GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

euphonium

New Member
Liittynyt
4 Elokuu 2015
Ostin muutama päivä sitten elämäni ensimmäisen Mitsubishin, eli 98 GDI Carisman. Olen nyt ajanut sillä reilu 500km ja auto tuntuu toimivan hyvin pientä nykimistä silloin tällöin lukuunottamatta. Eniten minua ärsyttää kitisevä ääni, joka kuuluu vain kääntäessä rattia vasemmalle. Lähinnä tämän huomaa parkkipaikoilla tai muualla, missä rattia veivaa enemmän ja ääni tosiaan kuuluu vain toiseen suuntaan pyörittäessä. Osaisiko joku sanoa, mistä tämä voisi johtua?
 

2bad4you

Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

Alapallonivel kuiva eli vaihtoon. tai sitten ohjausakselissa ongelmaa.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

Kuten todettu, alapallonivel todennäköisimmin.

Eräässä toisen merkkisessä autossa kitisi iskaritolpan ylälaakeri.
Potentiaalisia vikakohteitakaan ei kovin montaa ole olemassa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

Yleisimmät noissa kellojousi (ratin takana) pistä korva lähelle rattia ja kuuntele kääntäessä, tai sitten iskarin yläpään "laakeri" ( joka todellisuudessa 3 nailonprikkaa päällekkäin..).
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

ST sanoi
Yleisimmät noissa kellojousi (ratin takana) pistä korva lähelle rattia ja kuuntele kääntäessä, tai sitten iskarin yläpään "laakeri" ( joka todellisuudessa 3 nailonprikkaa päällekkäin..).

jaa, sit on mun silmät seonnu kun yhdessä oli väljä toi yläpään laakeri niin se oli kyllä ihan perinteinen kuulalaakeri vm 99 carisma
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: GDI Carisma 98, ohjaus kitisee vasemmalle käännettäessä

mikko412 sanoi
jaa, sit on mun silmät seonnu kun yhdessä oli väljä toi yläpään laakeri niin se oli kyllä ihan perinteinen kuulalaakeri vm 99 carisma
Oikeessa muuten olet, muisti teki tepposet..

2000-> Carismoissa muuttunut nailoniin, ja Spacessa taas alusta lähtien nailoniset.
 
Ylös Bottom