Jakohihnan vaihto ja huoltoa EVO 4:nen

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Mikäs toi jakkohihnan vaihtoväli on? Netistä surffailemalla olen löytänyt tietoa että olisi 50-90 tkm vaihtoväli.MIkä on faktaa?

Purkasin tosta omasta evostani jakopään yläkopan että näki hihnan kunnon ennenkuin lähtee revittelemään. Mielestäni tolla ei ole hirveesti ajettu kun ei ole tekstit vielä kuluneet pois. En tosin ole aikaisemmin vaihtanut mitsuun remmiä joten en tiedä. Osaisiko joku joka on vaihtanut sanoa onko hihna vaihtokunnossa. tietysti vaihtamalla se niin saisi mielenrauhan, mutta mitä sitä turhaan jos on hyvä. Ohessa kuva http://s273.photobucket.com/albums/jj221/Arska100/?action=view&current=jakoremmi.jpg .

Netistä löysin seuraavan ohjeen jakohinan vaihtoon http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
onko EVO 4:een sopiva?

Camskill myy jakohihnan vaihtoo työkäluja a(http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2297p12859 ja http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2297p12842), onko tarpeellinen?

Sama putiikki myy tasapainoakselin postokittiä http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2297p11893 Kannattaisiko asentaa samalla? Kuinkahan pahat noi tärinät olisi ilman tasapainoakseleita? Tälläkin foorumilla on ilmeisesti kokeiltu ajoittaa väärin noita tasapainoakseleita, mutta kun on ajoitettu väärin taitavat silloin lisätä värinöitä?


Mikkä tulpat tohon kuuluisi? Vanhat tulpat on HKS ja aika kuluneelta näyttivät. Kärkiväli oli noin 1,4mm. Minkä merkin tulpat tossa toimivat. Nissanin turbo peleissä ei ainakaan kaikki platina tulpat toimi, niissä pitää ola NGK. Onko Evoissa kuinka tarkkaa? Ja mikä on vaihtoväli?

Mistä tohon kannattaisi ostella osat? Camskill?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jakohihnan vaihto ja huoltoa EVO 4:nen

Evox sanoi
Mikäs toi jakkohihnan vaihtoväli on? Netistä surffailemalla olen löytänyt tietoa että olisi 50-90 tkm vaihtoväli.MIkä on faktaa?

Service manuaali ei näköjään kerro joten ei tietoa. Molemmat hihnat on aina vaihdettava samalla.

Evox sanoi
Purkasin tosta omasta evostani jakopään yläkopan että näki hihnan kunnon ennenkuin lähtee revittelemään. Mielestäni tolla ei ole hirveesti ajettu kun ei ole tekstit vielä kuluneet pois. En tosin ole aikaisemmin vaihtanut mitsuun remmiä joten en tiedä. Osaisiko joku joka on vaihtanut sanoa onko hihna vaihtokunnossa. tietysti vaihtamalla se niin saisi mielenrauhan, mutta mitä sitä turhaan jos on hyvä. Ohessa kuva

Ei se hyvältäkään enää näytä. Vaihtaisin ellei ole jotain dokumentaatiota milloin se on vaihdettu. Oliko yläkopassa mitään vaihdosta kertovaa tarraa?

Evox sanoi
Netistä löysin seuraavan ohjeen jakohinan vaihtoon http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
onko EVO 4:een sopiva?

Ei. Ainakin nokkien ajoitusmerkit ovat erilaiset. Hanki nelosen service manuaali ennen kuin alat tekemään mitään hihnoille. Varoittava esimerkki Galantin 4G63 koneesta löytyy foorumilta ihan viime viikoilta.

Evox sanoi

Luulen että pystyy tekemään ilmankin ainakin jos moottori on irti autosta. Työkalujen käyttö saattaa kyllä helpottaa asennusta. Tuo ruuvi ei kai ole M8 kierretankoa kummempi.

Evox sanoi
Sama putiikki myy tasapainoakselin postokittiä http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2297p11893 Kannattaisiko asentaa samalla? Kuinkahan pahat noi tärinät olisi ilman tasapainoakseleita? Tälläkin foorumilla on ilmeisesti kokeiltu ajoittaa väärin noita tasapainoakseleita, mutta kun on ajoitettu väärin taitavat silloin lisätä värinöitä?

Akselien poisto tuskin onnistuu konetta ulos nostamatta elleivät ne mahdu ulos pyöränkotelon kautta. Kannattaa selvittää jos aikoo akselit poistaa.

Jos hihnan vaihtohommaan ryhdyt ja autollasi on ilmeisesti ajettu aika paljon niin mittaa samalla kampiakselin päittäisvälys. Jos välystä alkaa ilmestymään ajoissa toimimalla voi ostaa lisäaikaa laakerien vaihdolla. Jos ei toimi ajoissa menee romukoppaan ensin kampiakseli ja sitten lohko.
 
Ylös Bottom