Gto tt 91 tyhjäynti

Jandez

Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2010
Eli tuon gto:n tyhjäkäyntihän pitäisi olla ilmeisesti 750 rpm ? omassa se on lämpöisenä 1100 rpm :-\ . Imuvuodot tutkittu ja niitä en löytäny ainakaa vielä. Mikä lambda tässä tässä vastaa tyhjäkäynnistä ku taitaa useempi olla vaihtoehtoja... Miten voin testata tyhjäkäyntimoottorin toiminnan että onko ehjä ?. Muuten auto toimii hyvin ja tuo ei sinäänsä aiheuta ongelmia ajossakaan / käynnistyksessä mutta ei tuo varmaan ihan normaaliakaan ole :-\ mitä haittaa siitä on jos en löydä vikaa ? voiko vahingoittaa esim ecua ?
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Meinaako sammua herkästi tyhjäkäynnin tuntumassa? Jos niin sillon tk-moottori ei välttämättä toimi tai on jumissa. Voit ottaa sen irti ja mitata navoista ohmit.
Jos kytket ilmastoinnin päälle niin sen pitäisi pitää tyhjäkäynti samassa missä ilman ilmastointia. Kytkettäessä ilmastointi tyhjäkäynti käväsee ihan hetkellisesti toki alempana mutta tk-moottori nostaa sen samalle tasolle jos se sattuu toimimaan.

Rikkinäinen tk-moottori voi tosiaan särkeä ecun ja hankaloittaa käynnistymistä ja auto tuntuu hengettömälle silloin kun ei ole vauhtia.

Kokeile ruuvata kaasuläpän ilmaruuvia hieman kiinni.

Kato myös evoscannilla ISC stepit jos siihen on mahdollisuus.
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Ei meinaa sammua herkästi tyhjäkäynnillä ja jos ilmastoinnin laittaa päälle niin kierrokset pysyy samana. Auto myös käynnistyy todella hyvin hyvä että startti kerkeää kunnolla pyörähtää eli ei sinänsä mitää oireita autossa ajon kannalta liian korkeella vaan pyörii :-\
Tuota kaasuläpän ilmaruuvia vois vielä vähän koittaa pyöräyttää jos löytyy missä se sijaitsee. Koitin nyt sitä itse kaasuläppää säätää enemmän kiinni mutta ei se niin tuossa onnistunut. Voiko se vaikuttaa asiaan kun autossa on tuommonen sienimallinen iso vapaavirtaussuodatin että sen takia säätyy sit rikkaamalle ja nostaa samalla tyhjäkäyntiä ?
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Eli teit tuon "Intake pressure testin"
Eikä yhtään vuotoa missään? Rasti seinään :peukku

Löysää niitä kahta kaasuvaijjerin pulttia imusarjan yläosassa ja koita sillä säätää se tyhjäkäynti + ruuvaile tyhjäkäynti ruuvia.

Ilmastoinnista Ac pois päältä pelkkä econ mode nii paremmin saat säädettyä.
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Joo pitää tutkia vielä nuo ruuvailu vaihtoehdot. Onko tuo tyhjäkäynti ruuvi nyt sama asia kuin ilma ruuvi mistä oli tuossa jo aiemmin puhetta ? Ei oo kyllä nyt vielä tiedossa missä kohin ne tarkalleen sijaitsee mutta pitää tutkia asiaa lähiaikoina lisää josko selviäis. Eikös näissä pitäis syttyä check engine jos ois jossain lambdoissa esim vikaa ?
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Nyt on yritetty tuota kaasuläpän tyhjäkäynti ruuvia ruuvata mutta eipä ota kunnolla edes kierteelle :-\ itseasiassa kun koskin ensiksi ruuviin niin se jäi heti käteen eli oli niin ylös laitettu että varmaan siitä johtunee että huutaa tyhjäkäynnillä sain ruuvin nyt vähän edes paikalleen että on kierteen alussa mutta sitten menee niin jäykäksi pyörittää että ei uskalla enenpää laittaa että ei mene kierteet kokonaan pilalle. Lisäksi autossa oli taas virtojen pätkimis ongelmaa kun oli maadotus kaapeli löysällä näköjään auton rungossa niin se sotki vielä lisää tyhjäkäyntiä jostain syystä ja nyt se huutelee sitten 1200 - 1800 rpm.

Sitten tuli vielä mieleen ottaa auton ecu irti ja katsoa josko sieltä löytyisi vikaa mutta eipä löytynyt valumia mistään kohtaa piirilevyä eli sekin ainakin päälisin puolin näyttää ehjälle.

Onko näissä muuten se ilmaruuvi vakiona semmoinen että on se kierre osa ja sitten sen päässä semmoinen kumi osa mistä sitä voi käsin pyörittää mutta ei muuten vai lienekkö joku oma patentti ??? ruuvin päässä näkyy joku neula siellä sisällä joka ilmeisesti tekee jotain eli varmaan ei ihan mitä tahansa ruuvia voi tilalle laittaa :-\ ?
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Logit sanoi
Nyt on yritetty tuota kaasuläpän tyhjäkäynti ruuvia ruuvata mutta eipä ota kunnolla edes kierteelle :-\ itseasiassa kun koskin ensiksi ruuviin niin se jäi heti käteen eli oli niin ylös laitettu että varmaan siitä johtunee että huutaa tyhjäkäynnillä sain ruuvin nyt vähän edes paikalleen että on kierteen alussa mutta sitten menee niin jäykäksi pyörittää että ei uskalla enenpää laittaa että ei mene kierteet kokonaan pilalle. Lisäksi autossa oli taas virtojen pätkimis ongelmaa kun oli maadotus kaapeli löysällä näköjään auton rungossa niin se sotki vielä lisää tyhjäkäyntiä jostain syystä ja nyt se huutelee sitten 1200 - 1800 rpm.

Kiinnostaa kyllä hieman tietää kuinka tämä ratkeaa, omassa autossa oli aivan samanlaista vikaa.

Nyt kun tuo on "hieman" purettuna, niin toivottavasti monille alkavillekkin sähkövioille saisi korjauksen, kun tekee kaikki koneen maadoituspiuhat uusiksi ja kaikki loput maadoituspaikat putsailee, sekä mahdollisesti vaihtaa uudet liittimet. On sen näköisesti hapettuneet ja ruostuneet nuo paikat, että ei niillä ainakaan vikojen tuleminen vähene.
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Logit sanoi
Nyt on yritetty tuota kaasuläpän tyhjäkäynti ruuvia ruuvata mutta eipä ota kunnolla edes kierteelle :-\ itseasiassa kun koskin ensiksi ruuviin niin se jäi heti käteen eli oli niin ylös laitettu että varmaan siitä johtunee että huutaa tyhjäkäynnillä sain ruuvin nyt vähän edes paikalleen että on kierteen alussa mutta sitten menee niin jäykäksi pyörittää että ei uskalla enenpää laittaa että ei mene kierteet kokonaan pilalle. Lisäksi autossa oli taas virtojen pätkimis ongelmaa kun oli maadotus kaapeli löysällä näköjään auton rungossa niin se sotki vielä lisää tyhjäkäyntiä jostain syystä ja nyt se huutelee sitten 1200 - 1800 rpm.

Sitten tuli vielä mieleen ottaa auton ecu irti ja katsoa josko sieltä löytyisi vikaa mutta eipä löytynyt valumia mistään kohtaa piirilevyä eli sekin ainakin päälisin puolin näyttää ehjälle.

Onko näissä muuten se ilmaruuvi vakiona semmoinen että on se kierre osa ja sitten sen päässä semmoinen kumi osa mistä sitä voi käsin pyörittää mutta ei muuten vai lienekkö joku oma patentti ??? ruuvin päässä näkyy joku neula siellä sisällä joka ilmeisesti tekee jotain eli varmaan ei ihan mitä tahansa ruuvia voi tilalle laittaa :-\ ?

Jos jäi ruuvi käteen, niin siellä ainakin on vikaa. Onko siellä O-rengas tallessa/ehjä?

Säätöruuvin kuuluu olla oikein säädetty, se että on hädintuskin kierteellä ei oikein toimi.

Ja kaasuläpän vaijerissa kuuluu olla hitusen löysää.

Tällänen on vakioruuvi
stock-idle-adjust-screw-03-300l.jpg
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Joo elikkä mulla on joku jonkun oma patentti siellä joka ei käy oikein ees siihen kierteelle eikä siinä ole kyllä o rengastakaan että varmaan vuotaa vielä sieltä välistäkin ... Noh ei se auta kun jostain ettiä nyt tuommoinen oikee ruuvi siihen ja lähtee kokeilemaan mitä tapahtuu
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Timanttitiskiltä lähtisin ite ettimään tuota.
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Sieltäpä sen saa 5 € maksaa kaikkine lähetys kuluineen
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Nyt on ruuvi ruuvattu paikalleen ja tyhjäkäynnin sai ihme kyllä helposti säädettyä 750 rpm kohdalle eli näinpä ratkesi tyhjäkäynti ongelma tässä yksilössä ;D on kyllä porukalla välillä aina ihme patentteja autoissa kun ei voi oikeaa ruuvia hommata jos onnistuu alkuperäisen ruuvin hävittämään kun kumminkaan ei ihan älytön sijoitus olisi ollut edellisellekkään auton omistajalle :eek:
 
Vs: Gto tt 91 tyhjäynti

Jotkut säästää väärässä asiassa aina. ;) Mutta hyvä että tuli kuntoon ja helpostikin vielä :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom