GDI-kuskeille EGR gallup!

Oletko sulkenut EGR:n GDI autostasi?

  • Olen

    Äänet 20 29.0%
  • Olen, mutta palautin normaaliksi

    Äänet 2 2.9%
  • En

    Äänet 33 47.8%
  • En ymmärrä kysymystä

    Äänet 14 20.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    69

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

MetanolMan sanoi
-02 mallista jos tulppaa EGR:n niin OBD-II testi katsastuskonttorilla sanoo silloin että hylsy ja vikakoodia pukkaa. Tämä oli tosin nyt lievää mutua. Se joka tietää paremmin, kertokoot sen täällä :)

Juu kiva nähä sitten ens vuoden heinäkuussa mitä testi kertoo. :p
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

kapsu sanoi
no edellisellä sivullahan RalliArt kirjoitti:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16402.msg106041#msg106041
tuon saa toki kumota jos on parempaa tietoa.. itse en ole lähtenyt kokeilemaan vaan egr on toiminnassa.

Muistelin juuri ihan tuota samaa kirjoitusta.

Jr-: minkäsvuotinen malli sulla on? Ei varmaan -02 jos ei vikakoodia tullut kun egr:n tulppasit :) Mut "Jackie" jos tulppaa egr:n niin melko varmasti vikavalo syttyy heti... :)
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Hmm, voihan se sitten olla että on joku tietty kuukausi vuonna -02 jota ennen tehdyt mitsut ei vielä sitten vikakoodia tee kun egr:n tulppaa...
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

MetanolMan sanoi
Hmm, voihan se sitten olla että on joku tietty kuukausi vuonna -02 jota ennen tehdyt mitsut ei vielä sitten vikakoodia tee kun egr:n tulppaa...

Niin tosiaan, OBD testiä ei ole suoritettu. Seuraavaksi se tehdään katsastusasemalla seuraavan katsastuksen yhteydessä. :p
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jr- sanoi
Niin tosiaan, OBD testiä ei ole suoritettu. Seuraavaksi se tehdään katsastusasemalla seuraavan katsastuksen yhteydessä. :p

Tuskinpa se OBD testikään sitten mitään kummallista väittää, jos sulla ei kerran mittaristossa check engine - valo syttynyt, kuten kuuluisi syttyä mikäli Galant on tarpeeksi tuore...
se OBD testi nimittäin käsittääkseni/muistaakseni haistaa vain sen vikakoodin sieltä, ja sen perusteella se hylsy tulee, eikä muuttuneiden päästöjen perusteella...
 

lancer05

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2008
EGR tulpattu 2.4 GDI Galantista, vaikuttaako päästöihin?

No niin. Tänään tulppasin omasta yksilöstäni EGR-venttiilin.

En nyt äkkiseltään mitään ihmeempää muutosta havainnut mutta sen tietää ainakin että karstottuminen loppuu.

Tietääkö kukaan miten tuo EGR-venttiilin "poissaolo" vaikuttaa pakokaasupäästöihin?
 

lancer05

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2008
Vs: EGR tulpattu 2.4 GDI Galantista, vaikuttaako päästöihin?

Laitoin vahingossa väärään osastoon aluksi. Kyseessä siis Galant GDI vm-99.

Nimimerkkini viittaa edelliseen autooni, jonka tässä taannoin myin. Nykyinen peli siis Galant GDI Sport AT vm.1999.
 
M

mikada

Guest
Vs: EGR tulpattu 2.4 GDI Galantista, vaikuttaako päästöihin?

lancer05 sanoi
No niin. Tänään tulppasin omasta yksilöstäni EGR-venttiilin.

En nyt äkkiseltään mitään ihmeempää muutosta havainnut mutta sen tietää ainakin että karstottuminen loppuu.

Tietääkö kukaan miten tuo EGR-venttiilin "poissaolo" vaikuttaa pakokaasupäästöihin?
No kokemuksesta voin sanoa, että ei ainakaan katsastuksessa mitattavia arvoja heikentävästi, mikäli tulppaus on tehty huolellisesti. Jos sulkulaipan välistä falskaa ilmaa, niin sitten ei tarvi yrittää konttorilta leimaa saada. Menee kutakuinkin kaikki päästöarvot persiilleen ;D
 

lancer05

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2008
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Meneekö siinä kaikki arvot sekaisin siinä tapauksessa. Eli varmaan CO ja HC mutta meneekö esim. lambdan arvokin johonkin suuntaan poskelleen?
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Nonniin, taas on yksi EGR lisää suljettu-osastolle.

Vkoloppu ajettu suljettuna, ja koneessa tuntuu olevan enemmän vääntöä alakieroksilla, sekä pieni nykiminen loppunut enimmäkseen, odottelen et loput hienot pölyt tulee ulos...
 

kms

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2009
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Olen jo pari vuotta pähkäillyt josko pitäisi jotain tehdä oikkuilevalle tyhjäkäynnille, mutta nyt kun katsastus jäi pakopäästöistä kiinni oli pakko tehdä asialle jotain. Samalla rekisteröidyin tälle foorumillekkin, kun oli viimein jotain kommentoitavaa.

Carisma vm.2000, ajettu 150tkm ja nyt EGR tukittu ja läppäkotelon "Terva" poistettu.
Leikkelin laserilla millisestä rosterista laipan.
Ja heti ihmettelin miksi en tehnyt sitä jo aiemmin. Toimii kuin uusi, potkua tuli lisää ja polttoaineen kulutus pieneni hiukan.
:peukku
Suosittelen.
Päästömittauksessa arvot paremmat kun viimevuoden katsastuksessa.

Ei pahaa sanottavaa.

Läppäkotelon tervan saa muuten pois helposti maalinpoisto sprayllä jota suihkitaan läppään, annetaan vaikuttaa ja huuhdotaan vedellä ja taas suihkitaan jne. Pehmeällä pensselillä voi vielä kevyesti sivellä poistoainetta pintaan. Näin ei ole vaaraa että läppä liikkuisi ja se askelmoottori tuhoutuisi.

Teemu
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Mika sanoi
Meneekö siinä kaikki arvot sekaisin siinä tapauksessa. Eli varmaan CO ja HC mutta meneekö esim. lambdan arvokin johonkin suuntaan poskelleen?
On näköjään jo aikaa kun kyselty ja en tiedä onko ajankohtainen enää, mutta vastaus kuuluu kyllä ja riippuen siitä kuinka paljon se sulkulaippa falskaa. Ja Lambdan arvo näyttää sitä enemmän yli yhden, mitä enemmän falskaa. Minulla oli parhaiten Lambda 3 (tällöin näki kyllä tilanteen nopeasti tulpistakin, kun auto kävi niin rikkaalla kuin pystyy) ;D Tietysti jos falskaa sen verran vähän, että elektroniikka onnistuu korjaamaan tilanteen seoksen rikastamisella, niin Lambda voi olla teoriassa sallituissakin arvoissa, mutta CO ja HC arvoissa sen kyllä näkee.
 

Roplaaja Rice

New Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2009
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Omassa 99-vuotisessa ei vaikutusta mitattaviin päästöihin. Ehkä vähän vähemmän joutui huudattamaan että sai kelvolliset lukemat.
 

Roplaaja Rice

New Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2009
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Ei tämä nyt egr:ää koske mutta monilla on ollut ongelmia seilaavan tyhjäkäynnin ja päästöjen kanssa.

Aloin tuossa viikonloppuna vaihtamaan tulppia ja tulin samalla tarkastelleeksi nuo tulpn hatut läpi. Ne olivat aivan hirveässä kunnossa ja yhdestä jopa puuttui se jousi jotapitkin kipinä tulppaan menee. Kaikissa oli jotain vihreää töhnää ja tulpat aivan noessa. Kävin sitten hakemassa mitsulta uudet hatut 25€/kpl ja tänään laittelin ne uusien tulppien kanssa paikoilleen. Vaikutus oli enemmän kuin positiivinen! Tyhjäkäynti ei seilannut enää ilmastoinnin tahtiin ja väätöä oli tullut reilusti lisää. Tyhjäkäynnillä jaksoi lähteä liikenteeseen ja vetoa riitti kierroksille asti. Ja mikä parasta ne nytkähdykset joita olen luullut tyyppi viaksi olivat hävinneet kokonaan. Uskon että tämä vajaan 200€ huolto maksaa itsesnsä takaisin jo tankatessa ja on paljon mukavampi ajella. Suosittelen!!
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Roplaaja Rice sanoi
Ei tämä nyt egr:ää koske mutta monilla on ollut ongelmia seilaavan tyhjäkäynnin ja päästöjen kanssa.

Aloin tuossa viikonloppuna vaihtamaan tulppia ja tulin samalla tarkastelleeksi nuo tulpn hatut läpi. Ne olivat aivan hirveässä kunnossa ja yhdestä jopa puuttui se jousi jotapitkin kipinä tulppaan menee. Kaikissa oli jotain vihreää töhnää ja tulpat aivan noessa. Kävin sitten hakemassa mitsulta uudet hatut 25€/kpl ja tänään laittelin ne uusien tulppien kanssa paikoilleen. Vaikutus oli enemmän kuin positiivinen! Tyhjäkäynti ei seilannut enää ilmastoinnin tahtiin ja väätöä oli tullut reilusti lisää. Tyhjäkäynnillä jaksoi lähteä liikenteeseen ja vetoa riitti kierroksille asti. Ja mikä parasta ne nytkähdykset joita olen luullut tyyppi viaksi olivat hävinneet kokonaan. Uskon että tämä vajaan 200€ huolto maksaa itsesnsä takaisin jo tankatessa ja on paljon mukavampi ajella. Suosittelen!!

Erittäin hyvä tieto. Olen itsekin epäillyt että tuo pieni pintanykiminen voisi johtua syttypuolelta, täytyypä koittaa vaihtaa omaankin nuo johdot ja hatut :) :peukku
 

mitsumitsu

New Member
Liittynyt
27 Helmikuu 2009
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Morjens.Tein kaverin kanssa egr tulppauksen täälta löytyvien ohjeiden mukaan ja olen erittäin tyytyväinen.Kun mun -00 2.4gdi space wagon ei mennyt pakokaasu mittauksesta läpi niin oli aika putsata kaasuläppä ja egr pois pelistä.Ja katsastus onnistui. :)Vuosi sitten nykimisen takia kaasuläppä puhdistettiin mutta apu oli hetkellinen,pari kuukautta ja taas nyki .Muuta en ole huomannut kuin että auto kiihtyy tasaisemmin kuin ennen tulppausta.
 

henydrum

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Mites tuollaisen nm-99 gdin egr, jos nappaan pelkästään "töpselin" irti, mites tuo solkku sitten toimii??
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

henydrum sanoi
Mites tuollaisen nm-99 gdin egr, jos nappaan pelkästään "töpselin" irti, mites tuo solkku sitten toimii??
Alkaa polttelemaan moottorinvikavaloa mittaristossa.
 

Ape86

Nissanin miehiä
Liittynyt
30 Tammikuu 2010
Sijainti
Teerijärvi
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

henydrum sanoi
Ok, mutta toimiiko solenoidi virrallisena/virrattomana?
Joten onko egr kiinni kun pistoke on irti?

kokeilin tuota itsekkin tänään eikä mitään vikavaloja ilmennyt. Kattelin myös ettö siihen solenoidipesään menee myös 2 ilmaletkua, onkos näillä minkälainen merkitys?
Niin ja pitääkö aktiivihiilisutimen pömpelistä "AIR" letku mennä mihinkään?
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Noni, nyt on kaks vuotta ajettu tukitulla EGR-venttiilillä ja hyvin on auto pelannut. Ei oo aiheuttanut mitään vikakoodeja tai vastaavia. Autona siis 07/02 rekisteröitu ea-galantti. Melkein niinku suosittelen et kaikki tulppaa ton homman.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jr- sanoi
Noni, nyt on kaks vuotta ajettu tukitulla EGR-venttiilillä ja hyvin on auto pelannut. Ei oo aiheuttanut mitään vikakoodeja tai vastaavia. Autona siis 07/02 rekisteröitu ea-galantti. Melkein niinku suosittelen et kaikki tulppaa ton homman.

miten tukit?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jr- sanoi
Noni, nyt on kaks vuotta ajettu tukitulla EGR-venttiilillä ja hyvin on auto pelannut. Ei oo aiheuttanut mitään vikakoodeja tai vastaavia. Autona siis 07/02 rekisteröitu ea-galantti. Melkein niinku suosittelen et kaikki tulppaa ton homman.

Noh onko nyt jotain eroa mielestäsi käytöksessä siihen mitä se oli.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

mystinengalant sanoi
Noh onko nyt jotain eroa mielestäsi käytöksessä siihen mitä se oli.

No tota, ehdin tukkimaan homman ennen kuin mitään oireita tuli. Tohon oli vaihdettu 90tkm huollossa takuuna kaasuläpän kotelo ja taulussa tais olla 110tkm kun tukin. Tässä viikonloppuna otin piruuttani kaasuläpän kotelon auki ja kattelin imusarjaan, ihan hyvältä näytti.
 
Ylös Bottom