Imupuolen "koeponnistus"?

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi:

Miten / pystyykö tuollaisen turbolelun imupuolta koeponnistamaan jotenkin imuvuotojen tms tarkistamiseksi?
 
Vs: Imupuolen "koeponnistus"?

Mulle tulee mieleen alipainetestaus.. eli tukkii molemmat päät putkistoista, sitten johokki kohtaan putkistoa laittaa letkun kii ja pumppaa pumpulla ilmat pois sielt, samal kattoo että paljo sinne syntyy alipainetta. En tiiä että onko hyvä, mut tollein testattiin intissä radioiden ja sanomalaitteiden tiiveyttä ;D. Tosin vaatii pumpun mil pumpata ne ilmat pois ::)
 
Vs: Imupuolen "koeponnistus"?

Vois toimia... mut mitenkäs kun kuitenkin joku venttiili siellä on auki silloin ja pääsee imemään sen alipaineen männän(renkaiden) ohi pikkuhiljaa?

Onkohan tuollaiseen oikeasti olemassa mitään toimivaa keinoa ???
 
Vs: Imupuolen "koeponnistus"?

En tiedä miten noissa legnumeissa mutta ainakin olen itse noissa yhdenahtimen autoissa tehnyt seuraavaa.

Ottaa turbosta ahtoputken irti ja tulppaa jollain sopivalla palikalla, joku sopiva esim spraypullo/tjsp, jotta saat klemmarilla tiukaksi.
Seuraavana ottaa imusarjaan menevän ahtoputken irti.
Seuraavaksi olen katkaissut jostain sisuskumin niin että venttiili ja noin 20cm kumia jää venttiilin molemmille puolille.
Seuraavaksi olen kierittänyt jollain palikalla tuon toisen 20cm ruttuun niin että tulee tiivisliitos.
Toisen pää sisuskumista olen hivuttanut tuon imusaarjaan menevän ahtoletkun päälle ja kiristänyt sen klemmarilla.
Sitten ei muuta kuin kompurakäyntiin ja mitarillinen rengaantäyttölaite venttiiliin kiinni ja alkaa painamaan ilmaa tuonne ahtoputkistoon, voit koeponnistaa putkiston niin pitkälle kuin tarvetta on.
Itse evo3:sen tapauksessa kokeilin 2bariin asti ja kiristysten jälkeen hyvin piti :peukku
 
Vs: Imupuolen "koeponnistus"?

ite tein parista puukapulasta ja tollasesta renkaantäyttöpistoolista...eli samalla tyylillä ku "kapteenivamma" tossa kertoki..eli toinen tulppana ja toiseen päähän sitte poikkasin sen nipan irti siitä pistoolista...porasin reiän palikkaan ja ujutin letkun läpi...ei ehkä kaikkein tiivein systeemi, mut ainaki kaverin kans onnistuu helposti. (toinen lisäilee painetta ja toinen ettii vuotoja)
 
Takaisin
Ylös Bottom