JDM Evojen dynotuloksia

Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Prkl. Ei se fuel cutti ollukkaan mihinkään säädöillä kadonnu. Just äsken laitoin kakkosella tallan pohjaan niin noin 5000 kohdalla nykäs. :seina päivällä ei tullu mitään ku kolmosella kokeilin. Vähän sylettää. Periaatteessa hukka reissu tosaalta ei. Toivotaan että keväämmällä vika katoaa ilmojen lämmettyä.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

EVI sanoi
Prkl. Ei se fuel cutti ollukkaan mihinkään säädöillä kadonnu. Just äsken laitoin kakkosella tallan pohjaan niin noin 5000 kohdalla nykäs. :seina päivällä ei tullu mitään ku kolmosella kokeilin. Vähän sylettää. Periaatteessa hukka reissu tosaalta ei. Toivotaan että keväämmällä vika katoaa ilmojen lämmettyä.

Ei kait se auto itsestään korjaannu ?
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

-JP- sanoi
Ei kait se auto itsestään korjaannu ?
Kyllä sen lämpimiksi keleiksi "korjaantuu". Sama fuelcut meinaa omaa kärryä kiusata kylmemmillä keleillä, softan päivitys toivottavasti auttaa kyseiseen ominaisuuteen.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Jos fuel cutti ei katoa lämpimillä keleillä niin sitten pitää softa laittaa uusiks. Sitä oon vähän mittiny muutenkin. Toivottavasti kuitenkin keväällä toimii paremmin.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Fuel cut = Kun rasitusarvo (Engine load) kasvaa liian suureksi

Syyt mitä itse huomannut:
- Ahtopaine on noussut
- ilman lämpötila ulkona on -15c tai kylmempi ja ahtopaineet piikkaavat koska kylmempää ilmaa mahtuu samaan tilavuuteen enempi
- Hukkaportti leipomassa -> Ahtopaineet piikkaa -> Fuel cut

Kesällähän täämä ongelma katoaa kun ilman lämpötila nousee ja "heppoja katoaa". Joku joskus sanoi nytkkisäännöksi, että 1 aste kylmempi imuilma mitä oli ennen tuo 1hp lisää.. Noin..

Voin mä väärässäkin olla.. :p

Tosin eikös tää oo Dyno Topikki...? :p

EVI sanoi
Jos fuel cutti ei katoa lämpimillä keleillä niin sitten pitää softa laittaa uusiks. Sitä oon vähän mittiny muutenkin. Toivottavasti kuitenkin keväällä toimii paremmin.

Vakio softa ja nostetut paineet tällä hetkellä?
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

cubeqtio sanoi
Fuel cut = Kun rasitusarvo (Engine load) kasvaa liian suureksi

- Hukkaportti leipomassa -> Ahtopaineet piikkaa -> Fuel cut

Jos hukkis vuotaa ni eihä sillo ahdot piikkaa? Eli ilmeisesti tarkotat et hukkis jumissa?
Eli hukkiksen ulkoinen kello jumittaa?
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Harri K sanoi
Jos hukkis vuotaa ni eihä sillo ahdot piikkaa? Eli ilmeisesti tarkotat et hukkis jumissa?
Eli hukkiksen ulkoinen kello jumittaa?

Joo just niin. Mulla teki itellä omassa sitä. Ruosteessa sisältä -> Jumiin -> Paineet VAKIOSOFTALLA 1.7-1.9bar.. :D

Meinas kakka tulla pöksyyn ku kesken kiihdytyksen auto ponkas eteen ku raketti mutta sivusilmällä näin heti että nyt napsahti ahtomittari melkein tappiin.. :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

EVI sanoi
Jos fuel cutti ei katoa lämpimillä keleillä niin sitten pitää softa laittaa uusiks. Sitä oon vähän mittiny muutenkin.

Se olisi ihan järkevä ratkaisu. Modattu auto käytännössä vakiotehoilla on vähän masentava tapaus.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

cubeqtio sanoi
Joku joskus sanoi nytkkisäännöksi, että 1 aste kylmempi imuilma mitä oli ennen tuo 1hp lisää.. Noin..

Voin mä väärässäkin olla.. :p

Riippuu ihan millä tehoilla ollaan liikkeellä. Tuossa 300hp ympäristössä osuu hyvinkin lähelle kohdalleen noin teoriassa.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

cubeqtio sanoi
Vakio softa ja nostetut paineet tällä hetkellä?

Vakio softa pitäis olla ja paineet 1.2bar. Eikä autoa ole modattu paljoa niinkuin ekassa viestissäni kerroin, mitä palikkaa autossa on. Lähes vakio palikat muutamaa pientä lukuunottamatta. Niillä nuo mun dyno tulokset saatiin aikaseks. silti se softan päivitys auttais varmasti. St motorsissa sanottiin että hukkiksenkello toimii oikein ku ne sitä katteli. Voi olla että se silti on risa. Eilen piikkas melkein 1.5bar. Pakkastakin oli noin -12c. Jännä juttu oli, että ku hain auton st motorsilta ja pakkasta oli -8 niin ahdot pysy hyvin kuosissa ku kiihdytti. Mut illalla samalla lämpötilalla lähti taas ahtaa liikaa. Ei ymmärrä. Mut joo. Dyno topikki tämähän on. Vähän meni off :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Putte sanoi
Kyllä sen lämpimiksi keleiksi "korjaantuu". Sama fuelcut meinaa omaa kärryä kiusata kylmemmillä keleillä, softan päivitys toivottavasti auttaa kyseiseen ominaisuuteen.

Eikös auto ole silloin rikki jos siinä on jotain vikaa ?

Jotain koneista ja laitteista tiedän ,mutta en ihan kaikkea. Olisi jotain uutta kyllä jos rikkinäinen laite korjaantuu itsestään.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

EVI sanoi
Vakio softa pitäis olla ja paineet 1.2bar. Eikä autoa ole modattu paljoa niinkuin ekassa viestissäni kerroin, mitä palikkaa autossa on. Lähes vakio palikat muutamaa pientä lukuunottamatta. Niillä nuo mun dyno tulokset saatiin aikaseks. silti se softan päivitys auttais varmasti. St motorsissa sanottiin että hukkiksenkello toimii oikein ku ne sitä katteli. Voi olla että se silti on risa. Eilen piikkas melkein 1.5bar. Pakkastakin oli noin -12c. Jännä juttu oli, että ku hain auton st motorsilta ja pakkasta oli -8 niin ahdot pysy hyvin kuosissa ku kiihdytti. Mut illalla samalla lämpötilalla lähti taas ahtaa liikaa. Ei ymmärrä. Mut joo. Dyno topikki tämähän on. Vähän meni off :)

Jahas. Kannattaa tehdä asialle jotain. Halvempi säätää ehjää moottoria kuin rakentaa uusi ja säätää se. :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

ja jotain aiheeseen liittyvää, 3 moottori galantin kopassa muuten vakio mutta 8 männät ja veivit ja vanha GEMS ecu.
300hv 4000rpm
500nm 3700rpm
1,6bar jäälissä DTC:llä.
 
Takaisin
Ylös Bottom