostumisen suhteen. Kaarien lisäksi se koko perä, varapyöräkotelo ja sen sivut yms yms :)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Farmaria suojatessa valuttelin teräketjuöljyä ovien ja kaarien saumoihin ennen kuin laittelin kotelosuoja-ainetta perään. Itse asiassa kävin lähestulkoon kaikki paikat läpi tällä tavalla kattoa myöten. Useimmat kotelosuoja-aineet eivät sellaisenaan tunkeudu saumoihin ohentamatta niin hyvin kuin teräketjuöljy ja siksi tein näin. Tapoja on monia, mutta tuolla tavalla tuli omasta mielestäni hyvää jälkeä.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Skydiver sanoi
Farmaria suojatessa valuttelin teräketjuöljyä ovien ja kaarien saumoihin ennen kuin laittelin kotelosuoja-ainetta perään. Itse asiassa kävin lähestulkoon kaikki paikat läpi tällä tavalla kattoa myöten. Useimmat kotelosuoja-aineet eivät sellaisenaan tunkeudu saumoihin ohentamatta niin hyvin kuin teräketjuöljy ja siksi tein näin. Tapoja on monia, mutta tuolla tavalla tuli omasta mielestäni hyvää jälkeä.

teräketjuöljyäkin kannattaa sitten tarkasti valita ettei tule vesiliukoisia litkuja....
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mitä tohon vapariin tulee niin ratkasevaa on se ettei se olis ihan se imm vieressä, tuossa nyt on jonkin verran tota putkea. Nuo nimittäin tuppaa jossain määrin karman vortexia sotkemaan, tai näin mulle on kerrottu. Ja sitten toinen on se että monella kokemuksia "kylmällä koneella toimii, lämpimällä ei" eli imee sitä lämmintä ilmaa konehuoneesta. Itsellä tosiaan k&n vaparipaneeli orkkiksen tilalla. Yksi tapahan saada tilaa on sijoittaa akku konttiin mutta toisaalta sitten menee kontista tilaa. ;D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Tuossa Fujitan filtterissähän on tuo miksi sitä nyt sanotaan, dualcone?? eli se filsu osan sisällä oleva muotoilu, minkä pitäisi ainakin teoriassa tuo filtteri osa rauhoittuu nuista turbulensseista. Muuten olisin putkea rakennellut tuonne akun alapuolelle, mutta siellä onkin jo koti webastolle. Ahdasta tuolla konehuoneen puolella, pitäisi vaan olla 1.3 litranen suora nelonen tai sitten joku mahdoton maantielaiva jenkki jonne menisi vaikka 20 litrainen W18 heittämällä sisään. Nyt talvipakkasilla ei oo ainakaan ollut pahemmin ongelmia tuon filtterin kanssa, mut kesää hieman jännityksellä odotan... Ainahan sitä saa tuon entisen takaisin jos tuosta ei tule mittään, mutta jospa tuo toimisi kunhan siihen saa sen suojapoksin värkkäiltyä kesään mennessä. Tai sitten vetelee tuon filtterin tuonne toiselle puolelle konehuonetta sumarin taakse :D

Kontinkin tila kun on rajallinen, piruvie... :D Entä mites JOS akku on kontissa, toimiiko se silti moitteettomasti moottorille kun tuota matkaakin tulee? Vai pitäisikö sitten kondensaattori olla konehuoneessa jotta esimerkiksi startin pyörittämisessä ei olisi mtn ongelmia? ;D Internetzin ihmemaasta oon lukenut jotta kontissa pitäisi olla semmoinen suljettuakku, joka ei minkäänlaisia kaasuvuotoja päästä. Eivät kai ole mtn terveellisimpiä huuruja jos hengitykseen pääsee?
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Hmmm okei? Allekirjoittaneella kyllä kaikki kuvat tulevat ihan kokonaisina. Imageshackissa on fooruminkuvien varsinainen sijainti. Se näyttäisi kyllä myös pyörivän moitteettomasti.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

siellä kokeilin niin teki saman harmaata puolet :nykii
noh pitää yrittää jotain ;)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mitä tuohon akun kontin sijoittamisesta olen ymmärtänyt niin periaatteessa juu pitäis olla suljettu akku / geeliakku tjsp vastaava josta ei höyryjä tule. Ainakin on turvallisempi, ehkä joka helpompi. Silti sille pitäis vissiin katsastusinssin mukaan rakentaa oma suljettu laatikko haponkestävästä tavarasta ja laatikolle tuuletus ulkoilmaan, ei matkustustilaan ja akku pitää sitoa paikoilleen niinkuin konehuoneessakin ettei katolleen parkkeratessa akku pääse putoilemaan.

Käytännössä sitten ihan eri asia, mulle ei ainakaan ole tullut sanomista kun on geeliakku ollut varapyöräkotelossa remmillä sidottuna paikoilleen. Tiedä sitten onko ollut vaan kilttejä inssejä katsastamassa.

Mitään kondensaattoria sinne ei yleensä tarvitse välille. Sopivan kokoista piuhaa vaan ja jatkaa siitä vanhan akunkengän tilalta konttiin vetoa. Muistaa vaan laittaa sinne akun päähän sitä piuhaa sitten sopivan sulakkeen, jos piuhan eristeet hajoaa matkalla esim tulipellin läpiviennissä niin ei pala koko auto :peukku Maat eli miinukset pitäisi onnistua ihan vaan auton rungon kautta, eli vanha miinuskengän pää piuhasta runkoon. Itse ainakin vedin kyllä takakontista myös miinuskaapelin sinne konehuoneeseen ja rakensin kunnon maadoituspisteen johon yhdistin vanhan kaapelin sekä maadoittelin huvikseni muutamiin valittuihin paikkoihin lisämaita. Mitään tuuletusta en järjestellyt kun kyseessä oli geeliakku. Ja ne "akkuhöyryt" ei tosiaan ole terveellisiä. Eli "vesiakuista" vapautuu ainakin ladatessa vähäisiä määriä höyryjä kokoajan, taisiko sisältää rikkiä ja vetyä ja mitäkaikkea muuta. Haisee pahalle eikä varmasti tee namia jokapäivä hengiteltynä ;D

Käytännön ongelmia tuommoisessa järjestelmässä en ole havainnut. Kyllä se sähkö kulkee kumman iloisesti kun vaan piuhat on kunnossa, ei se viitisen metriä ole sähkölle matka eikä mikään. Sinänsä vielä esim farmarissa jos akku on kontin puolella niin sisätilalämppäriä käytettäessä se akkukin hieman lämpenee ennenkuin starttailee jolloin akku luovuttaa virtaa iloisemmin kun kylmänä, samoin vastaanottaa latausvirtaa paremmin, joten joku voisi väittää että akku jopa toimisi paremmin ja kestäisi pidempään jos se on sisätilassa... Siitä en sitten tiedä, voihan se olla tottakin, mutta huomaako Maukka Perusjätkä semmoista normaalissa käytössä, ei varmaankaan :)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Wolfie sanoi
olen ymmärtänyt niin periaatteessa juu pitäis olla suljettu akku / geeliakku tjsp vastaava josta ei höyryjä tule.

Silti sille pitäis vissiin katsastusinssin mukaan rakentaa oma suljettu laatikko haponkestävästä tavarasta ja laatikolle tuuletus ulkoilmaan, ei matkustustilaan ja akku pitää sitoa paikoilleen niinkuin konehuoneessakin ettei katolleen parkkeratessa akku pääse putoilemaan.
Ei tarvi olla suljettu.
Ja kaikista akuista tulee "höyryjä",mistä/miten paljon paljon,riippuu akkutyypistä.

Eikä todellakaan tarvi mitään erillistä laatikkoa yms,vain tukevan&asiallisen kiinnityksen sulakkeineen+johtoineen,ja putken ulos jotakautta höyryt kulkevat.

Onhan pemareissa yms muissakin akkuja kontissa jo vakiona,eikä nekään sen erikoisemmin kiinni ole.

Itse siirsin viimeksi viime vkloppuna:
http://www.paskanmyivat.com/KippoII/photos/akkukontissa.html
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

ST sanoi
Ei tarvi olla suljettu.
Ja kaikista akuista tulee "höyryjä",mistä/miten paljon paljon,riippuu akkutyypistä.

Eikä todellakaan tarvi mitään erillistä laatikkoa yms,vain tukevan&asiallisen kiinnityksen sulakkeineen+johtoineen,ja putken ulos jotakautta höyryt kulkevat.

Onhan pemareissa yms muissakin akkuja kontissa jo vakiona,eikä nekään sen erikoisemmin kiinni ole.

Itse siirsin viimeksi viime vkloppuna:
http://www.paskanmyivat.com/KippoII/photos/akkukontissa.html

Hyvä että joku tietää paremmin :peukku Kuten sanottu, tuo oli mutu-tuntumalla sanottua. Mutta ei se tosiaan vaikea operaatio ole kun tekee kerralla kunnolla.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

MX-5:sissakin on akku vakiona takakontissa eikä sillä mitään ihmeempiä virityksiä näyttänyt olevan siellä, tollanen kolo mihin sopii ja perus rauta sitten päällä. Tollanen systeemi toki voi olla vaikeampi toteuttaa jos takakontin pohjan muotoa ei ole suunniteltu akulle.

deadbattery.jpg


Varsin tyylikkääksi kyllä muodostumassa tämä Galantti! Edelleen mielestäni todella loistavan näköinen toi 8G kori ja mitä kaverin VR-4 ei oikein vakuuta premiumillaan ajometelin vuoksi, vaimennukset varmasti vaikuttavat todella paljon.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

madu sanoi
Varsin tyylikkääksi kyllä muodostumassa tämä Galantti! Edelleen mielestäni todella loistavan näköinen toi 8G kori ja mitä kaverin VR-4 ei oikein vakuuta premiumillaan ajometelin vuoksi, vaimennukset varmasti vaikuttavat todella paljon.

Kiitän ja kumarran :) Ajometeli tulee kyllä tulevaisuudessa hieman nousemaan, kun tavoitteena on tekaista pakoputkiston takaosasta 2 osainen, yksi ulostulo molemmille puolille. Tosin siinäkin tavoiteena olisi sellaisen kompromissi matalan mörinän ja ja perusauton väliltä. Saa nähä sitten kuinka sekin suunnitelma tulee kusemaan :D Tuo pakoputkisto on vielä hieman vieraampi käsite mutta ku näin järkeilee jotta jos yhteen pakoputken loppuosaan tulee 1 vaimennin ja vielä sellainen pieni päätevaimennin, eli tuplaputkeen 2 varsinaista vaimenninta ja 2 päätevaimenninta, ja vakiona siellä on vain 1 loppuvaimennin. Niin melun pitäisi pysyä KAIT kohtuullisissa lukemissa. Tavoite tosiaan siis olisi jotta sitä ääntä lähtisi sitten hieman reilummin kun polkee ja matka-ajossa kabiini ei kuulostaisi miltään pienlentokoneelta. :D No vaimennusmattoa onneksi vielä löytyy niin voi takaosaa vaimentaa lisää jos rupiaa äänet häirihtemään. ;)

Lieneeköhän kaikki pysyneet kärryillä mitä yritin selittää? Rapulassa tuo äidinkieli tuppaa välistä häviämään...

J.Niemi sanoi
Sullehan tuo poikkituki meni. ;D
Nyt vasta yhisti.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;) Jjep, mie tuon ostin poies ja hyvin on kyllä istunut. :)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Eiköhän suunnittelemallasi vaimenninsetillä meteli pysy kurissa, jos vain saat kaikki sinne mahtumaan. Ahdasta on, mutta kaikkihan on tehtävissä. Itse tein/teetin aikanaan omani näin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10123.msg69017#msg69017

Mukava seurailla projektin etenemistä, joten tsemppiä jatkoon! :peukku
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Garveldeth sanoi
Kiitän ja kumarran :) Ajometeli tulee kyllä tulevaisuudessa hieman nousemaan, kun tavoitteena on tekaista pakoputkiston takaosasta 2 osainen, yksi ulostulo molemmille puolille. Tosin siinäkin tavoiteena olisi sellaisen kompromissi matalan mörinän ja ja perusauton väliltä. Saa nähä sitten kuinka sekin suunnitelma tulee kusemaan :D Tuo pakoputkisto on vielä hieman vieraampi käsite mutta ku näin järkeilee jotta jos yhteen pakoputken loppuosaan tulee 1 vaimennin ja vielä sellainen pieni päätevaimennin, eli tuplaputkeen 2 varsinaista vaimenninta ja 2 päätevaimenninta, ja vakiona siellä on vain 1 loppuvaimennin. Niin melun pitäisi pysyä KAIT kohtuullisissa lukemissa. Tavoite tosiaan siis olisi jotta sitä ääntä lähtisi sitten hieman reilummin kun polkee ja matka-ajossa kabiini ei kuulostaisi miltään pienlentokoneelta. :

Minulla on semmoinen vähän pienlentokonemainen, desibelejä ei varmaan tule paljoa mutta ääni on vähän korkeahko. Kannattaa investoida kerralla laatupönttöihin. ;D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Skydiver sanoi
Eiköhän suunnittelemallasi vaimenninsetillä meteli pysy kurissa, jos vain saat kaikki sinne mahtumaan. Ahdasta on, mutta kaikkihan on tehtävissä. Itse tein/teetin aikanaan omani näin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10123.msg69017#msg69017

Mukava seurailla projektin etenemistä, joten tsemppiä jatkoon! :peukku

Silloin kun auto oli vasta pääoman säästövaiheessa ja tuli visioitua asioita hyvissä ajoin etukäteen ja suunniteltuakin hieman, toimi juuri tämä kyseinen ylläoleva rojekti innoittajana ja apuna monessa asiassa. ;D Tarkoitus ei ole mitenkään matkia, mutta helpottaa suunnittelua kummasti kun on päässä visio minkälainen mistäkin pitäisi tulla ja sitten kun näkee hieman konkreettisesti kun joku toinen on tehnyt välillä hyvinkin lähelle samanlaisen toteutuksen. Ei tarvitse jokaista osa-aluetta lähteä ite kokeilemaan ja lopuksi todeta jotta "eihän se sinne mahdu ollenkaan" tai jotain muuta vastaavaa :D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Garveldeth sanoi
Silloin kun auto oli vasta pääoman säästövaiheessa ja tuli visioitua asioita hyvissä ajoin etukäteen ja suunniteltuakin hieman, toimi juuri tämä kyseinen ylläoleva rojekti innoittajana ja apuna monessa asiassa. ;D Tarkoitus ei ole mitenkään matkia, mutta helpottaa suunnittelua kummasti kun on päässä visio minkälainen mistäkin pitäisi tulla ja sitten kun näkee hieman konkreettisesti kun joku toinen on tehnyt välillä hyvinkin lähelle samanlaisen toteutuksen. Ei tarvitse jokaista osa-aluetta lähteä ite kokeilemaan ja lopuksi todeta jotta "eihän se sinne mahdu ollenkaan" tai jotain muuta vastaavaa :D

Oho, no kiitos kiitos. :peukku Hienoa, että projektipäiväkirjan pitämisestä on ja on ollut apua!
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

misä kävit nollaamassa? mun pitäs kans käydä nollaamassa tuo TDn SRS valo...
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mr mmc sanoi
misä kävit nollaamassa? mun pitäs kans käydä nollaamassa tuo TDn SRS valo...

Ensin yritin käydä Auto-Elmo nimisessä firmassa, mutta niiden testeri ei päässyt läpi ja sitten menin toiseen naapuri lafkaan nimeltä Auto France, ja siellä onnistui.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Garveldeth sanoi
Ensin yritin käydä Auto-Elmo nimisessä firmassa, mutta niiden testeri ei päässyt läpi ja sitten menin toiseen naapuri lafkaan nimeltä Auto France, ja siellä onnistui.

pitää käydä kyselees :peukku
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Kuulostaa tuo jumittelu siltä, että jarrut on pienen herkistelyn tarpeessa. Eiköhän se jumittelu lopu kun otat jarrusatulat auki ja annat männille vähän jumppaa. Varovaisesti pumppaat jarrupolkimella mäntää ulos ja puristat sisään. Luonnollisesti varot, ettei mäntä pullahda ulos asti... ;) Tätä kun toistaa muutaman kerran sekä putsaat ja rasvaat liukutapit, niin ei jää jarrut laahaamaan. Tämä tulee Galanttien omistajille yleensä aika nopeasti tutuksi toimenpiteeksi... 8)
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Selvä. Pitääkin käydä tänään jarruhuolto tekemässä samalla kun käyn talvirenkaat hakemassa työpaikalta kotia.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Ei kun heti ensimmäisestä päivästä olin sitä mieltä jotta 362 ollaan. TJ 271, 25% suoritettu jo. Tällä hetkellä on AUK1 loppusuoralla ja parin viikon sisällä saan tietää, pääsenko RUKkiin vai en. Ei ne miuta ois puolella vuodella päästäny, sen verran köttelöä porukkaa joutui vuoden(kin) miehiksi. ;D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Garveldeth sanoi
Ei ne miuta ois puolella vuodella päästäny, sen verran köttelöä porukkaa joutui vuoden(kin) miehiksi. ;D

Pyh. T: Nimimerkki tekniikan ylioppilas viestikomppaniassa 6 kk päässeenä (75% vissiin saa johtajakoulutuksen)

Noh jaksat kuitenkin laitella galanttia, hyvähyvä.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Miehet on siellä täys aika naiset ja lapset on vajaa ajan ;D ;D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Tuntuu olevan tyyppivika, itsellä oli ihan sama ongelma ja juuri apukuskin puolella. Mäntä auki ja hoonausta vaan.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Hömn. Sitten kun sen männän on saanu sieltä poies, mikä nyt ei kummoinen temppu oo, nii saako sen mitenkä takaisin sinne?
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Sinnehän se sujahtaa ihan käsin painamalla takaisin samaa reittiä kuin tulee uloskin. Tiivisteen kanssa saa olla sen verran tarkkana, ettei repeä irroitellessa. Ja on varmaan sanomattakin selvää, mutta muistat ilmata aukaistut jarrut sen jälkeen...
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

tiivisteisiin ihan sormella ohuesti vaseliiniä, sillai että on liukasteena ei siis saa yhtään kasoja saa näkyä :D
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Tuosta ilmauksesta: pitääkö ilmata kaikki jarrut vai se jonka on avannut? Ja jos pitää kaikki niin onko olemassa jokin tietty ilmausjärjestys?

Sitten onko kellään tietoa nuista motonetin jarrujen tiivistesarjoista? Antaa tämmäöisiä vaihtoehtoja:
Jarrupääs korj s Mitsub ø23.81 23-7170 2,0 E54/55 93-> (ei ABS) korjaussarja [1992 - 2002] 44.50 €
Jarrusat tiivs Pajero 91- 23-6877 E8/EA 93->00 Eteen 2,4/2,5 ø43mm (?ja STW?) [1992 - 2000] 25.90 €

Tuo ylempi ilmeisesti ei käy 2,5 litraseen? Ja siis varsinainen kysymys on siis onko joku korjaillut jarrujansa nimenomaan tuolla alemmalla setillä? Samalla tietysti kun/jos nuita tiivisteitä vaihtelee niin avaa sen männän ja hoonailee sen kuntoon niin kestää pidempään kunnossa.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Garveldeth sanoi
Sitten onko kellään tietoa nuista motonetin jarrujen tiivistesarjoista? Antaa tämmäöisiä vaihtoehtoja:
Jarrupääs korj s Mitsub ø23.81 23-7170 2,0 E54/55 93-> (ei ABS) korjaussarja [1992 - 2002] 44.50 €
Jarrusat tiivs Pajero 91- 23-6877 E8/EA 93->00 Eteen 2,4/2,5 ø43mm (?ja STW?) [1992 - 2000] 25.90 €

Tuo ylempi ilmeisesti ei käy 2,5 litraseen? Ja siis varsinainen kysymys on siis onko joku korjaillut jarrujansa nimenomaan tuolla alemmalla setillä? Samalla tietysti kun/jos nuita tiivisteitä vaihtelee niin avaa sen männän ja hoonailee sen kuntoon niin kestää pidempään kunnossa.

Purin oman EA:n jarrut keväällä atomeiksi ja liuotin osat sitruunahapossa, maalasin ja kasasin. Hain suosiolla jarrujen korjausosat timanttitiskiltä, todennäkösyydellä kumilaatu on kunnollista ja jos ne sen toiset 9- vuotta kestää ni eiköhän ne sen arvosia ole.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Jos äsken juuri teit forte-käsittelyn niin vaihda sitten seuraavat öljyt nopeesti. Sieltä kun lähtee sen forten seurauksena p**kaa liikkeelle aika reilusti, niin kaikki ei kuitenkaan tule ulos heti kun sen forte+öljy-litkun sieltä pois valuttaa, vaan pehmenneet kököt lähtevät liikkeelle vasta uusien öljyjen ja niiden huuhtelevan vaikutuksen myötä. Vaihdat heti parin tonnin jälkeen nyt öljyt niin pitäisi tulla loputkin.

Tämä neuvo siis suoraan vapaasti lainattuna herra puheenjohtajalta, kun juuri omaan Galanttiin tuon saman käsittelyn suoritin ja kysäisin toimintaohjeita. :) Muutenkin öljynvaihtoväliä kannattaisi pitää tiuhempana kuin tuo 15tkm, itse vaihdan noin kympin välein ja jotkut vielä siitäkin puolet tiuhempaan. Eipä tuo iso kustannus ole, kun käytän ihan täyssynteettistä perus Motoxia (5w30).
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Ei sieltä ihan kaikki tosiaan lähde irti samalla kertaa, vaikka isoin osa tietysti irtoaakin mitä on mahdollista irrota. Siksi minusta kannattaa tehdä kohtuu pian suodattimen ja öljyjen vaihto toistamiseen Forte-käsittely jälkeen niin eipähän kierrä kököt turhaan täyttämässä suodatinta.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

joo oli kyllä varsin tummana uudet öljyt yhden päivän ajon jälkeen. Pitääkin tuossa seuraavien lomien aikana vaihella litkut ja suodin toistamiseen.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

Mehän mennään samaan tahtiin, samana päivänä itekin vaihtelin puoltoista tonnia ajetut Fortenjälkeislitkut uusiin. Kyllä tuli mustaa :nykii Taidan ajella noilla nyt koneeseen menneillä 6-7tkm ja vaihtaa sitten taas, katotaan miltä näyttävät siinä vaiheessa ja jos vielä on ihan mustaa niin jos vaikka vakiinnuttais vaihtovälin puoleen siitä suositellusta 15 tonnista. Nykyisellään oon vaihdellu kympin välein.
 
Vs: Garveldet - Galant -98 2.5 V6 löpinät

joo oli kyllä melkein yhtä mustaa kuin fortelitkujen kanssa vaihdettaessa.
itekin meinasin lyhentää vaihtoväliä, kuhan täältä intistä pääsen. Mieluummin liian hyvänä pitää ku päästää heitteille.
Offtopicina tuli tuossa maanantaina ajeltua työkaverin audi A6, oliko se nyt 2,6 litrasella myllyllä ja kyllä tuntui laiskalta. Tosin oli kärri perässä mutta ei tahtonu alavääntöä löytyä. On se mitsu hyvä vehe! :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom