rokkijumala
Member
- Liittynyt
- 9 Marraskuu 2017
- Sijainti
- Espoo
Punainen paholainen vastaanotti tänä talven peltinsä alle ihan oikean turbon koneen sen vapariviritelmän tilalle mistä on ollut tällä foorumilla joskus juttuakin. Kyseessähän on siis tämä yksilö johon joku aikaisempi omitaja oli istuttanut vaparin koneen pellin alle ja lyönyt lohkoon turbohilppeet kylkeen.
Muutaman viikon olen tässä tapellut päästöjen kanssa, eikä katsuri varmaan ole liian tyytyväinen kun tyhjäkäynnin AFR seilaa välillä 13-17 closed loopissa. Open loopissa ennen kun kone on lämmennyt seos on kyllä nätisti 14.1
IAC servoa olisi tietysti helppo tästäkin syyttää, mutta taitaa olla 100% kuollut kun ei vaikuta mitenkään koneen käytökseen vaikka repii liittimen irti. Eikä reagoi muutenkaan ilmastoinnin päälläolemiseen taikka ohjaustehostimen toimintaan, minkä vissiin molempien pitäisi korottaa tyhjäkäyntiä kasvaneen kuorman kompensoimiseen.
Imuvuodot testattiin, ei mitään mahdottomia ollut, jotain hyvin pieniä. Mutta kun toimii hyvin kuitenkin closed loopissa niin en usko että mitään suurempia. Bensapaineet erillisellä säätimellä ja on ok. Kaikki alipainesolenoidit heitetty romukoppaan ja ahtopaineiden säätö manuaalisäätimellä. Lambdana käytän PLX laajakaistaa josta saa tulkatun kapeakaistasignaalin eculle. TPS antaa järkeviä arvoja ainakin AEM gen1 ecuun, että sekin varmaan kunnossa sitten.
Mitähän tässä nyt jää jäljelle mistä voisi etsiä vikaa? Kun ei kai ecun enää pitäisi lukea signaalia kuin maffilta, kaasunasennontunnistimelta ja lambdalta tässä vaiheessa. Vai oliko tässä nyt jotain palikoita vielä jotka osallistuvat trimmaukseen?
Muutaman viikon olen tässä tapellut päästöjen kanssa, eikä katsuri varmaan ole liian tyytyväinen kun tyhjäkäynnin AFR seilaa välillä 13-17 closed loopissa. Open loopissa ennen kun kone on lämmennyt seos on kyllä nätisti 14.1
IAC servoa olisi tietysti helppo tästäkin syyttää, mutta taitaa olla 100% kuollut kun ei vaikuta mitenkään koneen käytökseen vaikka repii liittimen irti. Eikä reagoi muutenkaan ilmastoinnin päälläolemiseen taikka ohjaustehostimen toimintaan, minkä vissiin molempien pitäisi korottaa tyhjäkäyntiä kasvaneen kuorman kompensoimiseen.
Imuvuodot testattiin, ei mitään mahdottomia ollut, jotain hyvin pieniä. Mutta kun toimii hyvin kuitenkin closed loopissa niin en usko että mitään suurempia. Bensapaineet erillisellä säätimellä ja on ok. Kaikki alipainesolenoidit heitetty romukoppaan ja ahtopaineiden säätö manuaalisäätimellä. Lambdana käytän PLX laajakaistaa josta saa tulkatun kapeakaistasignaalin eculle. TPS antaa järkeviä arvoja ainakin AEM gen1 ecuun, että sekin varmaan kunnossa sitten.
Mitähän tässä nyt jää jäljelle mistä voisi etsiä vikaa? Kun ei kai ecun enää pitäisi lukea signaalia kuin maffilta, kaasunasennontunnistimelta ja lambdalta tässä vaiheessa. Vai oliko tässä nyt jotain palikoita vielä jotka osallistuvat trimmaukseen?