Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Monikos on tehnyt tämän jo Legnuun / Galluun?

Tiedän että muutamat o ainaki ostaneet jo uusii liftereit...

tuli eteen yks ohje (monien muiden ohjeiden seassa, mut oheisessa hyvät kuvat)
http://www.ftoaustralia.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7258
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Harri K sanoi
Monikos on tehnyt tämän jo Legnuun / Galluun?

Tiedän että muutamat o ainaki ostaneet jo uusii liftereit...

tuli eteen yks ohje (monien muiden ohjeiden seassa, mut oheisessa hyvät kuvat)
http://www.ftoaustralia.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7258
Hyllyssä odottelevat kovempia kalkatuksia, nimittäin kaara on hiljentynyt sitten alkuaikojen. Ehkä kenkä on tehnyt hyvää.. Mulla vaikutti ääniin (yleisesti hiljentävästi) niinkin naurettava asia kuin parannettu maadoitus..
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Harri K sanoi
Monikos on tehnyt tämän jo Legnuun / Galluun?

Tiedän että muutamat o ainaki ostaneet jo uusii liftereit...

tuli eteen yks ohje (monien muiden ohjeiden seassa, mut oheisessa hyvät kuvat)
http://www.ftoaustralia.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7258

Anteeksi OT, mutta näyttää päällisin puolin samalta tuo koneisto kuin 4g63:ssa, joten tämän ohjeen voisi olettaa käyvän myös tähän konetyyppiin.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Päivää,
minulla on kanssa galantin 2.5l V6-24V -98 ja matkaa on kertynyt reilu 240tkm. Auto on ollut mulla reilu vuoden ja olen ajanut itse n. 30tkm. Kone käy todella harvoin hiljaisesti, niinkuin pitäisi. Kylmänä käynnistettäessä ääni on paremminkin hiljainen ja muutaman minuutin kuluttua alkaa nakuttaa. Tyhjäkäynnillä nakutus välillä vähän vaimenee, mutta alkaa sitten taas tasaiseen tahtiin. Kierroksia nostettaessa,sekä tyhjäkäynnillä että ajossa, nakutus loppuu noin 3000rpm kohdilla ja sen ylitse.
Pidän kyllä kyseisestä autosta senverran että olen kovasti yrittänyt täältä vinkkejä pulmaan löytää.
Itse en kovinkaan paljon auton tekniikan päälle ymmärrä, mutta mielelläni hoitaisin asian kuntoon.

Ilmeisesti suoraan huoltoliikkeeseen, meillä Espoossa Veho, kannata viedä. Maksaakohan maltaita? Kiinnostaisi kyllä kovin näytättää autoa asiantuntijalla, vai voikohan kukaan päällisinpuolin tietää mahdollista toimenpidetarvetta?
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

No nämä tasaajatha sulla siel kilistelee :)
Vaihto-osia saa veholta a30e/kpl ja niitä menee sen 24kpl...
tai sitte tarvikkeena esim powerdoselta (camskill.co.uk myy ainakin vr-4siin jota tämä juttusarja koskee hintaan ~300e/sarja)
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Kiitos.
Laitoin sähköpostikyselyä sinne camskillille.
Onkohan teillä näppituntumaa vaihtohinnoista? Riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta ainahan esimerkki valaisee vähän tilannetta.. :) Onko kokemuksia/ehdotuksia vaihtosuorituksista? ;)
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Artsi80 sanoi
Kiitos.
Laitoin sähköpostikyselyä sinne camskillille.
Onkohan teillä näppituntumaa vaihtohinnoista? Riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta ainahan esimerkki valaisee vähän tilannetta.. :) Onko kokemuksia/ehdotuksia vaihtosuorituksista? ;)

riippuu mite se tehää toi vaihto...jos tehää tolla ruuvimeisseli kikalla niin kyllähä ton tekee joku korjaamo 3-5h tuntityöllä hyvinkin.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Ok, no onko tämä kikka sitten tavallisesta poikkeava? Vai miten se muuten sitten tehdään?
Ehkä tiedustelen asiaa.. :)
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Artsi80 sanoi
Ok, no onko tämä kikka sitten tavallisesta poikkeava? Vai miten se muuten sitten tehdään?
Ehkä tiedustelen asiaa.. :)

No joku saattaa irrottaa nokka-akselit..jonka vuoksi jakokin on irrotettava...turhaa hommaa vain :)
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälyksen tasaajien vaihto

Harri K sanoi
No joku saattaa irrottaa nokka-akselit..jonka vuoksi jakokin on irrotettava...turhaa hommaa vain :)
2,5 V6 koneessa tasurien vaihto ei kestä kauan kun on SOHC kone
On noin kahdeksan pulttia per puoli, niin saa vipuakselit pois, sitten vaan uudet tasurit tilalle ja vipuakselit takaisin :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom