Jäit tien päälle,millä ja miksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ST
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Tälläistä en olekkaan täällä aikaisemmin huomannut..

"Mopoilla" montakin kertaa,
kaverin muna-kadetilla,kun kaksi tulppaa pimeni samanaikaisesti,
ja tietenkin projekti-gallulla,ylämäkeen (jolloinka eräs toinen e-kadet tuli veturiksi,1,2S -85,oli TODELLA HAUSKA matka..),jolloin syynä yliväljä kaasari.

Sitten viime viikolla oli LÄHELLÄ,kun laturi sippas.

Eli aika vähällä selvinnyt.

EDIT:Niin,ja tuleehan mieleen "viimeinen" reissu tallille projektilla,kun ajattelin kokeilla että kestääkös kone enään mitään.
0-100 kiihdytystä kokeilin tallin lähellä,ja köh,oli mettät mustana vähän aikaa..
Rupes niin paljon vuotamaan (väljä kone),että muutamassa minuutissa olisi vienyt öljyt loppuun.
Noh,rullailin siitä sitten tallin pihaan.
Lancerilla meinasin jäädä tien päälle,kun syyläri oli jäätynyt tukkoon (-33),ja toinen kerta oli kun tankkasin löpöä bensan sijasta (ei oma virhe).
Hondalla meinasin jäädä tien päälle kun kytkin petti lähes kokonaan.
Kaverin Probella meinattiin jäädä tien päälle kun jarrut petti.
Intissä Lapissa X5:lla kun lunta oli parikytä senttiä,jäin jumiin..
Ja myöskin jollain -70 luvun Scanialla kun eräs kesä betonia ajoin (9 kuution mylly),jarrut aivan loppu,ohjaustehostin vuosi kuin seula (tuplaetuakseli),ja kaikkea pikkuvikaa..
Siihen sammu scanian tähti ja jätkä käveleen lähti,niin meni hermot.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

citikalla talvella, pakkasta parikymmentä kun löpöpumppu lähti lomille...
piikillä kun kaasuvaijeri katkesi...
mopolla pari kertaa, "legendaarisin" ehkä kun mankin takarattaasta irtosi pultit -> vanne ja keskiö erillään...
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

-71 (vai oisko ollu vielä vanhempi) Scania linja-autolla (vielä ruottin kilvissä)

Outreach060.jpg


Zelenoborskin ja Kandalakshan välisellä pimeällä metsävyöhykkeellä, Venäjällä, pari vuotta sitte tammikuun ekaviikolla. PA-linjat jääty, vedenerotin, toisen PA-suodattimen ilmausruuvi ja syöttöpumpun päässä oleva PA-liitin alko kaikki fuskaa ja siis vetää ilmaa järjestelmään.

Soiteltiin pari puheluu ja oottelin sitte yksinään autossa (koko muu jengi lähti takseilla kaupunkiin) ihan koko päivän ja vähän illastaki, et yks hemmo tuli käymään. Vedettiin pari uutta letkua ja repsikan jaloista kanisterista löpö pumpulle.

Outreach391.jpg


sillä meiningillä ajettiin parinkymmenen kilometrin päähän yhen bussivarikon pesuhalliin.

Outreach390.jpg
Outreach218.jpg



Tässä kuvassa sitte taas heitetään löylyä pakosarjaan ajaessa. Että "LISÄÄ LÖYLYÄ POJAT!"

Outreach213.jpg



Koko yö kaverin kanssa sulateltiin ja ilmailtiin ja tiivisteliimailtiin ja vaiheltiin uusia osia ja aamulla sit virkeenä lähettiin taas jatkaan reissuu.

neppi
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Mopoilla juu montakin kertaa.

Kaikki odottavat nyt, että kerron kaikki kerrat joilla jäin Transistorilla tielle. Mutta niitä ei ollut, tosin se oli kyllä TÄYSIN säkästä kiinni:
-vaihdelaatikon pulttien pudottua pääsin ontumaan kotiin ilman kytkintä
-itse vaihdelaatikon hajottua pääsin ontumaan pintakaasulla ja nelosvaihteella kotiin
-kansipahvin hajottua onnuin kotiin hirveä savupilvi perässä
-jakohihna hajosi kotipihassa tyhjäkäynnillä
-lähes tielle tippuneen naftatankin kiinnitin kuormaliinalla ja pääsin vielä takaisin kotiin
-vesiletku teipattuna ajoin kotiin Kirkkonummelta, ilman valoviikseä Forssasta.
-lukuisat kerrat se jäi käynnistymättä pihasta

Entäs sitten AUTOILLA:

-83 Colt. Takapyörän laakeri hajosi sen jälkeen kun se oli huutanut yli vuoden. Sittenkin olisin päässyt vielä kotiin, jos olisin uskonut ensimmäistä hirttojurskausta ja kääntynyt takaisin. Tätä en tietenkään tehnyt vaan jatkoin ajoa kunnes...
En laske tätä tapausta auton syyksi.

Sama -83 Colt. Renkaasta hajosi runko, niin että ilma pysyi sisällä, mutta rengas turposi muodottomaksi. Autosta oli luonnollisesti kevennysmielessä jätetty vararengas pois, joka oli korvattu paikkausvaahdolla. Sillä ei runkovikaa korjattukaan.
Periaatteessa tälläkin olisi hitaasti ajamalla päässyt perille, mutta en jaksanut täristellä ja pysäytin varikolle.
Tätäkään en laske auton viaksi. Hajonnut rengas oli tietenkin vielä joku taivaan vanha pinnattu, jolla kuitenkin oli tehty kaikenlaisia huippunopeuskokeiluja.... mitenhän se runko nyt yhtäkkiä silleen hajosi??? ;D

Kolmas tapaus oli CPS-vikainen E39, testauslenkillä.

Ja jos parkkikselta käyntiinlähtemättömyys lasketaan "tien päälle" jäämiseksi, niin siinä tapauksessa pahin on O-Jayn Galant Sigma, kaksi kertaa. (se narttu vihaa mua vieläkin sen perämurikkajutun takia.) Tosin niiltäkin reissuilta on päästy kotiin PIENTEN remonttien jälkeen (tutunnäköistä toimintaa muuten "neppi", kannujen ja letkujen virittely..)

Pajero jätti myös kerran käynnistymättä kotipihasta, kun joku säästö-sepe oli uusinut vain toisen akun ja jättänyt toisen uusimatta.

Autolla kyllä pystyy ajamaan esim. ilman kytkintä, jarruja, risalla vaihdelaatikolla jne jne.
Pahin tenkkapoo tuli kerran, kun piti työntää yksin kytkinvikainen auto käyntiin mäessä, kahden pysäköidyn auton välissä. Onnistui sekin sitten lopulta.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Vain yksi kerta on Mitsulla käynyt...
vm-90 1.3 Lanceri kierähti katolleen hiekkatien ojaa ja siihehä se jäi ::)

Muute ei ole ku traktorit tms jättäny "tielle"...tai ojaan ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

hmm..
sunny, joku perhana oli laittanu liian kuumat tulpat, lama tiskissa motaria pitkin piitkaan, matka jatku jotenkuten kun kaveri nakkas uudet tulpat, vanhojen tulppien palasia loyty muistaakseni venttiilien valista..

volvosta meni laturi, paas aina vahan matkaa kun akku kerkes hengahtaa sen verta etta ruisku ja pumppu sai virtaa...

galant sigmasta kansi halki, kolmesta kohtaa..

cherry ei oikein jaksanu kayda kun sen veti katon kautta ympari..

nama nyt akkiseltaan tuli mieleen..
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Mopolla vähän väliä. Yksi mielenkiintoisimmista taisi olla taka-haarukan akselin katkeaminen jossain ojassa rypiessä. Tuli kai hypittyä vähän liikaa aikaisemmin :)

Yamaha RD350 heitti joskus tiivisteestä vaihteisto-öljyt takarenkaalle. Ei uskaltanut ajaa vaikka kone kävikin, joten peräkärryllä haettiin.

Turbo Lancerista hajosi kerran laatikko, kerran bensapumppu ja kerran bensaletku joka ei ollutkaan paineenkestävää.

Eurokalusto on pelannut suht hyvin. Kaikkenlaisia ongelmia on ollut mutta yleensä on kuitenkin ajettu kotiin tai varaosaliikkeen pihaan. Kadettista meni ainakin kytkin (ajoin kotiin) ja bensapumppu (kävi 100 metriä kerrallaan, ajoin 5 km varaosaliikkeeseen...). Sierrasta meni kaasuvaijeri (sidoin kaasun sopivaan asentoon ja ajoin kotiin) ja pari kuukautta starttaaminen oli onnenkauppaa (työnsin käyntiin). Jompaa kumpaa on kyllä hinattukin mutta en muista yhtään minkä vuoksi.

Lisäksi on ollut -94, -02 ja -05 Ooppelit enkä ole koskaan jäänyt tielle niillä. Tosin -02 vaati välillä nyrkkiä kojelautaan että viallinen liitin otti taas kontaktia ja auto käynnistyi...
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Onhan noita käynyt pari kertaa. Jos alottas vaikka oikeista tiellejäämisistä.

Volvo 340. Hypyn jälkeen kauhee jyskytys koneesta. Luultiin laakeriviaksi mutta olikin kaasarista irronnut mutteri. ;D

Toyota hilux. Kone oli niin loppu että se piti vetää käyntiin yhdellä pitkällä startilla. (n. minuutti) ;D Huohotus kasvoi sellaisiin määriin ettei stefat enää pitäneet sitä kampikammion painetta vaan pullahtivat yhtaikaa motarilla. Niin paljo oli painetta kampikammiossa ettei öljyvalokaan syttynyt vaan romu vaan hyytyi kun viimeinenkin puristus pytyistä katosi. Niin väljä oli ettei edes leikannut kiinni. ;D

Datsun-Nissan Sunny. Kone vei ölppää jo litran satasella ja tuli siinä poltettua kaikki vanhat jäteöljyt. No kun se tosiaan poltti sen kaiken eikä vuotanut maahan niin välillä meinasi tulpat karstoittua. Siihen taas auttoi polkeminen. Päätin sitte kaverin luota pusulasta lähtiessä poltella karstoja pois. Mutta kaasu pohjassa ajelu aiheuttikin öljynkulutuksen tuplaantumisen. Tarvasjoella syttyi öljyvalo eikä yhtään öljyä mukana kun viimeiset kaadoin koneeseen pusulassa. Sitten vaan päätin antaa mennä niin pitkälle kuin menee. Tässä kaiken järjen vastaisesti se tuli kotiin asti hirveen kolinan saattelemana. En uskaltanu pihalla sammuttaa sitä vaan säntäsin hakemaan öljyä tallista ja kaadoin koneeseen. Ihme kyllä se hiljeni ja seuraavana aamuna taas kouluun pääsi. Seurauksena oli hirvittävä jyskytys joka startin jälkeen öljyvalon sammumiseen asti. Sitten kolina kyllä paheni nopeasti niin että aina kiihdyttäessäkin kolisi. Lopulta eräänä aamuna kolina ei lakannutkaan tasaisella nopeudella. No antaa sitten mennä vaan niin kauan kuin kulkee. Raision myllyn liittymän kohdalla kolina sitten lakkasi ja aiheutti hieman kummastusta. Vilkaisu peiliin kertoi vastauksen. Näkyvyys taaksepäin 0 metriä. Koko tie peittyi hienoon savuverhoon mutta sunny kulki vielä. Hyytyi vasta Haunisten liittymän jälkeen. Eikun tutkimaan mitä tapahtui. Kanki tuli lohkosta ulos katkaisten apuakselin. Eli bensan puutteeseen hyytyi. Apuakseli siis käyttää bensapumppua. starttihuikalla se taas kävi hetken mutta ajamisesta ei tullut mitään. Olisi ollut kyllä mieliinpainuva suoritus kurvata amiksen parkkikselle sellasen savuverhon saattelemana. ;D

Celesten nokka-akselin laakeri leikkasi kiinni. Syy tuntematon. Yhtäkkiä öljyn lämmöt oli 140 astetta ja meinasin että rullaan tyhjäkäynnillä tohon Haunisten liittymään. Eiköhän ne lämmöt laske. Kun painoin kytkintä ja päästin kaasusta niin kone stumppasi.

Sitten näitä liki-piti tilanteita:

Sunny taas kerran. Latausvalo syttyi aamulla kouluun lähtiessä. Kierroksia kun antoi niin valo kirkastui lähes vaaleanpunaiseksi ja sitten räps. Sammui tyystin eli polttimo kärähti. No koulussa mittailin että lataa 16,5 volttia. :nykii No ei siinä. Antaa ladata vaan, kun sen sai kaikilla hilavitkuttimilla kuormitettua 15V tuntumaan ettei akku kiehu ihan kuiviin. Heitin kuitenkin varalaturin konttiin ja työkalut mukaan. Vantaalta tullessa piti pysähtyä tankkaamaan eikä se startannutkaan enää. Eräs ystävällinen herrasmies lupautui auttamaan työntämisessä kunhan saan laturin vaihdettua. Onneksi ei tarvinnut edes työntää käymään. Akun levättyä hetken se jaksoi pyöräyttää kuuman koneen käymään. :)

Hituluksi taas. Ikivanhat pinnatut kummit ei kestäny enää kuormaa ja toinen eturengas repesi kyljestä auki. No vararengas tietty oli mukana, sitä vaan ei saanu irti sieltä lavan alta. Ruostunut jumiin. >:( Onneksi "huoltoauto" tuli perästä ja haki meille talvirenkaan kotoa.

Vielä kerran Hiluksi. Laturi simahti Karkkilassa ja oltiin Vantaalle lähdössä. No onneksi oli kirkas kuutamo niin kuunvalossa näki hyvin ajella. Tuo kun ei sähköä tarvii käymiseen kuin sen syötönkatkaisusolenoidin verran. Eli ei yhtikäs mitään 2x60Ah akustolle. Mutta kauanko olisi valoa riittänyt jos olisi ollut pilkkopimeää? ???

Tuli muuten mieleen että kuinka moni on jäänyt tielle sen takia että on ajanut koneen kirjaimellisesti loppuun. 8)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Omalla lancerilla :

1. Laturi hajos
2. Nesteet pihalle ( ilm. talitintti syyläristä läpi ) , keitti lievästi.. ;D uusi syyläri + nesteet = matka jatku
3. Ilmeisesti edellisen "leviämisen" takia työnti paisuntasäiliön kautta nesteet pihalle..

No.. kansi oikastu, koneremppa tehty ja matka jatkuu.. :)

Muuten mennyt hienosti! :)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Kerran on käynyt huvittavasti:

Galant Sigmalla viime talvena ajelin Team Radantauksen silloiselle tallille, kun jatkuvaan piti moottoritiellä painaa enempi ja enempi kaasua. No, loppujen lopuksi jaksoi kulkea vain 80 kaasu pohjassa, joten oikaisin rampille ja siihen se sitten sammui. Tiesinkin, missä vika on, ja vaihdoin tukossa olleen bensansuodattimen, ja matka jatkuu.... :)

Muutama läheltä piti -tilanne on kans ollut, viimeisimmät g-sigmalla ;D eli rengas oli tyhjännyt itsekseen parkkiksella, vanha sisuskumi oli haurastunut ja sanonut psöööh. Vararengaskin oli pinnattu ja meinasi revetä ajomatkalla, mut uutta sisäriä ja taas mennään... Varakkaaksi vaihdoin yhden talvikumin, että pääsee kulkemaan jos menee puhki. Sit näitä perinteisiä, eli akku tyhjä kun on ollut valot päällä ja sen sellaisia.

Mut tielle ei ole jättänyt yksikään auto kertaakaan. :)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

4 kertaa olen jäänyt. Kaikki samasta syystä. bensa loppui ;D
3 Kertaa jain matukalla (323F) ja yhden kerran avon corollalla ;D
Sitä se on kun täytyy kikkailla bensavalolla. Ja vieläkään en ole oppinut ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Dexterissä oli takana kuminpolttorenkaat ja perä sanoin sopimuksen irti ~700m ennen kotipihaa :seina Oulusta ajeltiin kuitenkin kolisevalla ,paukkuvalla ja ulisevalla perällä ~60km pientä kiertotietä. Hinaamalla seuraavana päivänä kotitalliin ja kaverin rikkinäisestä petlodexistä perä ja taas kylille :peukku
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Hiivatti sata2laiskalla, vuonna nuija ja sota Juhannuksena Karjaalla.. jokin (kytkinvaijeri, meille kerrottiin) sanoutui irti sopimuksesta. minä ja ystäväni vaihdoimme minimekot päälle, ulos autosta, klaffi ylös ja blondina ihmettelemään. 10 sekan päästä avustavia henkilöitä oli muutama täysautolastillinen ja viriviri patenteilla jatkoimme matkaa. Nokkelia ja kivoja poikia.
Hiivatti oli oikea tekele, sen käyntiin ruuvaaminen oli joka kerran toud erikoinen kokemus, mutta loppujen lopuksi vei minne tarvis. Tosin vauhti ei koskaan päätä huimannut..

Ei onnistuisi enää tuollainen apujoukkojen värvääminen ;D ;D ;D.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

ms Frost sanoi
...minä ja ystäväni vaihdoimme minimekot päälle, ulos autosta, klaffi ylös ja blondina ihmettelemään. 10 sekan päästä avustavia henkilöitä oli muutama täysautolastillinen ja viriviri patenteilla jatkoimme matkaa.

Ei onnistuisi enää tuollainen apujoukkojen värvääminen ;D ;D ;D.

En ole koskaan yllä olevaa menetelmää kokeillut ja taitaa jäädä kokeilemattakin... ;D

Tien päälle on jääty pariin otteeseen, mutta vain Fordilla. Yllätys... :P Kerran kärähti kansipahvi pienen polkemisen jälkeen Jyväskylän motarin lopussa Vaajakoskella. Tulin valoihin ja ihmettelin, että mikäs sumu tänne yhtäkkiä laskeutui ennen kuin älysin lämpöjen olevan turhan korkealla ja usvaa tuli putken täydeltä... Onneksi oli valukannet ja vauriot jäivät vähiin.

Toisen kerran meno hyytyi illan pimeässä parin kilometrin päähän Hankasalmen Jari-Pekasta. Bensapumppu lopetti surinansa ja pimeässä alkoi armoton piuhojen tarkastaminen bensatankin lähistöltä. Aikani yritin ilman lamppua hommasta selvitä, mutta kun ei siitä mitään tullut, niin koitin pysäyttää hinausapua. Autoja meni vaikka kuinka paljon, mutta yksikään ei pysähtynyt. Olisi varmaan pitänyt koittaa Ms Frostin taktiikkaa, mutta minihametta ei sattunut olemaan mukana. ;D Lopulta yksi avulias pysähtyi, mutta kun selitin tarvitsevani hinausapua, niin hepulla ei ollut vetokoukkua.

Sen verran auttavaista sorttia tämä heppu oli kuitenkin, että antoi heijastimen, jotta meikäläinen erottuu edes vähän tienreunalta. Eipä hetkeäkään, niin tietä pitkin tuli muutaman auton letka ja minä aloin heilumaan tien sivussa tuulimyllynä heijastin kourassa. Koko letka luuli minua poliisiksi ja muutamat jopa murmattivat säikähtäneensä... ;D Mutta sainpahan vetoapua ja valoisammalla paikalla vikakin löytyi.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Skydiver kyllä todistetusti on jäänyt Pirkkahallin "sisään" ;D
Virrat loppus..

josta tuli mieleen, että CB-lancerin katsastuksessa unohduttii inssin kanssa puhumaan niin pitkäks aikaa katsastuksen lopuks, että huono akku loppus ku vaffi imi virtaa koko ajan ::)
Mut olipa siin muilla katsastuksee tulijoilla ihmettelemistä ku auto työnnettii ulos katsastushallista ja leima oli tullut ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Harri K sanoi
Mut olipa siin muilla katsastuksee tulijoilla ihmettelemistä ku auto työnnettii ulos katsastushallista ja leima oli tullut ;D

eihä tos mitää, mut kaverin fiiatti työnnettiin sisälle katsastusasemaan ;D ja leima räpsähti! (tosin autokin saatiin sit käyntiin)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Tien päälle jääty..

Millä? - Polkupyörällä. Miksi? - rengas poks/vaijeri poikki/ketju poikki/runko katki ,mitä milloinkin.....

Millä? - Mitsulla. Miksi? - Ei tullut talvella ojasta ylös omin voimin.

Millä? - Kaverin peugeotilla. Miksi? - rengas tyhjeni.

Teknisen vian takia en ole koskaan autolla tielle jäänyt. ....vielä ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Lanceri jätti toissapäivänä... laturin remmi napsahti... ei viittinyt ilman vesipumppua ajaa... hinaushommiksi meni.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Viimevuonna viimeisten pudasjärven kiihdytys kisojen aikaan oltiin tienposkessa,autona VW Transporter ja traileri perässä,syy:Välillä olis hyvä tankata ;D ;D Ja Galant jätti kerran tunniksi tielle ku alapallonivel irtosi(kiitos sinun jolla ei ole voimaa kiristää sitä pulttia >:( >:( :seina ),poliisi laitoksen kohdalla keula ylös,alapallo paikoilleen ja uusi mutteri väkisellä kiinni ja 10km kotia oikein hissukissun ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Skydiver sanoi
Toisen kerran meno hyytyi illan pimeässä parin kilometrin päähän Hankasalmen Jari-Pekasta. Bensapumppu lopetti surinansa ja pimeässä alkoi armoton piuhojen tarkastaminen bensatankin lähistöltä. Aikani yritin ilman lamppua hommasta selvitä, mutta kun ei siitä mitään tullut, niin koitin pysäyttää hinausapua. Autoja meni vaikka kuinka paljon, mutta yksikään ei pysähtynyt. Olisi varmaan pitänyt koittaa Ms Frostin taktiikkaa, mutta minihametta ei sattunut olemaan mukana. ;D Lopulta yksi avulias pysähtyi, mutta kun selitin tarvitsevani hinausapua, niin hepulla ei ollut vetokoukkua.

Sen verran auttavaista sorttia tämä heppu oli kuitenkin, että antoi heijastimen, jotta meikäläinen erottuu edes vähän tienreunalta. Eipä hetkeäkään, niin tietä pitkin tuli muutaman auton letka ja minä aloin heilumaan tien sivussa tuulimyllynä heijastin kourassa. Koko letka luuli minua poliisiksi ja muutamat jopa murmattivat säikähtäneensä... ;D Mutta sainpahan vetoapua ja valoisammalla paikalla vikakin löytyi.

Ei helvata, mä hajosin ihan :palvo totaalisesti ;D. Mielikuva: raamikas nuorimies minihameessa pimeässä illassa, heilutellen iloisesti heijastinta ja haluamassa hinausapua... Tilanne komiikka olisi ollut kohdallaan mutta onneks et kokeillut, tossahan oli kaikki ainekset suurempaan tragediaan.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Useampia kertoja on jääty. Mieleen tulee:
Solifer SpeedSM -moposta löystyi magneettopyörän pultti, pyörä pyörähti ympäri, tuhosi akselikiilan ja lopulta irtosi kokonaan. Kaverin tallissa liimattiin pyörä Loctitella kiinni. Kerran katkes ketjut, kun lukkopala lähti omille teilleen. Onneksi oli varapala mukana ja ketjutkin löyty tienposkesta.

Välikoppa-Escortista loppui kerran bentsiini. Kävellen huoltsikalle ja litran muovipulloon pensaa.Sillä juuri ja juuri pääsi ajamaan takaisin asemalle.

Pösö 309 vaan talvisaikaan stumppas ajossa eikä uudestaan käyntiin enää millään. Syy ei ihan selvinny, mutta joku jäätyminen se oli. Seuraavana päivänä toimi niinku ei mitään.

900 Saabin#1 laturista loppu hiilet. Tiellä kahdesti. (Apuvirralla uudestaan käyntiin ja bensapumpulle riittikin sitten virtaa ihan kilometrin matkan ajaksi).

900 Saabista#2 puhkes kansipahvi. Starttasin aamulla töihin lähtiessä ja ihmettelin kun kone ei meinaa pyöriä täyttä kierrosta. SItkeän yrityksen jälkeen ja valtavan höyrypilven säestyksellä ajelin muutaman kilsan, kunnes kone keitti ja paisarissa oli suunnilleen pöly jäljellä. Toistamiseen jäin tielle, kun bensapumpusta tuli käyttötunnit täyteen n. 280 tuhannen kohdalla.

Opel Corsa pudotti tielle, kun koneesta loppui kertakaikkiaan veto. Sitä ennen auto kulki hirveästi nykien kakkosella 50, kolmosella 40 ja nelosella ei jaksanut enää. Oli sortunut takimmainen änkkäri umpitukkoon. Ja olin muuten katsastuksesta tulossa, leiman kanssa!

Tässähän näitä nyt alkuun, toivottavasti ei tule enää lisää. :P ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

ms Frost sanoi
Mielikuva: raamikas nuorimies minihameessa pimeässä illassa, heilutellen iloisesti heijastinta ja haluamassa hinausapua... Tilanne komiikka olisi ollut kohdallaan mutta onneks et kokeillut, tossahan oli kaikki ainekset suurempaan tragediaan.

Aika karmiva mielikuva! ;D Lupaan ja vannon, etten koskaan tule moista koittamaankaan!

Harri K sanoi
Skydiver kyllä todistetusti on jäänyt Pirkkahallin "sisään" ;D Virrat loppus..

Totta turiset! Näin sitä unohtaa Mitsuilla tien päälle jäämiset. ;D Oli kyllä omaa hölmöyttä eikä auton vika, kun luukutin akun tyhjäksi. Ja joku Ford-karma tässä on päällä, sillä juurikin Fordista sain virtaa... ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Valitettavasti kerran GTI galantilla, keskitalvea ja sähköt vaan häviää, sitten jotain liittimien putsailua sun muuta (ei eloa)ja kun tullaan illalla hinaamaan pois niin lähteehän se käyntiin. Tais olla akku ehtoopuolella, mutta jäi vähän mysteeriksi. Oli kuulemma tehnyt tasan saman tempun vuotta ennen.

Niin ja onhan ollut näitä nilkutetaan kotiin reissuja renkaan tai vesipumpun takia.

Seuraavan kerran varmaan jään tien päälle kun joku vetonivelistä pettää lopullisesti. Eivät ole perhanat vieläkään korjanneet itseään vaikka olen yrittänyt sillä näyttää tota akselia. :seina
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Coltti önähti joskus talvipakkasilla tien poskeen. Ei startannut, ei edes luvannut.. Hetken tupakkitauon ja mietiskelyn jälkeen lähti ensi yrittämällä käyntiin ja pelasi normaalisti. Tiedä sitten mikä mielenilmaisu.

Megane söi viime kesänä toisen sytytyspuolansa. Tyyppivika; lämmölle arahko osa sijoitettu venttiilikopan päälle. Ilmeni siten, että tarpeeksi kuumetessaan alkoi käydä kolmella. Hetken jäähdyttelyn jälkeen toimi normaalisti ja pystyi sopivaa matka-ajoa ajamaan. Keskustaan jos eksyi ja sitä myöten lämpöjen noustessa putosi yksi pytty taas pelistä pois. Kotiin silti selvisi ja vielä seuraavana päivänä Tampereen reissunkin (+40km kanttiinsa). Täytyi vain kikkailla ja antaa jäähtyä jos vaarassa että lämmöt nousevat.

Kunnolla en tien päälle ole vielä jäänyt.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Tänään useammankin kerran varaosa/projekti galantilla.
Syy: Vuotava/parhaat aikansa jo nähnyt syyläri :peukku
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Tien päälle:
Mopolla monta kertaa ja monttupyörällä paras oli kun runko meni poikki ::)
Piikillä: bensa loppu pariin otteeseen..
Mazdalla 626d: kumi puhki eikä vararengasta, laturi sippas, startti meni.
Galantilla 2.0gti: ecu kämähti(kaupan pihalle), tasapainoakselin remmi poikki jonka seurauksena jako hyppäs ja imu venat solmuun.
Toyota corolla: ojassa kylpi, joku pirun sähkö vika tuli jäi korjaamatta :-\
Daihatsu: bensa loppu
Hiace: bensa tankki tipahti ja letkut poikki( korjattiin tien päällä narulla, klemmareilla ja huoltsikalta letkun pätkää)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Honda NSR 125 aka 180cc -> kone leikkas kiinni reilun satasen vauhdista ja takarengas veti lukkoon ::)

Dynamic-4 -> Kone leikkas kiinni
Sama Dynamic-4 -> Kone leikkas kiinni

MB Atego: perälauta sano ittensä irti ala-asennossa... :)

Siinähä ne :P
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Colt -82: joku piuha irtos konetilassa kesken kaiken
Sisu SK: laturi x2
Audi 100: ilmaputki irtosi ja toisen kerran tuuppas nesteet pihalle -> kansipahvi palo
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Datsun 280C nokkapyörä irtosi ja nokka-akseli tuhannen kappaleiksi. Nissan Laurel 2,8d löpö loppu kahta kilsaa ennen määränpäätä...ei ku maajussilta muuanlitra punasta tankkiin ja menoksi.
Muuten on kyllä vehkeet aina tuonu kotia asti, enemmän tai vähemmän heikossa kunnossa mutta perille on päästy.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

2kertaa gli gallulla kun motonet vetari pyörähti ympäri kk sisällä :nykii
69 mk2 corttina... ei jaksa laskee ties mitä millonkin :seina
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Mopoilla:
- Suzuki pv: monesti ja sen miljoonan syyn takia, ei riitä tila luettelemisee..
- MBK X-Limit: Bensa loppu, ketjut poikki, takarattaasta hampaat katos yhtäkkiä johonki, eturatas katos johonki yks kerta..
- Ford Mondeo: öljypohja osu joskus kivee ja öljyt pihalle, vetarista lähti kuulat pitki maantietä..
- Ford Escort: auto luuli että oli kolaritilanne vaikka ajoin suoraa tietä ilman kolaustakaa-> bensapumppu sammahti

Autoilla:
- E33 gallulla nämä normaalit, bensa loppu, kansi halki, kiertokangen laakerit meni..
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

C-kadetilla pari kertaa. Eka kerralla hajos perä ja toisella kerralla jääty kaasari. Niin joo ja kerran siittä loppu polttoaine eikä ollu varakanisteri mukana. Läheltäpititilanteista pahimpana varmaan samainen ooppeli, ku siittä taas kerran loppu polte vaikka se sekoileva pa-mittari näytti puolta tankkia. Sikaliukas keli ku märkää lunta peilijään päällä. Noh.. takarenkaat lukkoon ja ennen ku ehti tajuta niin kylki edellä ojaan. Varakannusta bensat tankkiin ja sattu ihmeen tuurilla oleen vähän aukeampaa aluetta se ojan pohja niin sai sen keksinnön vauhtiin ja ylös sieltä. Yhden kerran ajoin samalla kadetilla 13 km kotia sen jälkeen ku kone yskäs ekan kerran, et nyt loppuu polte. Se olis ollu kova saavutus jo taloudellisuus kisoissa.

Kerran Paapan ransitilla jäätiin ku siittäki loppu polte. Yllättäen rikkinäinen pa-mittari. Ei muuten tippunu alle varttitankin.

Moottorikelkalla parikertaa, mutta ei tienpäälle. 2½ lynxistä jääty bensapumpun kalvo ja ku yritin repiä käyntiin niin jäi naru kouraan. Pantterista jääty toinen kaasari, josta johtuen tulppa sulas ja se kärki meni männästä läpi.

tolla -84 pajerolla kaverin kanssa sillon joskus ennen ku omistin itse korttia tultiin kans jollain ihme tuurilla horisontti mustan kotia. Isä kirvaa aamulla, että pajero ei meinannu startata ja ei jaksanu kiikkua tallin kyynnyksen yli. Noh.. kone auki.. Kansi halki siihen etukammion reikään ja etukammio pyörähtäny jolloin pa-suihku käänty siihen sylinterin ja kannen liitoskohtaan ja sulatti sylinteriputken ja männän + vähän lohkoa. Nokka akselista pukit poikki ja yks venttiili niittaantu. Se oli se täystuho se. Moottorissa nyt uutta kaikki muut paitsi akselit ja kammet.. Ja tietty turbo. Nokasta en oo varma uusittiinko se.
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Kyllä tuo tienpäälle jääminen on tuttua kun mulla oli joskus niitä FORDIN PASKOJA :seina :seina :seina :seina :seinaNiitä ei edes viitsi alkaa luettelemaan kun tulis niin pitkä lista :seina :seina :seinaSitten toisesta pontiacista joskus lähti laturin remmi, impalasta hajos bensapumppu, golffista räjähti kerran ylävesiletku ja kerran syöttöpumppu. Pajero ei ole ainakaan toistaiseks jääny tien päälle. Kuhmon reissulla hajos laturi mutta akuissa riitti virta kotiin asti=600km. Eihän diesel paljon virtaa vaadi käynnissä pysyäkseen, mutta vesisateessa tartti pyyhkijät ja valot
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Mersu jätti pe iltana täydes lastis tienpäälle >:(
Nimittäin huoltoautona toimiva mersu 609-kuorma-auto perässänsä trailerilla evo9. Ja tiisseli päätti loppua (kukaan ei ole korjannut polttoainemittaria). No onneks varakanisteri pelasti ;D

Mursun tekniset tiedot on muuten:
Luokka: Historic
Moottori: 4.0L
Teho: Vaihtelee
Vääntö: Vaihtelee
Vetotapa: Takaveto
Kiihtyvyys: Vaihtelee päivittäin
Paino: Vaihtelee
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Duunipakulla (MB Sprinter) jääny kerran itäväylälle ku ajattelin että "kyllä tällä tankilla nyt vielä ton yhen keikan heittää", mutta eipä heittänytkään.
Faijan rellulla jääny useasti johonkin koska siinä oli joku perin mystinen häikkä joka ilmeni näin; kylmänä auto starttasi mukavasti ja toimi ihan ok. Kun jätti auton parkkipaikalle vaikka 10min ajaksi ja yritti sitten käynnistää niin eipä käynnistynyt vaikka kuinka perkeleesti sahas. Eli lämpimänä ei jostain syystä lähteny käyntiin. Isä osti juuri uuden Kian (saa nähdä miten se korealainen keksintö pärjää sen käytössä) ja toivottavasti ongelmatkin hävis samalla. :)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Niko Päivinen sanoi
taivaassa tavataan Tuukka, taivaassa tavataan.... ;D

Eikä se fordin korjaaminen ole vielä ohi, vaikka niistä itse onkin jo eroon päässy. Sisko osti eskortin ja voitte vaan arvailla kuka sitäkin on nyt jo joutunu korjaamaan
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Mixo sanoi
Duunipakulla (MB Sprinter) jääny kerran itäväylälle ku ajattelin että "kyllä tällä tankilla nyt vielä ton yhen keikan heittää", mutta eipä heittänytkään.
Faijan rellulla jääny useasti johonkin koska siinä oli joku perin mystinen häikkä joka ilmeni näin; kylmänä auto starttasi mukavasti ja toimi ihan ok. Kun jätti auton parkkipaikalle vaikka 10min ajaksi ja yritti sitten käynnistää niin eipä käynnistynyt vaikka kuinka perkeleesti sahas. Eli lämpimänä ei jostain syystä lähteny käyntiin. Isä osti juuri uuden Kian (saa nähdä miten se korealainen keksintö pärjää sen käytössä) ja toivottavasti ongelmatkin hävis samalla. :)

Heh ;D ;D ootko kuunnellu suomipop:in aamua ;D ;D Sikatopi62 on kyl kova äijä ;D ;D Aattelin vaa ku ajat sprintteriä ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Andy´s sanoi
Heh ;D ;D ootko kuunnellu suomipop:in aamua ;D ;D Sikatopi62 on kyl kova äijä ;D ;D Aattelin vaa ku ajat sprintteriä ;D

Edellisen duunipaikan sprintteri. En oo muuten kuunnellu ainakaan sitä osuutta sit suomipopilta ku tuli ihan uutena juttuna :D Valaiseppa vähän nii miekii tierän. :)
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Andy´s sanoi
Heh ;D ;D ootko kuunnellu suomipop:in aamua ;D ;D Sikatopi62 on kyl kova äijä ;D ;D Aattelin vaa ku ajat sprintteriä ;D

Hahahaha se on se paras osa ;D
Nimim. rekkamies takki löytyy, mutta ei edes Sprintteriä ;D ;D
 
Vs: Jäit tien päälle,millä ja miksi?

Andy´s sanoi
Heh ;D ;D ootko kuunnellu suomipop:in aamua ;D ;D Sikatopi62 on kyl kova äijä ;D ;D Aattelin vaa ku ajat sprintteriä ;D

Hahahaa SikaTopi määrää... tänään sille oli tullu Baijerilainen persuuksiin.. ;D

-Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom