Grandiksen tehot hävis ja auto alko ravistaa

topako

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2010
onko muilla ollu kokemuksia. tasaisella nopeudella yllättäin kaasua painettaessa grandis alko tärisemään. ei enää kiihtynyt. pykälsin pienemmälle ja sama homma. auto tienlaitaan ja siihen jäi. ei enää käyntiin, vaikka kuinka starttas. starttaus oli täysin normaali, mikään ylimääräinen merkkivalo ei syttynyt.

auto hinaukseen ja silloin syttyi löpön merkkivalo. tankki täyteen ja minuutin startilla käyntiin. tämän jälkeen toimi täysin normaalisti. autolla aikaisemmin ajettu löpön merkkivalon sytyttyäkin vielä n. 100 km. eli löpön loppumisesta ei kyse.

mistä moinen johtuu. grandis on 2.0 DID. olisko polttoaineen siirtopumppu menossa? suodatin tukossa osittain? vai mikä selittää tällasen epämielyttävän kokemuksen?
 
Vs: Grandiksen tehot hävis ja auto alko ravistaa

Ei kannata luottaa tuohon merkkivaloon,itellä käyny justiin samallalailla :-[
Mittarin mukaan ois pitäny päästä vielä 80km nii mulla loppu polttoaine.
Nykyään tankkaan kun mittarin mukaan vielä 100km pitäs päästä.

Tuskin sun autos muuta vikaa ollu ku et löpö loppu ::)
 
Vs: Grandiksen tehot hävis ja auto alko ravistaa

Aikoinaan minulla 2.0 TDI Touran teki aika lailla samaa eli saattoi alkaa ravistaa kunnolla tai sitten vain vedot hävisivät. Loppujen lopuksi viaksi löytyi pumppusuutinten johdinsarja, jonka vaihtamalla vikakin hävisi.
 
Vs: Grandiksen tehot hävis ja auto alko ravistaa

No nyt on omassakin -08 alkanut käymään näin, että dieseli voi loppua kesken ajon, vaikka tankkiin 65 l mahtuu vain 53 litraa kun valuttelee mittarille. Kumma juttu.
 
Vs: Grandiksen tehot hävis ja auto alko ravistaa

Volkkarin polttoainejärjestelmä on mystinen systeemi, siellä on sähköinen siirtopumppu tankissa ja mekaaninen koneen kyljessä eikä sieltä silti lähde ilma kunnolla pois. Toisaalta sitten taas on ihan mahdollista että kaikki tuntuu toimivan normaalisti vaikka tankissa oleva siirtopumppu on kuollut ja ongelma paljastuu vasta kun esim vaihdetaan polttoainesuodatin eikä lähdekään enää käyntiin vaikka kuinka sahaisi. Toisinaan sitten on niitäkin pumppuvammaisia jotka ei käynnisty normaalisti mutta riittävän jääräpäinen starttaaja voikin saada käyntiin (kun vaan akussa riittää virtaa ja startti kestää)

Em. siis DI-D grandista vastaavalla koneella olevissa volkkareissa, voisi hyvinkin käydä niin että mitsussa risa siirtopumppu oireilisi niin että polttoaine "loppuu" liian aikaisin.

Tankin sisältä kuuluvaa surinaa voi olla kovin haastavaa kuulla jos konehuoneessa sepelimylly kilisee ja kolisee, mutta yleensä noi pyöräyttää sitä pumppua pari sekuntia silloin kun laittaa virrat päälle, sitä kannattanee ensimmäisenä koittaa kuulostella.
 
Takaisin
Ylös Bottom