Hallinosturia hankkimassa

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Nyt olen lähinnä arponut siirreltävä yksipilarinosturin ja sitten kaksipilarinosturin välillä. Nyt kaipaisin perustelujen kanssa, että kumpi on järkevämpi vaihtoehto? Nostokyky saisi olla vähintään 2500kg, jotta 2017 ällänkin uskaltaa nosturille tarvittaessa laittaa. Sitten vielä, että löytyykö edullisista merkeistä (esim. kiinalaisista) hyviä löytöjä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Itselläni on kiinalainen Qishida ja se ei nosta edes luvattua painoa, joten suosittelen hankkimaan hieman paremman. Twinbuschille suositus ja ostaisin itse ennemmin sen kaksipilarinosturin. Tiedoksi että näistä on sitten enemmän juttua jäsenten puolella.
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Minulla ollut pari vuotta siirrettävä 1-pilari twinbusch. Jämäkän oloista tekoa , nosturin vuositarkastaja kehui myös. Siirrettävyys plussaa , ykköskoppasta outlanderia nostellut. Miinuksena , en saanut vanhaa pätkäsprintteriä nostettua, tassut ei taipunut alle tarpeeksi sisälle (en uskaltanut helmoista nostaa) . Toisena auto huojuu, jos jotain vääntää kovemmin, mikä tietysti johtuu tuosta rakenteesta. 220v käyttö myös hyvä asia. Tyytyväinen ostokseen.
Nostokorkeudesta kuulin sellaisen jutun , että jos nostaa yli 180cm, laite luetaan hissiksi , joita koskee ilmeisesti eri säädökset. Siksi nuo ei nosta korkeammalle..Voi olla myös legendaa....
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Kiinalaisten nosturien kanssa kannattaa olla tarkkana. Vannetukku joutui keräämään melkein kaikki myymänsä pois, kun ne tarkastuksessa todettiin vaarallisen huonoiksi. Monen muun myyjän tuotteet on varmaan edelleen markkinoilla, jotka on samalta pajalta tullut, kuin myös vannetukun aiemmat mallit, joita ei testattu.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Itse kuulin, että kiinalainen Launch merkkinen nosturi olisi kuulemma asiallinen. Onko kellään kokemusta tai muutakautta tietoa kyseisestä nosturista?
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Hommaa joku käytetty nussbaum, stenhoj tms. Laittaisin ehkä lätkän(=lue saksinostin) jos vähänkin pienempi talli, eikä helmojen hitsailu ole lempipuuhaa. Muutenkin semmonen on tosi monikäyttönen ja helppo, saa ovet auki yms.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Saksinosturi on ainoa mahdollisuus pienessä tallissa. Oma tilani on niin kapea (muistaakseni 330cm) ettei siellä mahdu tunkkia kunnolla käyttämään. Saksinostimen kanssa käyttökelpoinen kuitenkin. Qishida on toiminut ihan ok kohta 6 vuotta, ei valittamista.

Jos tilaa on niin saksinosturissa ja 2-pilarissa on molemmissa puolensa. Kumpikaan ei ole täydellinen kaikkiin hommiin. Eli pitäisi olla molemmat
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Tuo minun talli on reilut 4m leveä ja noin 9m pitkä. Siinä on nestekiertonen lattialämmitys, joten saksinosturi mahtanee olla laittamaton paikka. Eikös saksinosturi pidä upottaa lattiaan?
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Semmonen saksinosturi, joka nostaa sen verran korkealle, että pääsee kunnolla alle. Jos sitä ei upota, niin kuinka korkealle se sitten tulee lattiapinnasta? Semmoisia saksinostureita, joita itse olen nähny, niin upottamatta nosturille pääse kuin ällällä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Oisko noin ~10-11cm. Mulla on lankut matalia autoja varten.
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Voin mitata huomenna kuinka korkea on nussbaumi. Meidän evo ainakin menee heittämällö, no eihän se matala oo. Mut sit meillä on vanerilätkät matalia autoja varten, tarvii tosi harvoin. Mutta nyt kun kauhistellaan sitä lätkän korkeutta, kannattaa muistaa että ei niitä kakspilarin tassujakaan sinne matalan auton alle saa, vaikka olis kuinka keskeltä vapaa malli.
 
Ylös Bottom