Gti Lancer "röpeltää"

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Käytin tänään autoa Forte käsittelyssä (öljy+polttoaine)
niin heti huomattavia etuja oli:
-Kylmäkäynnistys nakutus hävisi
-Alaväännöt parani
-Moottori käy tasaisemmin ja hiljaisemmin
mutta yksi ongelma joka ei ainakaan heti poistunut on että auto "röpeltää" kun kaasun painaa nopeasti pohjaan :-\ "röpelti"aikaisemmin kyllä pahemmin ::)
ja esim 3:nen silmässä ajaessa n:50km/h ja lyö nopeesti kaasun pohjaan niin kaamea "röpellys" kuuluu mistä ihmeestä voisi rueta vikaa etsimään :-[
 
siiiis tarkoitatko että se pätkii eikä kiihdy vai kiihtyy tasaisesti kyllä mutta pitää jotain ylimääräistä ääntä?

Sullahan oli se viri-viri suodatin, voisko tämä olla nyt sitä jota se aiheuttaa? oletko kokeillu vakiosuodattimella?
 
joo pätkii mutta kun kiihdyttää tasaiseen niin silloin ei esiinny eikä minulla ole sitä vakio sudatinta kun tuo oli paikallaan ostaessa :-\
 
saisko jostain lainaksi, että kokeilis?

toinen mikä tuli mieleen niin kaasuläppäkotelo: vaikuttaako sen likaisuus tähän? tai sitten kaasun asennon tunnistin..?
 
Forte käsittely tarkoittaa että moottorin öljykanavat huuhdellaan Forté nimisellä aineella
 
kiitos toi forte vaan kuulosti joltain ostos tv kamalta joten oli pakko kysyä ;D
en ole ennen kuullut tuollaista forte kasittelyä mut hyvä kun selkis kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää ;)
 
Eli nyt vika ei kun pahenee :'(
Nyt "röpeltää" jo ilman "vetoakin" kun nopeesti painaa kaasun kauhea röpellys :-[
Ja nakutus tullut takaisin on kuin meridieseli :mad: eli nostimet menee vaihtoon
missä tuossa on bensansuodatin??
olisiko mahdollista että jako olisi hypännyt yhden pykälän ??
 
mahdollista hyvinkin jaon hyppääminen. Itellä ol asennettu 1 hampaan verran pieleen ja sen huomas vast vedätykses että siris kone.
käsijarrul pääl ku ajel ni sen kuulu paraiten alhasesssaki nopeudes.

ite kattosin kyl kaikki suodattimet ensi läpi.
 
Mitsu sanoi
missä tuossa on bensansuodatin??

Ainakin "tavallisessa" lankussa löytyy bensansuodatin pissapojansäiliön takaa rintapellistä. Semmoinen 10cm pitkä metallinen potukka.
150tkm on vaihtoväli tuolla. Aika paskaista bensaa tuli jo kun kesällä vaihdoin sen uuteen. Vittumaisessa paikassa :-\
 
No tänään tuli taas uutta tuosta viasta eli kun tarpeeksi kauan antaa "röpeltää" (2sek) niin alkoi polttaa/paukkaa imupuolella eli olisiko sytytyspuolella jotain :-[
ps. Bensan suodatin on jo kyydissä mutei ole keretty vaihtaa ;D
 
No niin nyt on suodatinkin vaihdettu
imuputki puhdistettu ja tarkastettu että on kunnossa eikä apua :mad:
vikakoodien lukuun aika tilattu 15.1 :-\
 
No niin nyt on vikakoodit luettu (ei vikaa) ;)
"röpellys" väheni n:75% kun korjasin pakoputken ja samalla katti sai kyytiä ;D

Huollossa mitattiin tulpanjohdot jotka on uusittava ja on kuulema todella tarkka kone noista sytytystulpistaan ::)

"nakutukseen" esittivät Fortte käsittelyä (joka oli juuri tehty) ;D Jolloin heittivät taas kylmän totuuden päin kasvoja (nostimet uusittava) :'(

No tuli sieltä ostettuakin jotain postiivistä nimittäin lumiharja skrapalla jossa lukee Mitsubishi Motors ja logo ;D oli tarjouksessa 2,75€ norm 4€ eli jotain tuolla oli halpaakin :eek:
"huollolle" tuli hintaa "vaivaiset" 65€ eli rosvoja koko sakki :-X

Edit: ai niin ja katsoi ajoituslampulla vielä että kaikki on sielläkin ok :) (mukava se itse huoltomies oli kyllä etsi minulle tulppien numeronkin ja kaikki :eek: vaikka varaosa myyjä sille rupesikin huutamaan-- ettei ne osta täältä mitään jos sinä kaikki numerotkin etsit asiakkaalle valmiiksi ) ;D
 
jees, itsellä kanssa jonkinlaista onkelmaa, kostialla ilmalla röpeltää kanssa.. -15pakkasta ja ilman piuhaa startti niin käynnistyy ok, mutta jos esim, 0keli tai muuten kostiaa, niin käy kolmella ja neljällä, kunnes kone normilämmössä... sama ominaisuus myös jos ajaa esim lumi tuiskussa, yht äkkiä saattaa kesken ajon röpeltään jos lisää kaasua, tasasella kaasulla ei mitään..

Niin ja se 3lla ja neljällä käynti siis startatessa kostialla, pärähtää kyllä käymään ja käy neljällä, mut jos painaa pikkusenkin kaasua paukuttaa ja röpeltää kunnes lämmöt normaalissa...

Syyksi epäilen, tulp johtoja, jakajan kantta, tai vapaavirtaus hässäkkää..

jos sulla syy selviää, niin kiinnostaa kauhiasti..
meinaan itte oon sulattanut ongelman sillai, että jos kostialla ilmalla pamauttaa kylmänä käyntiin niin en lähe ennen liikenteeseen kun on parikolme paperossia tullut polteltua, ja sen aikaa pyörittyä auton ympärillä kehittäen taas jotain uusia visioita.. ;D
Ja tuiskussa ajossa, olen jättänyt sellaisen imuttelemisen pois..
Sun pirssissä kuitenkin onkelmat voi ilmetä paljon selkeenpinä, kun sulla on tuo viritysastekin korkeenpi..

Tulppien vaihtamisella ei oo ollut paljon merkitystä, mutta olen kyllä kanssa itsepitänyt että kipinän tuottajat
pitäisi olla oikeat ja kunnossa joten n.4kk:n välein eli 25-35tkm olen niitä pruukannu vaihtaa ja mierkkihuollosta niitä hakenut...
 
Molmis.. mun mielest SELVÄ tapaus on se jos sulla on vapaavirtaussuodin talvel kii.
Se ei kärsi meinaa yhtää tota lumipölyy ja kosteutta.
Vaiha se pois ni luulen et rauhottuu motti.
 
Kohta te varmaan annatte mulle tänne porttikiellon tms, mutta on nyt kyllä ihan pakko kysyä, että jokos ne teidänkin ecut on tutkittu vaiko eikö? Ja vielä kerran, se testeri ei kerro ecuviasta mitään. Testerin mielestä kaikki on ihan ok, mutta ecu viittä vaille entinen.
 
Esku sanoi
Kohta te varmaan annatte mulle tänne porttikiellon tms, mutta on nyt kyllä ihan pakko kysyä, että jokos ne teidänkin ecut on tutkittu vaiko eikö? Ja vielä kerran, se testeri ei kerro ecuviasta mitään. Testerin mielestä kaikki on ihan ok, mutta ecu viittä vaille entinen.

Ei jokainen vika tai oire viittaa ECU:uun ;)
 
No tähänastisen kokemuksen valossa, kyllä viittaa :)

Eli siis mitään muuta vianhakua on turha harrastaa ennen ecun tarkistamista, koska se pitää ennen pitkää kumminkin tehdä. Se vaan on huomattavasti helpompaa silloin, kun auto on vielä jotakuinkin kunnossa, kuin sitten kun se on jo jättänyt tielle. Ensimmäisten oireiden ilmetessä kun ehjää ecun, niin on täysin varmaa, ettei se pala kokonaan. Siinä sitten säästää sen puolentoista tonnia rahaa... Eli vaikka se vika ei olekaan ecussa, kannattaa ecu kuitenkin laittaa kuntoon. Silloin vikakoodeihin voi varmasti luottaa, kulutus saattaa pienentyä, tehot saattavat kasvaa ja huolto on halvempi kuin korjaus :p

Ja jos joku on asiasta eri mieltä, niin voi vapaasti kurkata noin viidenkymmenen ecun sisään ja kertoa tietävänsä niistä enemmän...
 
Ihan mutu pohjalta.

92-95 lancereissa on todella vähän ecu vikoja. Tällä foorumilla ei ole ilmennyt yhtään ? Ehkäpä ne nyt alkaa sitten korkkailemaan tiedä sitten.....

Ettei se röpeltäminen olis ihan rajottimelle menoa ??? ;D
 
Noita ecuvikoja pitäisi alkaa ilmenemään ->94 malleihin. Sen jälkeen taitaavat kestää kasassa niinkuin asiaan kuuluukin.

On mulla ysikakkosia käynyt, ysikolmosia en muista, josko olisi ollut. Katsotaan vuoden päästä....
 
ysikakkoset on ollu vanhempaa mallia... eli sullakaan ei oo ollu viel yhtään tota vuosisarjan mallia... eli ei ainaskaan oo viel pamahdellu paljookaan....

Mut äkkiäkös sä saat analysoitavaks vaikka multa ecun jos haluut katsoo onko siihen laitettu kriittisia osia / alimitotettuja komponentteja etc... sä saat tutustua noihin ecuihin ja mää saan ilmatteen ecu tarkastuksen ;D Tehdääks diili ??? :D
 
Mullakin on 4g93 dohc ja kerran kolmosella ~2000rpm:lla painoin kaasun nopeasti pohjaan ja teki n. sekunnin verran tota "röpellystä". Ainoa kerta kun mulla tehny tota.
Kaverilla bemu röpelteli kanssa. Ekalla kerralla aiheuttaja oli liian pieni vapaavirtaussuodatin ja toisella kerralla moottorin maajohto.
Omaa "vikaani" en oo vielä tutkiskellut.
 
Tehdääks diili

Hihhah :) No joo, iteasiassa tehään vaan. Eipä siinä tarkistuksessa kauaa nokka tohise. Ja jos siellä on jotain siwaa, niin laitetaan kunnon palasia saman tien...

Röpellystä aiheuttaa ainakin omassa Legacyssäni nakutusanturi, jonka johdon eristeessä on pieni halkeama josta on päässyt kosteutta sisään. On nimittäin himppasen verran herkähkö laite...
 
Esku:
Noh minähän pulttaan ton huomenissa irti ja lähettelen si vaikka perjantaina tms.

Tuo nakutusanturihan vois olla mitsulla osa syynä.
 
No pistähän tulemaan joo... Jos siellä tosiaan on sontaa vaihdettavaksi, niin pitääkö kysyä ensin vai vaihdanko vaan suoraan? Sitä kun en kumminkaan ihan ilmatteeks viitsi tehdä ::) Tosin en kyllä kalliillakaan. Tapana on ollut ottaa tuommoisesta 50-20%+22%=48,80. Eli sikahinta...
 
Hohohoh ;D

Löytyipäs tällanen vanha aihe, jännä lukea nyt kun paremmin on tutustunu tohon ECU juttuun!!

Varsinkin toi Misukan vastaus:

Ei jokainen vika tai oire viittaa ECU:uun ;).

Opinpahan tässä pari viikkoa sit sen et vastaisuudessa menee boxi aina ekaks tarkistukseen ennenku muuta ruuvaillaan (normi kuluja lukuunottamatta, tahtoo sanoa tulpat piuhat yms.)

Nyt on nimittäin Colt niin hiljainen että oon levee hymy naamalla ajellu viimeiset pari viikkoa :peukku

Jumala (ja Esku) tietää mitä boxin huollossa tapahtui, mutta minä olen enemmän kuin tyytyväinen ;D

Nakutus(kilkatus eli rallatus eli äänenpito) hävis, kiihtyvyys parani, kulutus pieneni... :)
I am muchos satisfied ;D :peukku
 
Mitsu sanoi
Joo ei todellakaan 135€ pyytäävät :'(

Onko GTi:n ja tavan 1.6:sen tulpanjohdoissa eroa? Nimittäin Broman Groupin kautta sain tulpanjohdot muistaakseni 56 eurolla (tai 65 en muista kumminpäin). Tilasivat suoraan jostain maahantuojalta ja oli täsmälleen samanlaiset kuin edellisetkin.
 
itelläni on Gti lanceri ja rupes kans "röpeltämään" ja lopetti heti kun vaihto uudet tulpan johdot.. :peukku ja ei maksanut kun vaivaset 85egeä..
 
No niin mistähän kertomukseni aloittaisi ;D........ alusta siis
Menin viime torstaina varaosaliikkeeseen hakemaan muuhun autoon osia..... siinä kirosin samalla, kun minun "koslaan" ei löydy varaosana edes tulpanjohtoja.
Sattuipa siinä myyjänä olemaan nuori kaveri, joka oli itsekin autoharrastaja. Kysyi siinä sitten, että millainen auto on kyseessä...... selitin asian ja nuorimies alkoi kirjoja tutkimaan ja totesi muiden mitsujen tulpanjohtojen "heittävän kirjan mukaan vain vähän"
Otin "riskin" ja tilasin lähimmät johdot... tänään johdot tulivat ja eivät tietenkään olleet sinnepäinkään :seina
Mutta tämä myyjä on autoharrastaja itsekin :peukku ja totesi samaan hengen vetoon, että löytyy ne johdot jostain muusta mallista ja otti irroittamani yhden johdon mukaansa hyllyjen taakse.
Aikansa "tutkittuaan" ja kokeiltua eri johtoja LÖYTYI (yleismalliset) tulpanjohdot jotka kävivät :-* :peukku Ovat muuten ainakin AD-varaosaliikkeessä ihan hyllytavaraa! (tosin noin 5cm liian pitkät) mutta ketä haittaa minua ei ainakaan 8)

varaosakoodit ovat 2kpl 47-70 ja 2kpl 47-60
Hintaa tuli vähän yli 50€ :peukku ja TOIMII

Tässä haluan "hehkuttaa" kun risuja vaan yleensä annetaan......
SUURI KIITOS Kuopion varaosamaailmassa töissä olevalle (Antti Soinille) :peukku
 
Vanha juttu, laitan vain muistutukseksi:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3334.0
 
Mitsu sanoi
No niin mistähän kertomukseni aloittaisi ;D........ alusta siis
Menin viime torstaina varaosaliikkeeseen hakemaan muuhun autoon osia..... siinä kirosin samalla, kun minun "koslaan" ei löydy varaosana edes tulpanjohtoja.
Sattuipa siinä myyjänä olemaan nuori kaveri, joka oli itsekin autoharrastaja. Kysyi siinä sitten, että millainen auto on kyseessä...... selitin asian ja nuorimies alkoi kirjoja tutkimaan ja totesi muiden mitsujen tulpanjohtojen "heittävän kirjan mukaan vain vähän"
Otin "riskin" ja tilasin lähimmät johdot... tänään johdot tulivat ja eivät tietenkään olleet sinnepäinkään :seina
Mutta tämä myyjä on autoharrastaja itsekin :peukku ja totesi samaan hengen vetoon, että löytyy ne johdot jostain muusta mallista ja otti irroittamani yhden johdon mukaansa hyllyjen taakse.
Aikansa "tutkittuaan" ja kokeiltua eri johtoja LÖYTYI (yleismalliset) tulpanjohdot jotka kävivät :-* :peukku Ovat muuten ainakin AD-varaosaliikkeessä ihan hyllytavaraa! (tosin noin 5cm liian pitkät) mutta ketä haittaa minua ei ainakaan 8)

varaosakoodit ovat 2kpl 47-70 ja 2kpl 47-60
Hintaa tuli vähän yli 50€ :peukku ja TOIMII

Tässä haluan "hehkuttaa" kun risuja vaan yleensä annetaan......
SUURI KIITOS Kuopion varaosamaailmassa töissä olevalle (Antti Soinille) :peukku

Ei sulla olis kuvaa niistä, niin näkis kuinka hyvin sopii.
Peitääkö ne tulpankolon kuinka hyvin/tiiviisti?
 
Takaisin
Ylös Bottom