Auttakaa viisaat miestä mäessä.
Tilanne on se, että tuolla Bank 2 on tämmöinen esikatin ongelma. Katselin ajossa lambdojen käytöstä.
Áutolla on siis ajettu vähän alle 300 000.
Kone on siis käyttölämmin ja käy tyhjäkäyntiä. Vaihde P asennossa, kun on automaatti. Kierrokset ei huoju, eikä putken päästä kuulu pätkintää.
Bank 1 puolella ylempi sondi renkkaa sitä jännitettä ylös ja alas pysyen alle 1V. Bank 1 alempi sondi taas pysyttelee rauhallisemmin siinä 0,8V ja huojuu harvakseltaan.
Bank 2 ylempi sondi tekee samaa kun 1 puolellakin. Bank 2 alempi sondi taas renkkaa kokolailla samoin kun tuo ylempikin, mutta rauhallisemmin. Se ei juuri pysy paikallaan.
Voiko tästä nyt tehdä tämän päätelmän: Siitä esikatista on tosiaan mennyt se katalyytti tukkoon / sulanut reikä? Eli sitten pitäisi vaihtaa koko pakosatsi katteineen?
Siksi se alempi sondi tekee samaa kun ylempi.
Tai:
Bank 2 alempi sondi on rikki, ja se siellä sytyttelee tuota vikavaloa. Siis vaihtoon. (ne molemmat alasondit on tosi mädän näköisiä)
Tai: Bank 2 ylempi sondi antaa liian rikasta seosta ja se sitten rikkoi sen katinkin. (ajossa näkyi selvästi rikastetumpi seos ylemmältä sondilta)
Skanneri näytti jotain 3-8 % plussaa. Siis sondi vaihtoon.
Tai; Laittaa Bank 2 alempaan sondiin sen jatkoholkin, ja vikavalo pysyy poissa, mutta soossia kuluu.
Jos joku tietää, mistä tommosen esikatin saisi järkihintaan, niin tarkastan. Titenkin, jos autossa on muuta vikaa, niin kohtahan tämäkin osa on entinen.
Tämä tämmöinen homma on itselle vähän vierasta, ja siksi täällä kyselen.
Tilanne on se, että tuolla Bank 2 on tämmöinen esikatin ongelma. Katselin ajossa lambdojen käytöstä.
Áutolla on siis ajettu vähän alle 300 000.
Kone on siis käyttölämmin ja käy tyhjäkäyntiä. Vaihde P asennossa, kun on automaatti. Kierrokset ei huoju, eikä putken päästä kuulu pätkintää.
Bank 1 puolella ylempi sondi renkkaa sitä jännitettä ylös ja alas pysyen alle 1V. Bank 1 alempi sondi taas pysyttelee rauhallisemmin siinä 0,8V ja huojuu harvakseltaan.
Bank 2 ylempi sondi tekee samaa kun 1 puolellakin. Bank 2 alempi sondi taas renkkaa kokolailla samoin kun tuo ylempikin, mutta rauhallisemmin. Se ei juuri pysy paikallaan.
Voiko tästä nyt tehdä tämän päätelmän: Siitä esikatista on tosiaan mennyt se katalyytti tukkoon / sulanut reikä? Eli sitten pitäisi vaihtaa koko pakosatsi katteineen?
Siksi se alempi sondi tekee samaa kun ylempi.
Tai:
Bank 2 alempi sondi on rikki, ja se siellä sytyttelee tuota vikavaloa. Siis vaihtoon. (ne molemmat alasondit on tosi mädän näköisiä)
Tai: Bank 2 ylempi sondi antaa liian rikasta seosta ja se sitten rikkoi sen katinkin. (ajossa näkyi selvästi rikastetumpi seos ylemmältä sondilta)
Skanneri näytti jotain 3-8 % plussaa. Siis sondi vaihtoon.
Tai; Laittaa Bank 2 alempaan sondiin sen jatkoholkin, ja vikavalo pysyy poissa, mutta soossia kuluu.
Jos joku tietää, mistä tommosen esikatin saisi järkihintaan, niin tarkastan. Titenkin, jos autossa on muuta vikaa, niin kohtahan tämäkin osa on entinen.
Tämä tämmöinen homma on itselle vähän vierasta, ja siksi täällä kyselen.