J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

miesten peli! ;D väri vaan ois saanu olla jokin muu... mut makunsa kullakin. hieno auto.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Webtrap_86 sanoi
miesten peli! ;D väri vaan ois saanu olla jokin muu... mut makunsa kullakin. hieno auto.

Väri järjestys meni juuri tuonti järjestyksessä, Sliderillä musta, Danilla harmaa, itselä hopea, seuraava saa tuoda valkoisen. ;D
Itse en valkoista kuitenkaan ehkä ottaisi.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Kait niit ny useempi ku 3 on :)
Onha tepilläki yks (ainakin) vissii ;D

Eikun vetoja!
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Harri K sanoi
Kait niit ny useempi ku 3 on :)
Onha tepilläki yks (ainakin) vissii ;D

Eikun vetoja!

Totta, onhan Tepillä E38A eli RS. Toinen on joku arabian lawrence malli ;D Tosin JDM E39A en tiedä muita, muutama/yksi(?) jenkki VR4 löytyy myös.
Ja vetoja otetaan aina kun haamunaku antaa myöten. :driverjdm
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Webtrap_86 sanoi
miesten peli! ;D väri vaan ois saanu olla jokin muu... mut makunsa kullakin. hieno auto.

Värihän on helvetin hieno!

Ja hyvässä kunnossa maaliltaan vielä.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Hieno on :peukku
Sitten vain mukaan ratapäiville testailemaan :driver

nim.merk. Valkoinen sopii näihin oikein hyvin :D
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Minä voisin mutta pitäis sitten vaan löytyä yhtaikaa sopiva auto sekä rahaa mitä ei tällä hetkellä oo ollenkaan... :)
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Viiksien vaihdosta:
mielestäni turha homma. Jos mietit sitä että oppii käyttämään. Itse hypin jatkuvasti LHD ja RHD autosta toiseen eikä mitää ongelmia ole vilkkujen yms käytössä. 1/100:sta kerrasta saattaa tulla ajatushärö mut se o mielestäni aika vähän ;D
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Harri K sanoi
Viiksien vaihdosta:
mielestäni turha homma. Jos mietit sitä että oppii käyttämään. Itse hypin jatkuvasti LHD ja RHD autosta toiseen eikä mitää ongelmia ole vilkkujen yms käytössä. 1/100:sta kerrasta saattaa tulla ajatushärö mut se o mielestäni aika vähän ;D

Juu itse hypin kans päivittäin, ei ole ongelmaa viiksien sijainnin kanssa, mut se ongelma on just siinä että LHD cruiseja löytyy hieman eri tavalla ku RHD cruiseja viiksiä (jos siis hakee oem lookkia), ja koska cruisen viiksessä on samassa pyyhkijät niin pitäs kai se vilkkukin silloin vaihtaa. Mitään käyttöön liittyvää ongelmaa tässä ei ole. Muistisääntönä on helppo käyttää että rattia käyttävän käden puolella on vilkku :)

Auto on itselle muutenkin eka JDM ja ajaminen on uskomattoman helppoa vs. mitä oletti, toki autogrillille/autopesuun jne ajelussa on omat ongelmansa (ie. joutuu käytännössä nousee autosta), mut pitää olla kaveri beesissä 8) Ainoa joka oikeasti tuntuu "oudolta" on että mankkaa pitää käyttää vasemmalla kädellä, mut kaukosäätimellä selviää siitäkin..

Cruisekin muuten ois ihan mukavuusvaruste mutta kun on ajellut jo useamman vuoden cruise päällä käytännössä aina, niin tulee jalka kipeäksi kun ajaa manuaalikaasulla (+ nopeus vaihtelee)
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Laittaisin ite mieluummi jälkiasennus cruisen. Pääsee luultavasti helpommal ;D

ja kas..noin se Puhakkakin vaan joutui antautuun sanoo että JDM ja ajaminen on uskomattoman helppoa vs. mitä oletti, :peukku
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Harri K sanoi
Laittaisin ite mieluummi jälkiasennus cruisen. Pääsee luultavasti helpommal ;D

ja kas..noin se Puhakkakin vaan joutui antautuun sanoo että JDM ja ajaminen on uskomattoman helppoa vs. mitä oletti, :peukku

Siis itsehän olen aina ollut sitä mieltä että se ei oo big issue, mutta luonnollisesti toki oletti että se ois vaikeampaa (koska miten paljon tästä puhutaan), hyvä että ekana uskalsi parkkiruudusta eka pois pakittaa, mut Mikko sanoi että menehän nyt jo siitä ;D Automaattivarusteisella autolla homma varmasti on vielä helpompaa..

Mut sitten nauro lopun matkaa lappeenrantaan että ei aja keskellä tietä jne. Taavetti tai joku muu tie jolle gepsi mut opasti toki oli hankala kun rekkoja oli ja ohituspaikat oli vähissä, mutta eipä siellä kyllä se LHD kuljettajakaan päässyt ohi vaikka ajo meitin edellä ajavan ja sitä seuraavan rekan välissä. Toki jos alkaa kabiinissa tekee jotain laittomuuksia (näprää puhelinta tms, niin silloin alitajunta saattaa korjata autoa väärään suuntaan totutusta)
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Onks toi pohja jo jossain japanin diy sankarin massoissa ?
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

tepi sanoi
Onks toi pohja jo jossain japanin diy sankarin massoissa ?

Ei ole, virallisena tarkastajana ehdin katsomaan. Siellä on tietyillä alueilla vähän sitä massaa niinkun näissä yleensä on. Ei esim varapyöräkotelon tienoilla eikä helmoilla, jossain keskialustassa voi vähän olla. En tiiä miten RS sitten :P
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Juu joku OEM suojaus kiveniskuille alttiissa paikoissa.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Toinen asia oli juurikin nuo rakkaat painot ja penkit. Vaikka varustauduin workshop manuaalin kopioilla, ja alleviivauksilla tyyppikilpeen ja kaikilla muilla tavoilla että tämä olisi mahdollisesti kivuton operaatio niin ei.
Punnituksessa auto paino 30kg enemmän kuin mitä export sheetissä lukee (1440kg), (1410kg ilmoitettu), ja kantavuus se 275kg or so (5x 55kg). Tällä autolla ei varmasti ikinä tulla ajamaan täydessä lastissa mutta silti, takapenkin poistoa vaadittiin ennenkuin auto voidaan hyväksyä. Ellen siihen mennessä saa jostain muuta tietoa / todistusta toisaalta. Eli ilmeisesti vaativat runkonumerolle yksilöityä todistusta joka ilmeisesti ei kuitenkaan (?) ole vaadittu.


Ihan mielenkiinnosta, millä nestemäärillä nuo painot on ilmoitettu?
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Mitsubisimään sanoi
Toinen asia oli juurikin nuo rakkaat painot ja penkit. Vaikka varustauduin workshop manuaalin kopioilla, ja alleviivauksilla tyyppikilpeen ja kaikilla muilla tavoilla että tämä olisi mahdollisesti kivuton operaatio niin ei.
Punnituksessa auto paino 30kg enemmän kuin mitä export sheetissä lukee (1440kg), (1410kg ilmoitettu), ja kantavuus se 275kg or so (5x 55kg). Tällä autolla ei varmasti ikinä tulla ajamaan täydessä lastissa mutta silti, takapenkin poistoa vaadittiin ennenkuin auto voidaan hyväksyä. Ellen siihen mennessä saa jostain muuta tietoa / todistusta toisaalta. Eli ilmeisesti vaativat runkonumerolle yksilöityä todistusta joka ilmeisesti ei kuitenkaan (?) ole vaadittu.

Ihan mielenkiinnosta, millä nestemäärillä nuo painot on ilmoitettu?

Japanin painoista en tiedä, mutta tuo minun 1440kg oli säiliöt melkein täynnä (tankki 95%). ie. paraativarustus orkkisvararengasta myöten (ja Japanintyylinen pikkuakku, euroakulla painoa ois varmaan ollut 5-10kg lisää) + alla myös bränikät HKPL7 nastat. (en tiedä miten paljon nykyaikaiset nastarenkaat tekee vs 90 luvulla olleet peruskesärenkaat) (saman kokoiset kuitenkin)

Kuulemma Japanin paino kanssa on "ajokunnossa" (sitä en tiedä onko tankki täynnä jne) + mutta sen tiedän että kuskia ei varmasti lasketa tuohon 1410kg mukaan, mutta en keksi kyllä mitään mistä tuo 30+kg tulee extraa.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Sanoisin tuohon 5-vaihteen ongelmaan ettei taida öljyt enään pelastaa. Mahtuukos tuosta irroittamaan vaiht. päätykopan paikallaan? Siitähän vois saada synkron vaihdettua purkamatta laatikkoa?
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

uge sanoi
Sanoisin tuohon 5-vaihteen ongelmaan ettei taida öljyt enään pelastaa. Mahtuukos tuosta irroittamaan vaiht. päätykopan paikallaan? Siitähän vois saada synkron vaihdettua purkamatta laatikkoa?

Periaattes kyllä, jos pultit tulee pihalle, mutta voihan konetta roikottaa hieman :o
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Ite veikkaisin kanssa vitosen suhteen synkroja, kun tuollee "fullerimaisesti" suorittaa vaihdon kerta rutisematta.
Japaninpoika on ottanu joskus kisaa ja sorvannu vitosta. ;D
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Mitsubisimään sanoi
Periaattes kyllä, jos pultit tulee pihalle, mutta voihan konetta roikottaa hieman :o

Kyllä me Sliderin montteen vaihdettiin se akseli ihan laatikko paikallaan. Eli päätykoppa lähtee irti. Pitääköhän synkron vaihtoon nuijia mutteri auki. Siinä on taas oma hommansa.

Dynun laatikkojumppaan menee vaan se 8h ilman kaljataukoa :)
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

J. Puhakka sanoi
ps. Ja jos joku osaa suositella kuvassa näkyvän laisia HYVIÄ johtopihtejä niin let me know, nykyiset löytyy pellolta.

Osta erikseen kuorintapihdit ja liitinpihdit. Maksaa hieman, mutta jos paljon joutuu tekemään niin pakkohankinta. Itse oon tähän asti pärjännyt aika pitkälle kolmikolla kuorinta-, liitin- ja holkkipihdit.

Abikoille ym:
9752.jpg


Kuorimiseen ja pätkintään:
955084f.jpg


Holkeille sivu- tai pääsyötöllä:
knipex975304_975308.jpg
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

miikka sanoi
Osta erikseen kuorintapihdit ja liitinpihdit. Maksaa hieman, mutta jos paljon joutuu tekemään niin pakkohankinta. Itse oon tähän asti pärjännyt aika pitkälle kolmikolla kuorinta-, liitin- ja holkkipihdit.

Abikoille ym:
9752.jpg


Kuorimiseen ja pätkintään:
955084f.jpg


Holkeille sivu- tai pääsyötöllä:
knipex975304_975308.jpg

Itekkin oon nuilla halpisvehkeillä pärjännyt ihan hyvin tähän asti, mut alkanut pikkuhiljaa iän puolesta vituttaa että pihdit vetää linttaan sekä puristettaessa että kuorittaessa, tai sitten niinku nuiden lambdojenjohtojen kanssa oli: Se eriste jotain käsittämättömän kovaa muovia jota ei saa paskoilla pihdeillä mitenkään kuorittua.. Ja kyllähän sitä vois hyvät pihdit tai useammat ostaa. Kerran elämässä tuommoset varmaan joutuu ostaa kunnolliset..

Muistan joskus nuoruudessa jollain oli semmoset pihdit johon vaan laitettiin päähän se johdon pää ja se sit automaattisesti osas kuoria sen paksuuden mukaan. Olenkohan vain nähnyt unta.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

On automaattipihtejäkin edelleen saatavissa,itse suosin eniten pihtejä jotka leikkaavat "sivuttain",saa esim keskelle piuhaa tehtyä "raon",ja siihen kolvattua piuhan.


Ja tuohon kepin tuntumaan,itsellä esim HB:ssa todella kulahtaneet kepin kabiinin puolen holkit (kuluvat toispuoleiseksi,josta tulee suht paljon väljyyttä),ovat ihan nailonia,koko setti uusia maksoi Veholla ~30€.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Ite tykkään käyttää kuoritaan tuollaisia itsestäänsäätyviä.

https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~fi_fi/elfa/init.do?item=80-532-17&toc=18911

http://fi.farnell.com/knipex/12-62-180/wire-stripper-self-adjusting/dp/8156930
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Tuulilasissa näyttäis olevan kiveniskujälkiä ja niistähän nuo halkeamat useasti lähtee. Onko halkeamassa kiveniskujälki? Tuntuu esim. kynän kärjellä kun kokeilee pitkin halkeamaa, ja tietenkin ihan silmälläkin.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Uge sanoi
Tuulilasissa näyttäis olevan kiveniskujälkiä ja niistähän nuo halkeamat useasti lähtee. Onko halkeamassa kiveniskujälki? Tuntuu esim. kynän kärjellä kun kokeilee pitkin halkeamaa, ja tietenkin ihan silmälläkin.

En ainakaan äkkiseltään huomannut, mut huomasin/muistin yhden jutun.. kiristin tuon alaikkunan peltilipareen suht "tiukkaan" kun sitä irti käytin.. ja kun siinä se kumitiiviste on aika kova niin oisko se voinut pistää lasin semmoiseen jännitteeseen että lasi hajosikin sen takia?.. löysäsin meinaan sitä nyt.. Voiko olla mahdollista? Huomasin nimittäin eilen että vaikka auto on seissyt neljällä pyörällään niin halkeama on jatkanut matkaa suoraan ylöspäin..

Tsekkaan tuon kiveniskun mutta epäilen että oisko nuin alas voinut kivi lentää.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Ehjä lasi kestää aika paljon kaikenlaista, kolareita yms. Pienikin kivenisku varsinkin reunan lähellä riittää halkaisemaan lasin. Eikä se halkea välttämättä heti, voi mennä pitkäkin aika.
Tuosta lipareesta en uskalla sanoa mitään, jos ei ole metalli lasia vasten niin en usko että se on särkenyt sen.
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

No se koristepelti ei todellakaan saa lasia rikki.

Oletko "hypännyt" autolla yms,jos kori onkin löystynyt?
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

ST sanoi
No se koristepelti ei todellakaan saa lasia rikki.

Oletko "hypännyt" autolla yms,jos kori onkin löystynyt?

Koitan pysyä maassa ja en harrastele hyppymistä, voi mennä auto vielä ruttuun 8)
 
Vs: J. Puhakka - Galant VR4 - "Godlike with Godbolter 4G63" - Kommentit

Kuumottaa kyllä noi sun turbokuvat.. :D minkähän näkönen väkkärä tuo oma on kun tuskinpa sitä on vaihdettu ja kilsojakin on jonkun verran enemmän ;<
 
Takaisin
Ylös Bottom