GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalle-koo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Elikkä vaihdoin 94vm GTO:hon kytkimen pää- ja työsylinterin. Ilmauksen jälkeen vain
2,4,6 ja pakki menevät silmään.

Auto jäi aiemmin kadulle, kun pääsylinteristä pääsi mehut ulos. Silloin kaikki vaihteet kytkeytyi
auton ollessa sammutettuna. Nyt käynnissä tai sammutettuna vain "alemmat" vaihteet kytkeytyvät.

Mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan?
 
Vs: GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

Omasta -96 Lancerista hajosi kerran vaihteet samalla tavalla, johtui jonkin vaihteensiirtimen linkun irtoamisesta kun sokka oli irronnut. Mulla toimi 1,3,5 enkä saanut pakkia päälle, oli talvi joten olisiko jonnekin muodostunut jäätä esteeksi mikä sai linkun irtoamaan vaihdetta vaihtaessa. Käytin autoa pajalla niin en tarkemmin tiedä.

Kytkimeen tuo ei kyllä millään tavalla liittynyt omassa autossa, mutta kannattaa tsekata?
 
Vs: GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

Jotain vastaavaa epäilen itsekkin, enkä usko myöskään liittyvän
kytkimeen, mutta jos tossa vaihtotyössä olen sohinut jotain rikki/irti.

Aika tällä hetkellä niin kortilla, etten kerkeä hirveesti tutkimaan, siksi
olis hyvä jos joku osais osoittaa suoraan mistä kannattaa vikaa etsiä.
 
Vs: GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

Katso siitä laatikon yläpuolelta ne vaihteensiirtäjät. Toinen niistä on melko varmasti irti tuennasta tai ihan siirtäjän päästä. Sokka varmaankin puuttuu.
 
Vs: GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

Tsekkaa vaihdevaijereiden kiinnitys laatikon päästä. Tuskin ne sieltä keskikonsolin sisältä on vaihtotyössä irronneet.

E: plodi oli nopeampi kun kone lagasi...
 
Vs: GTO 6MT 1,3,5 vaihteet eivät mene silmään.

Oli niinkin pienestä kiinni, että imuilmahaara oli jäänyt
aavistuksen väärään kulmaan ja dumppi oli vaihdevivun edessä.

Kiitos neuvoista :)
 
Takaisin
Ylös Bottom