Kardaanin ristinivelet

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Onkohan kukaan vaihtanut vr4 Galant/Legnum ristiniveliä. Ittellä ois homma edessä, kun nyt on etumainne nivel rikki :'( Vaikuttaa äkkiseltään aika kinkkiseltä hommalta, kun noi nivelten kupit ovat niitattu kiinni. Onko kellään mitään vikkiä antaa aiheesta aiheesta?
 

Liitetiedostot

  • ristinivel_resize.jpg
    ristinivel_resize.jpg
    82.7 KB · Lukukerrat 990

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Kardaanin ristinivelet

Oisko kellää ideaa miten noi niittaukset sais tehtyä uudelleen luotettavasti?

Ostan varmaa seuraavan kardaaninpätkän, mut voisha tonkii sit kunnostaa varuiks.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kardaanin ristinivelet

Fabioh sanoi
Oisko kellää ideaa miten noi niittaukset sais tehtyä uudelleen luotettavasti?

Ostan varmaa seuraavan kardaaninpätkän, mut voisha tonkii sit kunnostaa varuiks.
esabin liimaa tipat :peukku
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Kardaanin ristinivelet

J.Niemi sanoi
Kapula7 ainakin muistaakseni on vaihtanu omaansa...
Juu näin on päässyt käymään että vaihdettu on :)
Itse tein niin et mittasin ekax ristikon mitat ja mittojen mukaan hain uudet saa ihan tarviketiskiltä moisia. Sit rälläkällä vanha ristikko palasix ja lyömällä laakerikupit keskelleppäin pois. Sit vingulla varovasti ajoin vanhat prässäykset pois jonka jälkeen pääsikin jo uutta ristikkoa mallaileen paikoilleen. tarkkaakin tarkempi keskitys ja lukitukseen käytin ohuita prikkoja jotka sitten hitsasin laakerikuppien päälle tiiviisti. Jollei ole varma taidoistaan niin sorvaamoissakin noita monesti ovat vaihdelleet ja keskitelleet. Hitsaukset/ prikat ovat yleensä ruostuvia kohtia joten muista maalata myös hyvin ;)
 

jlx

Member
Liittynyt
3 Kesäkuu 2013
Vs: Kardaanin ristinivelet


Juu näin on päässyt käymään että vaihdettu on :)
Itse tein niin et mittasin ekax ristikon mitat ja mittojen mukaan hain uudet saa ihan tarviketiskiltä moisia. Sit rälläkällä vanha ristikko palasix ja lyömällä laakerikupit keskelleppäin pois. Sit vingulla varovasti ajoin vanhat prässäykset pois jonka jälkeen pääsikin jo uutta ristikkoa mallaileen paikoilleen. tarkkaakin tarkempi keskitys ja lukitukseen käytin ohuita prikkoja jotka sitten hitsasin laakerikuppien päälle tiiviisti. Jollei ole varma taidoistaan niin sorvaamoissakin noita monesti ovat vaihdelleet ja keskitelleet. Hitsaukset/ prikat ovat yleensä ruostuvia kohtia joten muista maalata myös hyvin ;)
Tämä ei kyllä lupaa minulle yhtään hyvää etunmainen katkennu ja koko höskä käytettynä 360€ ja sitte viel varman törkee kuljetus maksu päälle,Ja jonku ammattilaisen tekemä vaihto tuohon tyliin olisi varmaan samaa hinta luokkaa...
Onnistuiskohan muunto etuvetoseksi helpommin.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Tämä ei kyllä lupaa minulle yhtään hyvää etunmainen katkennu ja koko höskä käytettynä 360€ ja sitte viel varman törkee kuljetus maksu päälle,Ja jonku ammattilaisen tekemä vaihto tuohon tyliin olisi varmaan samaa hinta luokkaa...
Onnistuiskohan muunto etuvetoseksi helpommin.
Onnistuu, v6 etuvetogalantin vaihteisto vaan paikalleen vetareineen.
 
Ylös Bottom