Kattoluukun huolto?

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Legussa toimii kattoikkuna vähän nihkeän oloisesti, ihan kuin rasvat olisivat vanhat ja jäykät. Kysymys kuuluukin, mitenkä tuota osaa lähteä huoltamaan?

Manuaalista katselin mutta siinä oli vain purku- ja kasausohjeet. Päältä päin kun katsoo, näkyy pitkät ruuvit jotka ilmeisesti kuljettaa liukumekanismia edestakaisin. Niissä oli rasvaa, mutta melko jähmeän tuntuista (siis ei sellaista jähmeää kuin pitäisi, vaan niinkuin esim. liiaksi kuumentunut laakerirasva, melko kovaa). Mutta luultavasti tuossa mekanismissa on muutakin huollettavaa, jos jollain on tietoa niin jakakoon kanssamme... :)
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Kattoluukun huolto?

Mä ainakin laitoin galantin jokaseen näkyvissä olevaan liikkuviin/liukupintoihin rasvaa (wurtin HHS2000 synteettistä voiteluöljyä)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Kattoluukun huolto?

calle sanoi
Mä ainakin laitoin galantin jokaseen näkyvissä olevaan liikkuviin/liukupintoihin rasvaa (wurtin HHS2000 synteettistä voiteluöljyä)

herkistyikö?
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Kattoluukun huolto?

Tollainen huolto toimenpide autto ainakin mulla ja ei enään ollut jäykkä toiminen. Taisin kyllä pyyhkiä ne pahimmat roippeet pois sieltä mistä nyt sormilla ja rätillä pääsee.
 
Ylös Bottom