HKS ahtopaineen ohjaus

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Osaisiko kukaan selittää, mitä HKS ahtopaineen ohjauksella tehdään / voi tehdä EVO 3:ssa? Jonkinlainen turboruuvi lienee kyseessä?

Ja miten sitä käytetään?
 
HKS:n ohjaimella voi asettaa halutun (nostaa / laskea) ahtopaineen. Mukana tulevalla solenoidilla korvataan alkuperäinen eli asennuksen jälkeen ohjaus tapahtuu ainoastaan HKS:n yksiköllä.

Mukana tulee ohjekirja jolla pääsee asetuksien kanssa alkuun, itse asentaisin erillisen ap-mittarin tuon ohjaimen kaveriksi.
 
marko_h sanoi
MaxFlower sanoi
HKS:n ohjaimella voi asettaa halutun (nostaa / laskea) ahtopaineen. Mukana tulevalla solenoidilla korvataan alkuperäinen eli asennuksen jälkeen ohjaus tapahtuu ainoastaan HKS:n yksiköllä.

Mukana tulee ohjekirja jolla pääsee asetuksien kanssa alkuun, itse asentaisin erillisen ap-mittarin tuon ohjaimen kaveriksi.

Kiitokset, Minulle on tulossa tuollainen auto Japanista ja siksi kyselen. Ahtopainemittarikin on eli sitä ei tarvitse enää asentaa. Löytyyköhän pääkaupunkiseudulta tahoa, jonka kanssa tuota voisi tutkiskella ja säätää, jos maahantuoja ei osaa/ehdi auttaa asiassa? Ohjekirjakin pitäisi saada jostain, kun tuskin mukana tulee ainakaan selkokielistä ohjetta (ehkä japaniksi??)

Minkähänlaiseen ahtopaineeseen / tehoon tuolla pääsee siten, että paikat kestävät?

Kolmosessa ei kovin paljon yli 1 barin kannata mennä, 1.2 voisi ehkä olla sellainen hyvä turvaraja. Luonnollisesti silloin on huolehdittava myös lisääntyneestä polttoaineen tarpeesta.
 
Vs: HKS ahtopaineen ohjaus

marko_h sanoi
Osaisiko kukaan selittää, mitä HKS ahtopaineen ohjauksella tehdään / voi tehdä EVO 3:ssa? Jonkinlainen turboruuvi lienee kyseessä?

Ja miten sitä käytetään?
Taitaa jo olla säätäminen hanskassa mutta tässäpä aiheesta
-oma laite on malliltaan HKS EVC 4503-RA009 ja kiinni evo3:ssa
ENSI KUULEMANI OLI ETTÄ ÄLÄ KOSKE LAITTEESEEN
Terveisiä K Viherkoskelle Turkuun
-itselläni tiedonsyöttöpaikkana (LEARNING MODE) järjestelmään toimi parhaiten ikävä kyllä kaupunkialueella oleva jyrkkä mäki ja vaihde oli kakkosella(ohjeessa 3:lla), kunhan löydän sopivan mäen motarilta niin pitää ottaa lukemat kolmosella.
-tuosta allaolevasta linkistä löytyy säätöohjeet tosin lontooksi mutta parempi se kuin orginaali japaninpojan ohje.
-omassa kotterossa ainakin alaväätö parani huomattavasti ja tuntuu että ahdin on mukana koko kierrosalueella (1000-7500 rpm)kun ottaa huomioon että palasin ahdoissa 0,8:sta 0,7:n (onpahan vara kiristellä)
http://www.hksusa.com/content/pdf1644.pdf
Että tällästä
 
Takaisin
Ylös Bottom