Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

jarnokara

New Member
Liittynyt
19 Maaliskuu 2008
Sijainti
OULU
Onko kokemuksia kyseisellä jousisarjalla varustetun Grandiksen ajo-ominaisuuksista?
Itse ajan 65-70 tkm vuodessa hyvin monenlaisilla teillä.
Huollossa meinasivat, ettei autossa pysty säätämään kulmia. Onko näin? Rupeaako kumit kulumaan epämääräisesti?
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Mulla oli edellisessä (bensa) Grandiksessa Eibachin jouset, eikä voi muuta ku kehua :peukku
Kyllä se muuttuu ihan täysin verrattuna alkuperäiseen. Toki mun rengaskoolla (245/35-20") tosta tulee kyllä melkoinen kivireki, mut jos ajattelee vaikka kitkarenkailla (ts. suht normikoko) niin mukavuus ei heikkene yhtään...

Toi on totta ettei niitä täysin saa säädettyä mut sen mitä saa niin riittää aika pitkälle, mulla ei ainakaan mitenkään hirveesti kulunu pyörät sen jälkeen ku oli säädetty...

EDIT: Nyt mulla on tulossa H&R:n satsi, kunhan kerkeen sen vaan vaihtamaan ja sen jälkeen täytyis katella saisko takapäätä mitenkään kikkailtua ihan ojennukseen :)
Esim. Vaikka tämmöisellä tempulla ??? :)
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Ei siinä montaa aikaa menny, eli kyllä se ihan "lauantain" homma on :) (Vaikka lipittelis kaljaa ja polttelis kessua siinä välillä ;D)
Pisin aika tais mennä niitten muovisuojien y.m. purkamiseen, jotka siinä tuulilasin alareunassa on...
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Oliko minkähintainen tuo H&R satsi? Onko korkeus/jäykkyyssäädettävä?
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Miten etu/takapää madaltu H&R setillä? Mun pitäs saada keulaa hiukan enemmän tiputettua kun on vähän takapainonen. Pystytkö laittaa sivukuvia tänne tai suoraan meiliin kitebum79@hotmail.com . . . ?
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

En tiedä kun en oo vielä vaihtanu (noi vaihtokokemukset siis siitä edellisestä grandesta jossa oli Eibach) Mut toi H&R on nyt -35 kaikki ja muistelisin et Eibach oli -30/-40, kumpi oli etupää ja kumpi taka, en muista

Samanhintainen toi oli kuin nyt toi Eibach eli n. 280€ (Muistaisin maksaneeni silloin Suomen ekasta Eibach satsista (Siis Grandis satsista) n. 400€ :p)
Ja kyseessähän ei oo ku pelkät jouset :)
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Tilasin tänään Eibach-jousisarjan. Hinta 299,- kotiovelle toimitettuna.
Madallus 30-40 edestä ja 30 takaa.
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

jarnokara sanoi
Tilasin tänään Eibach-jousisarjan. Hinta 299,- kotiovelle toimitettuna.
Madallus 30-40 edestä ja 30 takaa.

Meinaatko itse vaihtaa? Onko paha jos ei oo ikina ennen vaihtanu? Miten kulmien saato tapahtuu?
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Ei oo vaikee vaihtaa vaikka et ois mihinkään muuhunkaan ikinä vaihtanu, jos vaan pysyy työkalut kädessä ja löytyy jousipuristajat y.m. niin ei muuta ku ruuvaamaan :peukku
Etupäässä joutuu vähän miettimään niitä muoveja mut kunhan ne on irti ni sit pääsee nätisti (aika ahtaasti) ottamaan yläpään irti...

Säätö kannattaa sit teettää jossain korjaamolla...
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Tossa olis pari sivukuvaa, jousethan on tosiaan noi H&R -35 pudottavat.
Korjaan tota aikakommenttia sen verran et ilmeisesti vanha oli silloin niin uusi et kaikki irtos helposti, no nyt meni sen koiranluun irroittamiseen aikaa, sen kanssa kannattaa olla varovainen ettei muljauta sitä kuuskoloo pyöreeksi...
Mut ei tossa hommassa kuitenkaan menny ku reilu iltapvä :)
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Todella passelilta näyttää korkeuden suhteen. :peukku Miltä ensituntuma ajossa vaikuttaa tuolla satsilla?
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Jäykkähän tuo on, pitäs varmaan kokeilla "normi" renkailla ni sit tietäis miltä tuntuu kun nyt toi on aika kivireki joka johtunee suurelta osin renkaista.
Mut jos nyt yhtään muistin varassa vertaisin niin kyllä tää H&R satsi on jämäkämpi :peukku
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Voithan sä tulla lainaamaan multa ja kokeilla ;D ;D mut taidanpa tietää jo vastauksen ;D
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Tuli Eibachit laitettua alle...
Vaihtohomma ei mikään paha. Lauantain homma kunhan on talli ja reilusti työkaluja.

Hyvän oloiset jouset ajossa. Tälle viikolle jo reilu 1000 km monenlaisia teitä.
Kannattaisi vaihtaa samalla ainakin eteen lyhyemmät iskarit.
Vakiot nimittäin rupeaa pitämään kihnuttavaa ääntä aika nopeasti.

Minun autossa lasku oli heti edestä reilu 35mm ja takaa noin 20mm.
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Meitsi tilasi Tanaben korkeussäädettävän setin ja pitäs kai joskus parin kk sisään saapua Japanista. Saa nähä miten toimii... Pitäis olla suunniteltu mukavaan katuajoon ja isompia kiekkoja varten eli ei pitäis paha kivireki olla.
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Vanha aihe mutta kumminkin,asensin grandikseen H&R -35 madallusjousisarjan.
Muuttu auto eri räyhäkkään näköseksi ja ajo ominaisuudet parani huomattavasti 8).

Enää ei saanut eibachkiä ja weitekkiä niin ainut vaihtoehto oli h&r.

Suosittelen ;D
 
Vs: Grandis DI-D:een Eibach madallusjouset??

Katos vaan kun tuli hyvän näköinen. Ilmeisesti parani ajo-ominaisuudet entisestään? Entä kantaako kuorman silti hyvin, ei osu takarenkaat kaariin tms.?
 
Takaisin
Ylös Bottom