Ikkunakalvoista (CD Cardic, Gila, 3M jne.)

NeQ

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2003
Sijainti
Turku
Eli onko noista CD Cardic:in ikkunakalvoista mihinkään? Saattais ikkunoiden tummennus kiinnostaa mut ei viittis maksaa foliatec:in/sun muista helv. kalleista kalvoista +100e. Vai onko jotain muita kohtuu hintasia? Mitä sun gard, 3M jne. ikkunakalvot yleensäkään maksaa? Onko ne kaikki tarkoitus asentaa saippuavedellä vai onko jotkut kalvot ehdottomia kuiva-asennuskalvoja?

Minä kiitän :peukku
 
Re: CD CARDIC ikkunakalvosta mihinkään?

Minä en ainakaan hankkisi CD Cardicin tuotteita, vaan panostaisin laatuun, vaikka tuleekin maksamaan enemmän niin näyttää varmasti hienommilta ja ovat laadukkaampia.
 
Re: CD CARDIC ikkunakalvosta mihinkään?

Jos haluat suht hyvää/hieman halvempaa,niin AD:sta Gila:n kalvoo,jenkkikamaa 5 vuoden "takuulla",ja koosta/sävystä riippuen muistaakseni 20-35 rulla..Kaippa sitä moponetiskin myydään,mut niihin en luota tietyist syist..
 
Re: CD CARDIC ikkunakalvosta mihinkään?

Jep eli juuri lähinnä oli hakusessa vähän halvempi kalvo kuitenkin jonkinlaisella laadulla. CD CARDIC:in kalvo on, hmm, 14e rulla :):) ;D) eli voidaan laittaa kategoriaan biltema? ;D
Kiiltovaunuun pistin kyselyä heikäläisten kalvoista/hinnoista.
Onko tosta Gila:n kalvosta kokemusta? Asennettavuus? Pelkät sivulasit ois tarkotus vetää haaleella kalvolla takaa.
 
Eipä oo VIELÄ muuta ku kuulopuhekokemust,eli aika "norm" asentaa,ja kestää käyttöä(ikkunoitten veivaust,lasien putsaust jne.Mulla on tällä hetkel pilipali-kalvot,ja niist huomasin et todellakin kannattaa hieman niihin satsata.Et näkis ees kunnol läpi (hehheh)..
 
Itsekin olen kuullut että tuo Gilan kalvo on ihan asiallista. Kaverin matukassa oli muistaakseni tuota CD Cardic:in kalvoo eikä kyllä ollut mitään laatukalvoa. Omas Golffissa oli Sun Guardin kalvot ja oli tosi hyvät.
 
Kaverille taidettiin Cardigin kalvot joskus asentaa, kestivät kolme vuotta muistaakseni HB autoon jossa ikkunoita ei avata, käytön jälkiä niissä ei näkyneet mitä nyt muutama reikä kun kalvoon oli tökätty jollain.. eli tökkimistä ne ei kestä.. (liekkö mikään kestää)

ja muistelen että GILAN kalvot olivat paksumpaa materiaalia.. ja jossain kalvossa oli ultra hankalaa ottaa irti se "suojapinta" joka suojaa tarraa..
 
sen verran kokemusta noista halvoista kalvoista että:
biltema ja cardic tekevät n.3-5 vuoden jälkeen
sen että väri muuttuu "mustasta" violettiin selvästi

3M kalvolla tätä ongelmaa ei ollut... tosin hintakin oli melkein 3x mutta musta pysy "mustana"

eron näkee hyvin mun galantissa jossa takalasi m3 ja takasivu biltema ,uusittu 3vuotta sitten ja nyt jo alkaa
näyttämään violetille kalvon väri

suosittelen kyl että ihan viedä auto jonnein missä ne laitetaan laatukalvolla... ei tuu
paljon kalliimaksi jos laskee oman kalvon laitto harjoittelun ;D

t:10 halpaa rullaa & hermot menettäny.... ;D
 
Mä olen käyttäny noita halpis kalvoja suoriin laseihin ja vallan on hyvin toiminu, mut kuperaan takalasiin kannattaa jo panna kunnon kalvoa.
 
Halpista en itse edes suostu asentamaan kenenkään autoon. Syyt seuraavat: halpakalvon just ja just saat paikoillee suoraan lasiin, mut kaarevaan turha yrittää edes.
Halpa haalistuu todella nopeastikin. (biltema, CARDIG)

Itse asennettuina olen laittanut Foliatecia ja SunCardia.
Foliatec on laadukasta ja lähes 3M tasoista.

Nyt laitatin autooni LLumarin kalvot ja vaikuttais ainakin hyvältä näin äkkiä. Takalasin reunan "röpelöönkin" otti kuin tauti kiinni.

Halpakalvoja on turha edes yrittää kuumailma/hiustenkuivaajalla kuivattaa/muokata.
Keskitasoisissakin on ensin koitettava minkäsuuntaisesti kalvo kutistuu (keskihintaiset vain 1-suuntaan kutistuvat)

Kalliimmat kalvot alkavat nykyään kutistumaan joka suuntaan. Mutta pääsuunta on niissäkin tiedettävä.
 
Onhan noita halppiskalvoja pistetty, ja aika hyvin on kyllä aina saatu, jos ei muuten niin tekemällä niin monesti että on hyvin ;D

Mutta ne haalistuu aivan liian äkkiä, on jo parissa kesässä violettina jos ei vaan pysty autoa pitämään varjossa päivisin, eli väärä paikka säästää...
 
Tarkoitus oli todellakin tämä, että herätetään paljon keskustelua ikkunakalvoista, kun ne niin monella on, mutta niin harva niistä puhuu :p (jospas tästä saisi FAQ matskua)

Tässä alkaa nyt ajatukset mennä kuitenkin tuonne laatukalvojen puolelle auttamattomasti vaikka tarkoitus ei ole välttämättä autoa kauhean kauaa edes pitää (/tai sitten se pysyy seuraavat +6-vuotta ;D), että ehtisi halppiskalvojen "laadun" näkemään omin silmin.


Viittisiköhän joku vielä laittaa linkkejä mistä voisi esim. postiennakolla tilata tuota sun gard, 3M tai foliatec kalvoa?
 
Ei toi sungard:kaan niin hurjan kallista ole... Metrihintoina 20e/metri ja 50cm leveetä... 5% valonläpäisy tosin 24e/metri....
 
Takaisin
Ylös Bottom