Grandis 2,4 ja vikakoodit

T.S.

New Member
Liittynyt
12 Maaliskuu 2019
Elikkä ensin tulee tcl off ja sitten vikakoodi. Tcl off häviää aina kun sammuttaa auton mutta vikoodit jää, lukijalla saa pois koodit. Outoa on se että antaa joka toisella kerralla toisen koodin ja toisella kerralla toisen? Eli vuorotellen joko Po170 tai Po173 mutta ei samaan aikaan? Nämä vikakoodit on tullut yhtä tapausta lukuunottamatta sateella? Auto ei mene vikatilaan vaikka vikakoodi ilmoitus tulee? Ideoita otetaan vastaan.
 
Onko tulpat pahasti karstaiset jos on niin sitten maf`iin ja etu lambdaan kääntäisin huomion sekä uusiin tulppiin.
 
Onko tulpat pahasti karstaiset jos on niin sitten maf`iin ja etu lambdaan kääntäisin huomion sekä uusiin tulppiin.
Tulpat on vaihdettu noin 15 000km sitten ja nyt avasin ne niin oli ihan ok kuntoiset eli ei karstaiset. Täytyy tutkia tuo lambda.
 
Käytin eilen leimalla, eilen ei satanut niin vikakoodia ei tule ja päästöt ok. Mitään vuotoa en ole löytänyt, vaikka fairy veden kanssa etsin. Mietin pitäisikö ilmamassa mittari vaihtaa? Onko tietoa miten nuo tarvike mittarit toimii?
 
ei ole ilmamassa mittariin liittyvä vika uskoisin, ja itellä ollut muutamia autoja missä nuo koodit ja imuputken haitari osa aivan halki ollut, onko tyhjäkäynti normaali, kylmällä koneella vs. lämpöisenä?
 
ei ole ilmamassa mittariin liittyvä vika uskoisin, ja itellä ollut muutamia autoja missä nuo koodit ja imuputken haitari osa aivan halki ollut, onko tyhjäkäynti normaali, kylmällä koneella vs. lämpöisenä?
Kylmänä ok. Lämpösenä välillä käynti ontuu, tuntuu kuin yksi pytty menisi pimeäksi mutta kierrosluku ei tipu?
 
Kylmänä ok. Lämpösenä välillä käynti ontuu, tuntuu kuin yksi pytty menisi pimeäksi mutta kierrosluku ei tipu?
onko tulpat tarvikkeet vai oem, mahdollisesti väärä lämpöarvo ja näin ilman kylmetessä voisi reistaa? oliko tässä tulpanjohot vai sytytyspuolat?
 
Sytytystulpat on tilattu oem koodin mukaan eli pitäisi olla oikeat?. Tässä on sytytyspuolat. Tuo haitariputki oli ehjä.
 
Sytytystulpat on tilattu oem koodin mukaan eli pitäisi olla oikeat?. Tässä on sytytyspuolat. Tuo haitariputki oli ehjä.
Ok, sytytyspuolilta tulis kyllä omat koodit siinä tapauksessa, otitko lambda-anturit tutkintaan? Ne tarkistaisin seuraavaks
 
Ok, sytytyspuolilta tulis kyllä omat koodit siinä tapauksessa, otitko lambda-anturit tutkintaan? Ne tarkistaisin seuraavaks
En tiedä kyllä miten nuo lambdat voisin mitata? Erikoisinta on se että 98e ajaessa tulee vain koodi Po1730 mutta 95e tulee kahta eri koodia?
 
En tiedä kyllä miten nuo lambdat voisin mitata? Erikoisinta on se että 98e ajaessa tulee vain koodi Po1730 mutta 95e tulee kahta eri koodia?
tulppien väri tässä kohtaa kertoo paljon, ja luin tossa noita ekoja viestejä että 15tkm sitten vaihettu tulpat, johan se ois aika taas vaihdella.. lamdat saa katottua testerin päässä, mutta jos ne otat irti ja on joko valkoset (käynyt laihalla) tai mustat (rikkaalla, samanlailla kuin tulpissa) voi olettaa että jommassa kummassa toi molemmissa vikaa, 98oktaaninen tiivistyy enemmän kuin 95 oktaaninen eli puristustahdilla 98 oktaaninen tiivistyy paremmin ennen sytytystahtia, en usko että vaikuttanee tähän ongelmaan, saattaapi olla vaan sattumaa, mutta tankkaisin 98ia joka tapauksessa
 
voisit koittaa sitä suutinputsaus lisäainettakin pariin tankilliseen, tuli mieleen yks KIA tapaus missä oli samat koodit ja siinä oli vaa hiukan paskaset suuttimet
 
Takaisin
Ylös Bottom