KALVOT LÄHTI ETULASEISTA

  • Viestiketjun aloittaja jonttu
  • Aloituspäivämäärä
J

jonttu

Guest
joo noin kaks viikkoa sitten lähettiin perheen kanssa kauppaan ja 100m päässä kytät pysäytti mulla oli kuskin ikkuna auki apparin kiinni josta kalvo varmasti huomasi eipä siinä mitään kyseli kortin ja otteet ja tokas et otapas noi kalvot pois etulaseista niitä ei saa suomessa olla no repäsin siltä istumalta kalvosta puolet pois pamppu tuli takas ja sanot et se riittää ja säästit just 35¤ rahaa ;D no ei siinä mitään mut ajelin tuolla tuurin kyläkaupan luona ja vesa keskinen tuli mersun maasturilla vastaan ja huomasin et ei saatana sillä on etu lasit tummennettu ja muija on poliisi rupesin kelaa et ei ollut eka ns tunnettu/julkisuuden henkilö jolla olen nähnyt tummat etulasit (ei tietysti pelkästään etu mut en viitsinyt kaikkea kirjoittaa) onko noilla vähän niinkun eri oikeuksia vai maksaako raha miehet ja naiset aina ton 35¤ jos pamput käy valittaa en tiedä mut vähän rupee vituttaa jos meillä kansalaisilla on tuollaisia eri oikeuksia :)
 
Riippuu varmaan miten on tummennettu vai onko ihan ostettu tummat lasit.

Kalvothan on ymmärtääkseni kielletty siitä syystä, koska laadukkaikin kalvo naarmuuntuu lasia huomattavan paljon helpommin. Näin olla auringonpaistaessa oikeasta kulmasta et näe läpi silloin kun näkisit vielä ilman kalvoa.
 
kai niitä tummentaa saa, muttei kalvolla.

Esim. tehtaan tekemä, hyväksytty tummennus varmaan käy ja ainakin joku vuosi sitten myös jollain"virallisella" tummennusmenetelmällä oli hyväksyntä (en nyt muista oliko se kalva vai joku neste väri vai mikä), en tiedä onko enää....

tietysti jotkut tummennus% rajathan niissäkin on..

Tuurin kyläkauppiaalla on luultavasti varaa ostaa ne ikkunat valmiiksi tummennettuna, oikean sävyisinä.

Kai ne teoriassa vois teettääkin, valmiiksi tummemmasta lasista myös jälkikäteen?
 
olen kuullut et suomessa ei enään saisi olla etusivulasit kun ja vain ja ainoastaan kirkkaat tai sävy lasit en sitten tiedä eli siis ei todellakaan niin tummat mitä olen monella ( ei taviksella ) nähnyt ;D
 
lailliset etusivu/tuulilasin tummennukset on juurikin "sävylasit", eli 70% muistaakseni läpäsee valoa.. eli toisin sanoen sävytys on niin OLEMATON että niistä näkee hyvin läpi, eli jos vastaan tulee joku auto jonka laseista ei sisälle nää niin voin kertoa että 98% varmasti siinä on kalvotummennukset tai joku muu laiton tummennus..., pois lukien tietenkin diplomaatti tjsp autot joissa kai on tummat lasit aina :)

tosin olipa kerran yks omega kaverilla joka oli saksantuonti-malli, ja ko. autossa oli kohtuullisen tummat lasit, ja etuikkunoissa luki juurikin tinted tjsp ja se prosentti oliko se ny 70%, mut niistä kyl ei vähänkään pimeemmällä sisälle nähny.. tiedä sit..
 
Kalvotus tulee tehdä niin hyvin ettei käy noin. Aluksi valitsee mahdollisimman vaalean ja hyvälaatuisen kalvon (ei Bilteman :D). Kaivaa kaikki sivulasit veke autosta ja kalvottaa. Mulla menny etusivulasien kalvotukset 2 kertaa katsastuksesta läpi. Tokalla kerralla vaa oli lasit kokonaan auki ;D ;D.
 
oli kyllä niin hyvin tehty et ei ollut kuplan kuplaa lasissa mut olis pitänyt olla vaaleempaa kalvoa mut tietysti oli just loppu kun itelle ostin ja toisilla käy vaan aina hyvä munkki ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom