GT 3000 ISKARIT VAI...???

arska67

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2013
tuli ostettua -93 gt 3000:nen. mistä etsiä vikaa kun konsolin keinukytkimestä(pwr/eco) ei tapahdu muuta kuin merkkivalo(pwr)syttyy koetauluun.(eikö alustan säätöjen kuuluisi muuttua ?? )lisäksi vilkkuu touring/sport valo kokoajan...entinen omistaja kertoi että ilmeisesti takaiskareissa vikaa........ tiedä sit onko näin. uusi tuttavuus koko auto ,joten apuja kaivataan ??? ???
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

Tarkasta kaikkien iskareiden yläpäästä onko johtojen liittimet kiinni. Sillon kun on irrallaan niin vilkkuu tuo valo.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

Ja simppeli ratkaisu on tietenkin ottaa ECS:n ohjainyksiköstä takakontista johto irti ja jumittaa alusta TOUR-asentoon. Makukysymyksiä tietenkin tykkääkö sitten kummasta asetuksesta. Nyt kun valot vilkkuu niin ECS toimii "epämukavuustilassa" eli Sportilla.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

pitää illalla tarkastaaa johdot.mitenkä se jumittaminen käytännössä toteutetaan ? johto irti ohjausyksiköstä,pitääkö jotkut johdot liittää toisiinsa vai miten ??
sit viä kysymys noista hydraulisista venttiilien nostimista.pari venttiiliä ilmeisesti naputtaa kylmänä,mut hiljenee moottorin lämmetessä.lueskelin et joku on pessyt moottorin öljy/diesel sekoituksella.tai sit käyttänyt kaupan litkuja.(kannattaako ees kokeilla ?) pystyykö nostimia pesemään jos irroittaa ne , vai onko parempi ratkaisu ostaa heti uudet ? mistä ootte nostimia tilaillu ??
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

Luultavasti voi myös olla se ohjainyksikkökin rikki. Osaava tv- tms elektroniikkakorjaaja osaa korjata. Mulla korjattiin ex autoon 10v sitte se boksi jo.
Boksihan on muistaakseni takaluukun oikeassa "poskessa" verhoilujen takana (tai sitte vasemmalla..jompi kumpi).
Ja mä muistelisin että se "jumiutuu" sport asennolle kun piuhat irroittaa.
Toki jos iskarit rikki ni ei tee sitä. Tämähän perustuu iskareissa oleviin venttiileihin jolla "öljytilavuutta" muutetaan, eli myös jäykkyyttä. Korkeuttahan tämä ei muuta.

Ja power/eco muuttaa automaattivaihteiston vaihtokohtien kierroslukua ylemmäs. Eli kyseessä on automaattivaihteinen auto?

Sport/Tour nappula pitäs löytyä erikseen alustalle. ECS-nappulana voi olla myös merkattu.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

Flr sanoi
Ja simppeli ratkaisu on tietenkin ottaa ECS:n ohjainyksiköstä takakontista johto irti ja jumittaa alusta TOUR-asentoon. Makukysymyksiä tietenkin tykkääkö sitten kummasta asetuksesta. Nyt kun valot vilkkuu niin ECS toimii "epämukavuustilassa" eli Sportilla.

jos johto on irti iskarista onko se sport vai tour asennossa siis?
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

no niin,johdot tarkastettu.testasin et kun laittaa virrat pääle ja painaa ecs-nappulasta ,ainoastaan kuskin puoleisesta etuiskarista kuuluu "surina" ??? nyt ku joku osais sanoa mihin johtoon/johtoihin pitäis tulla virta,sais mitattua tuleeko jokaiselle iskarille"käsky" vai onko vika boksissa...MAAILMAN PASKAMAISEMPIA VIKOJA NUO SÄHKÖVIAT :seina
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

iskarin yläpään johdot saat näkyviin ainakin näin:
http://www.stealth316.com/2-shockremoval.htm

copy paste ja reload niin pitäisi näkyä toi sivusto.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

nyt koitetaan vaihtaa toi boksi.jos ei vika korjaannu,iskareissa ilmeisesti vika.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

No ainakin tuo Eco/pwr -nappula on automaattilaatikon ohjelmavalitsin..

Toisekseen, mulla on ehjät vaparin takaiskarit ylimääräsenä ja "periaatteessa" myös etuiskarit. Ovat siis VR4:n, en tiedä onko niissä eroa.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

eipä ollu vika boksissa :seina .kumma homma,käyntiin kun laittaa tour-valo palaa ja voi ajella jopa 10 km. kunnes ykskaks tour/sport valo alkaa vilkkuun ja heti huomaa et jousitus muuttuu kovemmaksi.toki jos heti käyntiin laiton jälkeen painaa ecs-painiketta tour/sport valo alkaa vilkkuun.... nyt kun joku viisaampi osais kertoo mistä etsiä vikaa.ei viittis millään vaihtaa noita iskareita,jos ei vika ookkaa niissä.
 
Vs: GT 3000 ISKARIT VAI...???

arska67 sanoi
eipä ollu vika boksissa :seina .kumma homma,käyntiin kun laittaa tour-valo palaa ja voi ajella jopa 10 km. kunnes ykskaks tour/sport valo alkaa vilkkuun ja heti huomaa et jousitus muuttuu kovemmaksi.toki jos heti käyntiin laiton jälkeen painaa ecs-painiketta tour/sport valo alkaa vilkkuun.... nyt kun joku viisaampi osais kertoo mistä etsiä vikaa.ei viittis millään vaihtaa noita iskareita,jos ei vika ookkaa niissä.

Kuulostaa siltä että piuhoissa (katkaisijalta boksille) on kosketushäikkää. Ei ne iskarit varmaan hajalla ole jos ne kerran reagoi.
 
Takaisin
Ylös Bottom