Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Sigmasta meni pari pari päivää sitten hihnapyörä rikki. Ulkokehä irtosi kumivulkanoinnistaan mutta onneksi kovin suurta vahinkoa ei päässyt tapahtumaan.
Näitä hihnapyöriä ei ole kovin helposti saatavissa, joten tilasin Kiinasta alumiinista sorvatun viriviri hihnapyörän.
Nämähän ovat hieman pienempiä kuin alkuperäiset, joten laturi, ohjaustehostin ja ilmastointi pyörivät n. 20% hitaammin. Siitä nimi "underdrive" - niitä ajetaan alinopeutta.
Onko kellään kokemuksia, autosta riippumatta että tuleeko ohjauksesta jäykkä, viileneekö koppi kunnolla, ja riittääkö lataus kun apulaitteet pyörivät hitaammin?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Mulla ollu 3000gt underdrive hihnapyörä 50tkm
Ei mitäänheikkoa VIILENEE!
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Onko kyseessä vanhempi vai FL Sigma, niitähän on kahta mallia pyöriä..
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Rockautossa ainakin on tarvikkeena hihnapyörää n.60e hintaan joten alle satasella täällä kotona.

Tehostimen hihnan mallissa kai edellä mainittu ero malleissa.
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Ei täälläkään mitään ongelmia.
Mun mallissa vain laturin/ilmastoinnin hihna on lyhyempi,
ohjaustehostimen hihna on vakio, ja näin uskoisin olevan muissakin.
 

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Kampiakselin underdrive -hihnapyörät

Tässä hihnapyörässä on ohjaustehostin myös moniurahihnalla. Eli kait FL vaikka korissa onkin vielä vanhan mallin sumuvalot ym.
 
Ylös Bottom