- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
https://www.rbracing-rsr.com/runnertorquecalc.html
...laskuriin kun pistelee muutamien (tiettyjen) Mitsun neliventtiilikoneiden kanavia, niin saattaa löytyä ainakin yksi syy sille miksi ne on ahtamattomina vähän vedottomia pienillä kierroksilla... (*jos uskoo näihin laskureihin siis...)
*tässä kohtaa on siis ymmärrettävä, että laskuri ei ole mikään koko totuus: se ei huomioi runnereiden pituuden vaikutusta, ei plenumin vaikutusta, eikä nokka-akselia. Ts. laskuri ei selvästikään huomioi imupuolen virtauksen luonnetta: sehän ei ole jatkuva, vaan pulssimainen, jossa heijastuvilla aalloillla on oma vaikutuksensa. Aivan kuten kannen virtauslukuja (CFM) ei pidä tuijottaa kokonaisuudesta irroitettuna, nekin kun mitataan jatkuvalla virtauksella. Laskuri todennäköisesti yrittää tähdätä jollekin ilman (X-lämpötila, Y-tiheys) optimi rajanopeudelle (turbulenssi-laminaari) tai jotain vastaavaa.
...laskuriin kun pistelee muutamien (tiettyjen) Mitsun neliventtiilikoneiden kanavia, niin saattaa löytyä ainakin yksi syy sille miksi ne on ahtamattomina vähän vedottomia pienillä kierroksilla... (*jos uskoo näihin laskureihin siis...)
*tässä kohtaa on siis ymmärrettävä, että laskuri ei ole mikään koko totuus: se ei huomioi runnereiden pituuden vaikutusta, ei plenumin vaikutusta, eikä nokka-akselia. Ts. laskuri ei selvästikään huomioi imupuolen virtauksen luonnetta: sehän ei ole jatkuva, vaan pulssimainen, jossa heijastuvilla aalloillla on oma vaikutuksensa. Aivan kuten kannen virtauslukuja (CFM) ei pidä tuijottaa kokonaisuudesta irroitettuna, nekin kun mitataan jatkuvalla virtauksella. Laskuri todennäköisesti yrittää tähdätä jollekin ilman (X-lämpötila, Y-tiheys) optimi rajanopeudelle (turbulenssi-laminaari) tai jotain vastaavaa.