GDI koneiden kilometrit

maggara18

New Member
Liittynyt
3 Lokakuu 2012
Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljonko foorumilaisten gdi koneilla on ajettu? Itselläni 297tkm ajettu gdi carisma.
 

maggara18

New Member
Liittynyt
3 Lokakuu 2012
Vs: GDI koneiden kilometrit

Kyllähän tuo naputtaa, mutta naputtakoot, ei tuota korjaamaan enää oo järkeä käydä, kestää minkä kestää ::)
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: GDI koneiden kilometrit

vähän vajaa 300 000 eikä naputa. -01 galant
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI koneiden kilometrit

vähän yli 300 000 eikä naputa. -00 Galant
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: GDI koneiden kilometrit

285 000 ajettu eikä naputa. ;D tasureita ei vaihdettu mutta kone kertaalleen. :peukku
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI koneiden kilometrit

maggara18 sanoi
Te joilla ei naputa, onko vaihdettu venttiilivälyksen tasaajat?
Ei ole vaihdettu eli orkkis tasureilla mennään. Salaisuutena tiuha öljynvaihtoväli (silloin kun käytin autoa määräaikaishuolloissa, niin 7500km välein ja nyt kun itse huoltanut niin 10tkm välein) ja noin 40 tkm välein tehty Forte Motorflush huuhtelu. Tuo huuhtelu saattaa auttaa noihin sinunkin naputteluihin ellei ole annettu naputella jo liian pitkään, mutta kokeilla kannattaa. Se on aika halpa testi.
 

zalskin

New Member
Liittynyt
21 Marraskuu 2011
Vs: GDI koneiden kilometrit

Mitäs öljyjä ootte käyttänyt ja kuinka usein vaihdettu? entäs forte yms. käsittelyt?
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: GDI koneiden kilometrit

ei ole vaihdettu mutta on tehty uudesta asti säännöllisesti forte-käsittelyt ja öljynvaihdot melko tiuhalla välillä eli Diesel-koneiden vaihtovälillä huoltokirjan mukaan. ja ilmeisesti aika nopeesti ajettu noi isoimmat kilometrimäärät autoon välillä suomi-norja. kai sekin vaikuttanut koneen likaisuuteen
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI koneiden kilometrit

zalskin sanoi
Mitäs öljyjä ootte käyttänyt ja kuinka usein vaihdettu? entäs forte yms. käsittelyt?
No minä olen ajellu pääasiallisesti Teboilin Diamond 5W40:llä. Yhteen väliin oli Shell Helix 5W40, mutta siinä oli semmoinen ihme ominaisuus, että aina kun öljymäärä tippui minimin ja maksimin puoleenväliin tikussa, niin alkoi vilauttelemaan oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa ??? Muilla öljyillä en ole tuommoiseen omituiseen törmänny.
 

furtzi

Evolution V
Liittynyt
9 Huhtikuu 2012
Vs: GDI koneiden kilometrit

237tkm ja naputtaa välillä. Tein huuhtelun ja nesteen city pro 5w30 LL öljyt koneeseen, oli pitkän aikaa hiljainen, kunnes alkoi taas naputtamaan, mutta sitäkään ei koko aikaa tee ja ääni kuitenkin hiljeni reilusti. Tarkoitus olisi taas vaihtaa öljyt ja suorittaa huuhtelu toimenpide. Carisma 1.8 GDI. Tasureita ei ainakaan mun aikana ole uusittu.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: GDI koneiden kilometrit

Furtzi: heitä ne longlife öljyt kuuseen...niitä ei pitäs käyttää ainakaa Mitsuissa.
GDI:n vaihtoväli on muuten 7500km maksimissaan..
 

furtzi

Evolution V
Liittynyt
9 Huhtikuu 2012
Vs: GDI koneiden kilometrit

Harri K sanoi
Furtzi: heitä ne longlife öljyt kuuseen...niitä ei pitäs käyttää ainakaa Mitsuissa.
GDI:n vaihtoväli on muuten 7500km maksimissaan..

LL ei ole varsinainen longlife öljy (jos tarkoitat vw?), vaan täyttää GM:n yms. luokitukset. CityPro 5w30 W Longlife on sitten se varsinainen longlife öljy lonksvaakeneille. Juu ja olen tietoinen kyllä öljynvaihtovälistä. Hämäävä vaan tuo LL merkintä tuossa öljyssä. Ihan hyvin kyseinen öljy pelitti myös subarussakin taannoin.

Edit: Okei okei, on se saabien ja ooppelien pitkänvaihtovälin ölskäri: https://neste.fi/tp_tiedote.aspx?productid=013300&lang=fi&type=tt
 

toivajo

New Member
Liittynyt
16 Marraskuu 2021
Hei!

Nostan vanhaa ketjua. Minulla on -01 Carisma 1.8 gdi koneella. Venttiili naputtaa tosi selkeästi välillä. Tein Forte käsittelyn viikko sitten, mutta huomasin vasta toimenpidettä aloittaessa, että korjaustoimenpiteeksi Fortea olisikin pitänyt käyttää 2pulloa, mutta tulin ostaneeksi vain yhden. Totesin, että ei auta muu kuin tehdä käytössä olevalla määrällä ainetta, koska tiloja tehdä ei ole jatkuvassa käytössä.

Naputus ei hävinnyt toimeenpiteen myötä. Nyt mietinkin, että onkohan koneelle haittaa jos käsittelyn tekisi lähiaikoina uudelleen 2pullon annostuksella joka olisi kuulunut olla jo tuolloin?
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Hei!

Nostan vanhaa ketjua. Minulla on -01 Carisma 1.8 gdi koneella. Venttiili naputtaa tosi selkeästi välillä. Tein Forte käsittelyn viikko sitten, mutta huomasin vasta toimenpidettä aloittaessa, että korjaustoimenpiteeksi Fortea olisikin pitänyt käyttää 2pulloa, mutta tulin ostaneeksi vain yhden. Totesin, että ei auta muu kuin tehdä käytössä olevalla määrällä ainetta, koska tiloja tehdä ei ole jatkuvassa käytössä.

Naputus ei hävinnyt toimeenpiteen myötä. Nyt mietinkin, että onkohan koneelle haittaa jos käsittelyn tekisi lähiaikoina uudelleen 2pullon annostuksella joka olisi kuulunut olla jo tuolloin?
Poltto-öljy tai diesel ajaa saman asian kuin tuo maltaita maksava forte.
 
Ylös Bottom