GTO muutoskatsastus

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Noniin rojekti alkaa olemana siinä pisteessä että pitäisi auto konttorilla näyttää kohtapuoliin. Ikinä en ole autoa muutoskatsastanut ennen eli ihan neitsytmatkalle lähdetään.

Trafin ohjeethan on sinänsä ihan selkeitä mutta miten nämä mallisarjatodistelut menee näiden JDM:mien kanssa?

Tämä mun VR-4 GTO taitaa olla mallisarjan Z16A tehokkaimmilla jarruilla, tosin mulla taitaa lapussa lukea 206kW (280hp), ja onhan noita 3000gt versioita euroopassa jopa 400hp versio Beckenbauer. Onko nyt siis niin että voin vaan mennä konttorille teholapun kanssa missä tehot jää alle 20% isommiksi tuosta beckenbauerista?

Itse lohkohan mulla on myös 4 pulttinen eli vaihdettu. Sinänsä moottorikoodihan pysyi samana että täytyyköhän sitä nyt muutoskatsastaa?
 
Jos moottoriin on tehty ilmeisesti tehoa lisääviä muutoksia, pitää se muutoskatsastaa.

Mallisarjan saat selville helpoiten kun marssit konttorille kysymään. Ne kertovat mihin voit autoa verrata jos se ei ole täysin selvää. Beckenbauer voi olla joku yksittäissarja jota ei välttämättä ole tuotu tai se on luokiteltu omaksi mallisarjaksi jolloin sen käyttäminen vertailuun ei käy.

Penkissä pitää käydä kuitenkin ja 280hv + 20 % niin siinähän ne sitten onkin. Lisäksi muutoskatsastuksessa mitataan melutaso jos pakoputkistoa on muutettu. Sekin kannattaa tarkistaa konttorilta ja kysyä millä melurajoilla auto menee.
 
Jos moottoriin on tehty ilmeisesti tehoa lisääviä muutoksia, pitää se muutoskatsastaa.

Mallisarjan saat selville helpoiten kun marssit konttorille kysymään. Ne kertovat mihin voit autoa verrata jos se ei ole täysin selvää. Beckenbauer voi olla joku yksittäissarja jota ei välttämättä ole tuotu tai se on luokiteltu omaksi mallisarjaksi jolloin sen käyttäminen vertailuun ei käy.

Penkissä pitää käydä kuitenkin ja 280hv + 20 % niin siinähän ne sitten onkin. Lisäksi muutoskatsastuksessa mitataan melutaso jos pakoputkistoa on muutettu. Sekin kannattaa tarkistaa konttorilta ja kysyä millä melurajoilla auto menee.

Jeps, mulla on hyvä katsastusasema mikä sanoi että täytyisi ihan näihin GTO JDM autoihin tehdä vertailu, eli pitäisi löytää joku julkaisu missä olisi lueteltuna japanissa myytyjen moottorien tiedot tästä mallisarjasta. Tietenkin 3000gt manuaaleja löytyy netistä pilvin pimein, mutta niissä vaan on harvemmin tietoja japanin versioista.

Katsuri lupaili että jos ensi kuussa käy muutoskatsastamassa niin onnistuu vaikka 450hp lapulla kun tämä 20% sääntö muuttuu siihen teho/paino vertailuun. Mutta täytyy ne dokumentit jostain kaivaa ensiksi...
 
Katsuri lupaili että jos ensi kuussa käy muutoskatsastamassa niin onnistuu vaikka 450hp lapulla kun tämä 20% sääntö muuttuu siihen teho/paino vertailuun. Mutta täytyy ne dokumentit jostain kaivaa ensiksi...

Ei taida ihan näin mennä tuo homma ? Uudessa lainsäädännössäkin verrataan vanhaan/orkinaaliin tehdas autoon kw/kg taulukolla muutosta, mikäli laskin oikein niin Evo 9 maksimi teho uudella säännöllä on n.400hv

Se jäi vielä laista epäselväksi voiko turboa tai välijäähdytintä edelleenkään vaihtaa...

Selviää kyllä tämäkin aikanaan.
 
Ei taida ihan näin mennä tuo homma ? Uudessa lainsäädännössäkin verrataan vanhaan/orkinaaliin tehdas autoon kw/kg taulukolla muutosta, mikäli laskin oikein niin Evo 9 maksimi teho uudella säännöllä on n.400hv

Se jäi vielä laista epäselväksi voiko turboa tai välijäähdytintä edelleenkään vaihtaa...

Selviää kyllä tämäkin aikanaan.

Evo taitaa olla köykäisempi auto kuin tämä tonnikeiju. Samalla tehopainosuhteella varmaan tuo 450hp tuleekin ton uuden lain mukaan tässä maksimiksi, mutta joo selvinnee lähiaikoina.
 
Se jäi vielä laista epäselväksi voiko turboa tai välijäähdytintä edelleenkään vaihtaa...

Selviää kyllä tämäkin aikanaan.

Kyllähän ne saa jos teholaput on sillä setupilla tehty niin muutokseen kirjataan vain vaihdettujen osien tyypit / speksit.

Ja huonoja uutisia, se parempi lakiehdotus missä nämä moottorinvaihdot ja tehopainosuhteet on, tulee vasta loppuvuodesta (toivottavasti)
 
Takaisin
Ylös Bottom