intercooler!

laarix

Pitkä pajero -00 2,8 d ja pätkä -91 2,6
Liittynyt
30 Tammikuu 2007
Sijainti
Turku
Tervehdys alan harrastajat!


Seuraavanlainen tiedustelu! Olen uusi foorumilla, mutta älkää antako sen häiritä!)
Asiaan elikkä kyseessä evo9 ja intercooler! Olen ajatellut vaihtaa kyseisen jäähdyttimen ja kyseessä siis muuttoauto! ELikkä minkä kokoinen cooleri mahtuu autoon ja on olemassa valmiita jäähdyttimiä.

Kysymys kuuluu! onko eri valmistajien jäähdyttimissä voisitte suositella ja mitä eroja tehoissa sun muissa mahdollisissa virtauksissa on?tiedustelen hieman hintoja ja mikä merkki/malli voisi olla hyvä kyseiseen tarkoitukseen! taka-ajatuksena hakea autoon tehoa haitarilla 330-350hv...
Kysymykseen voisi myös tulla jonkin jäähdytin huollon mittatilaustyönä tekemämalli!! Suosituksia+yms

tv:Laari
 
Vs: intercooler!

No noille tehoille cooleria ei tartte vaihtaa, mutta Greddyllä on ainakin valmiita coolereita. Mm. AMWorksin, ProTurbon ja Erikoishitsaus-Jäähdytinhuolto I Raatikaisen kautta saa myös.
 
Vs: intercooler!

laarix sanoi
Tervehdys alan harrastajat!


Seuraavanlainen tiedustelu! Olen uusi foorumilla, mutta älkää antako sen häiritä!)
Asiaan elikkä kyseessä evo9 ja intercooler! Olen ajatellut vaihtaa kyseisen jäähdyttimen ja kyseessä siis muuttoauto! ELikkä minkä kokoinen cooleri mahtuu autoon ja on olemassa valmiita jäähdyttimiä.

Kysymys kuuluu! onko eri valmistajien jäähdyttimissä voisitte suositella ja mitä eroja tehoissa sun muissa mahdollisissa virtauksissa on?tiedustelen hieman hintoja ja mikä merkki/malli voisi olla hyvä kyseiseen tarkoitukseen! taka-ajatuksena hakea autoon tehoa haitarilla 330-350hv...
Kysymykseen voisi myös tulla jonkin jäähdytin huollon mittatilaustyönä tekemämalli!! Suosituksia+yms

tv:Laari

Tervetuloa vaan! Noille tehoille ei kannata hankkia intercooleria. Samalla rahalla saa toisaalla enemmän iloa.
 
Vs: intercooler!


Kiitokset jo vastanneille..


Onko tietoa mihinkä asti alkuperäinen cooleri riittää? Koska on kyseessä muuttoauto ja vielä eu:n ulkopuolelta niin sillä on erilainen asema ja onkohan siinä mielessä jotain joka kannattaisi vaihtaa ennen katsastusta tänne suomeen?
Koska muutokset jäävät rekisteri otteeseen lähinnä sitä silmällä pitäen..

tv:Laari
 
Vs: intercooler!

laarix sanoi
Kiitokset jo vastanneille..


Onko tietoa mihinkä asti alkuperäinen cooleri riittää? Koska on kyseessä muuttoauto ja vielä eu:n ulkopuolelta niin sillä on erilainen asema ja onkohan siinä mielessä jotain joka kannattaisi vaihtaa ennen katsastusta tänne suomeen?
Koska muutokset jäävät rekisteri otteeseen lähinnä sitä silmällä pitäen..

tv:Laari

No mitä UK:n Lancer Registeriin on uskomista niin hyvin riittää 400+ hv
 
Vs: intercooler!

"Yhtä uutena foorumilla" voin vastata, että älä ihmeessä mene cooleria vaihtamaan kun vakiocoolerilla pääset +500hv tehoihin. Aivan hukkaan menee ne rahat. :-\
 
Vs: intercooler!

... ja nekin muutokset mitä noissa tehopeleissä näkee niin on ahtoputkien muuttaminen kokonaan metalliputkillisiksi
 
Vs: intercooler!

laarix sanoi
Kiitokset jo vastanneille..


Onko tietoa mihinkä asti alkuperäinen cooleri riittää? Koska on kyseessä muuttoauto ja vielä eu:n ulkopuolelta niin sillä on erilainen asema ja onkohan siinä mielessä jotain joka kannattaisi vaihtaa ennen katsastusta tänne suomeen?
Koska muutokset jäävät rekisteri otteeseen lähinnä sitä silmällä pitäen..

tv:Laari

Muuttoautosääntöjen perusteella et saa rekisteröintikatsastuksessa läpi mitään sellaista mikä ei menisi muutenkaan läpi. Itseasiassa muutoksista voi olla jopa haittaa, koska muuttoautona rekisteröitävän ei EY-tyyppihyväksytyn auton tulee olla ollut alkuperämaassa kilvissä ilman poikkeuslupia tms. Toisin sanoen, teoriassa ei-vakio ei EY-tyypitetty muuttoauto voi jäädä Suomessa kokonaan rekisteröimättä. Kannattaa siis pitää auto ainakin melkein vakiona.
 
Vs: intercooler!


Jees...

ok..Teidän perus ajatukset muuttoautosta ja autoni on Eu tyyppihyväksytty joten tuo aikaisempi ei koske minun autoani...
Auto tulee saksasta.. tietääkö kukaan onko saksan ja suomen versioissa mitään eroa? Auto on ns, sport versio jossa on Bilsteinin iskarit ja 17 tuumaiset bbs:ät... Osikohan se sama kuin suomessa myytvävä ultimate malli?


tv:Laari
 
Vs: intercooler!

laarix sanoi
Jees...

ok..Teidän perus ajatukset muuttoautosta ja autoni on Eu tyyppihyväksytty joten tuo aikaisempi ei koske minun autoani...
Auto tulee saksasta.. tietääkö kukaan onko saksan ja suomen versioissa mitään eroa? Auto on ns, sport versio jossa on Bilsteinin iskarit ja 17 tuumaiset bbs:ät... Osikohan se sama kuin suomessa myytvävä ultimate malli?


tv:Laari

Okei, ymmärsin sun edellisestä viestistä, että auto tulee EU:n ulkopuolelta. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että paljon ei kannata modata jos ei halua ongelmia rekisteröintikatsastuksessa. Suomen käytäntö on täysin järjetön, koska esim. TÜV laput ei mitenkään automaattisesti kelpaa.

Suomen ja Saksan versiot ovat identtisiä. Saksan Sport on sama kuin Suomen ultimate.
 
Vs: intercooler!


Kiitos vastauksista..

Olen hieman erimieltä asiasta! Oletetaan että auto on ollut eun ulkopuolella vaikka jenkkilässä ja siellä on laitettu remmi koneeseen! ja se on täysin laillinen kohde maassa ja näin. kun auto rekiströidään suomeen niin se tulee muuttoautona jolloin se auto hyväksytään näine muutoksineen suomessa...


tv:Lauri
 
Vs: intercooler!

laarix sanoi
Kiitos vastauksista..

Olen hieman erimieltä asiasta! Oletetaan että auto on ollut eun ulkopuolella vaikka jenkkilässä ja siellä on laitettu remmi koneeseen! ja se on täysin laillinen kohde maassa ja näin. kun auto rekiströidään suomeen niin se tulee muuttoautona jolloin se auto hyväksytään näine muutoksineen suomessa...


tv:Lauri

Tässä suora lainaus AKE:n sivuilta: "Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu."

Jos siis näin ei ole, joudut hankkimaan samat selvitykset kuin muuten kin autoa tuodessa.
 
Takaisin
Ylös Bottom