GTO (TT -97) vailla airbag rattia

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Otsikon mukainen peli tulossa jaappaniasta ilman airbagia ratissa. Ilmeisesti kuitenkin rekisteröintiin pitää airbag olla, eikä se nyt muutenkaan kovin vastenmielinen ajatus ole.

Mahtaakohan tuohon sopia esim. Legnumin airbagillinen ratti? Saa toki ehdottaa muitakin edullisia ratkaisuja, kunhan sopisi mahdollisimman vähällä työllä tuohon paikalleen.
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Jouni_K sanoi
Otsikon mukainen peli tulossa jaappaniasta ilman airbagia ratissa. Ilmeisesti kuitenkin rekisteröintiin pitää airbag olla, eikä se nyt muutenkaan kovin vastenmielinen ajatus ole.

Mahtaakohan tuohon sopia esim. Legnumin airbagillinen ratti? Saa toki ehdottaa muitakin edullisia ratkaisuja, kunhan sopisi mahdollisimman vähällä työllä tuohon paikalleen.

Itsellä oma -94 leimattu ilman airbagia aina. Mittaristosta valo otettu pois ja vänkärin puolella tarra airbag merkinnän päällä. ;D koskaan ei oo sanomista tullut.. Legnumin ratin sopivuudesta ei oo tietoa, mut älä ainakaan missään nimessä gto:n vakiorattia sinne laita.. On se vaan niin ruma.. ;) paitsi olikohan -99 jo vähän asiallisemman näköinen..

Ps. Komeen auton hommasit, näin useamman kuvan autosta tuolla mestoilla.. :peukku
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Ei taida toimia ihan jokaisella katsastusasemalla tuo. Varma en toki ole, ihan pakaratuntuma.

Tarkoitus olisi aluksi saada vain mahd. helposti ja edullisesti kilpiin ja ajoon. Sitten ajan kanssa voi miettiä niitä omien perversioiden toteuttamisia. Tossa jo Mystinen Galant kauppasi isompia turboja... :P

Nykyinen ruorihan on omaan makuun jopa vielä hirveämpi kuin 1 gen originaali, sellainen Momon ratti kahdella NOS-napilla... ;D

Kiitokset kehuista, itsekin tykkään! (kumma juttu) :peukku
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Itse asiassa se on katsastettu neljällä eri katsastusasemalla eri puolella suomea, joten tuntuu homma toimivan näin. ;)

Tuon ikäisessä se kilpiin laitto teettää jo vähän enemmän vaivaa ellei löydy autosta sopivia osia jo valmiiks. Esim onko sulla E-hyväksyt valot joka nurkassa, eli pelkkä valokuvion kääntö ei enää riitä -97. Toki mielelläni itse vaikka lainaan E-hyväksyttyjä valoja tarpeen tullen jos niistä meinaa jäädä leima kiinni. Mun mitsuun kun riittäis dot-hyväksynnällä olevat valot mut siihen on hommattu E-hyväksynnällä. :peukku
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Olen antanut itseni ymmärtää, että E-hyväksynnät valojen osalta vaadittaisiin vasta 1.1.1998 ja eteenpäin käyttöönotetuille. Näin voisi ymmärtää vaikkapa rekisteröinnin yhteydessä täytettävästä pöytäkirjasta:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7D8BE3A1-3E39-45E2-94E0-CFB17A1D7956/0/Lisapoytakirja_M1N1.pdf

Kiitokset paljon kuitenkin lainatarjouksesta! :peukku

Voihan tässä vielä ylläreitä eteen tulla, joten hölmöjä kysymyksiä odotettavissa. ;D
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Jouni_K sanoi
Olen antanut itseni ymmärtää, että E-hyväksynnät valojen osalta vaadittaisiin vasta 1.1.1998 ja eteenpäin käyttöönotetuille. Näin voisi ymmärtää vaikkapa rekisteröinnin yhteydessä täytettävästä pöytäkirjasta:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7D8BE3A1-3E39-45E2-94E0-CFB17A1D7956/0/Lisapoytakirja_M1N1.pdf

Kiitokset paljon kuitenkin lainatarjouksesta! :peukku

Voihan tässä vielä ylläreitä eteen tulla, joten hölmöjä kysymyksiä odotettavissa. ;D

E-hyväksynnät vaaditaan "aikojen alusta", mutta 1997 loppuun asti käy vaihtoehtoisesti myös DOT.
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Vanhaan juttuun lisäys:
Evo V ja VI vakioratti on bolt on homma. Toki cruisen kanssa joutuu tekeen vähän modausta, ohessa kuvalinkki:
https://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000GT/Momo_steering_wheel/
 
Vs: GTO (TT -97) vailla airbag rattia

Käy muistaakseni suoraan airbagin liitin. Multa löytyis 1992 GTOn bagillinen ratti jos joku tarvii esim katsastusratiksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom