Ilmastoinnin kompressori

mjniemi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2016
Vm. 2014 Outlanderin ilmastoinnin kompressori porsi 125Tkm:n kohdalla. Eikö tuon nyt vähän pitempään olisi pitänyt kestää?
 

mjniemi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2016
Mitä tarkoitat "porsimisella", varmaankin rikki joo, mutta miten?
No kompressorin akselitiiviste vuoti möhnät ulos, laite kuitenkin huollettiin 3/2021, jolloin mitään vikaa ei liene ollut. Nyt on tilauksessa uusi kompura (Autodoc, Stark 150€) ja kuivain, joka pitää -kuulemma- vaihtaa aina kun kompurankin vaihtaa.
Kannattaisi ilmastointilaitetta käyttää talvellakin, eli kerran kuukaudessa, lauhalla säällä pistää ''nappulat kaakkoon'' ja antaa vehkeen hönkinä tiivisteisiin ölöjyä. Näin en ainakaan viime talvena muistanut tehdä. Liekö siinä syy, vai heikossa tekniikassa. Eipä japsista uskoisi!
Paljon tuli vaivaa ja kuumia milometrejä. Toisekseen; Onhan nuilla kuumilla kärryilla ajettu vsta 1973 alkaen, että jospa pärjätään...
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Ikäviä juttuja nuo. Vaihdat ilmeisestikin itse ja viet sitten täyttöön? Nuo "huollot" joita ilmastoinnille tehdään on kyllä vaan kaasutäyttö, eipä noille oikein muuta voi. Laittaneeko kaikki ees uutta öljyä, en ole koskaan päässy vierestä seuraamaan miten tapahtuu.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Siinä huollossa tarkastetaan järjestelmän tiiviys, poistetaan kosteus ja lisätään kylmäaine, öljy, sekä mahdollisesti myös UV-väriaine. Näin siis kuuluisi tehdä. Ilmastoinnin huolto tulee suorittaa vähintään 20C lämpötilassa joten useimmiten kannattaa jättää väliin ne paikat jotka tekevät tuon ulkona.
 

mjniemi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2016
No siinä kävi nyt niin, että alkoi sen verran kyrsiä koko homma, että vaihdoin mitsun uudempaan volvoon. Saavat kamuxilla korjailla kelvollisen ajokin kuntoon, joku saa siitä halvalla erinomaisen maasturin.
 
Ylös Bottom