Katuslicksit kesäksi

pkleemola

New Member
Liittynyt
3 Toukokuu 2009
Sijainti
Helsinki
Mitä katuslicksejä suosittelet EVO IX:n? Ajo on pääosin tiellä tapahtuvaa, mukavuus ei kiinnosta pätkääkään ja kesällä voi olla 1-2 ratapäivää. Triplakaseja näyttäisi saavan Camskillista järkihintaan. Aikanaan mulla oli STi MY06:ssa RE070:t jotka oli kyllä "ihan jees".

Myös ostopaikkasuositukset kiinnostavat.
 
Vs: Katuslicksit kesäksi

RE070 on edelleen saatavilla 225/45-17 kokoisena (eli 10 mm kapeampana kuin Evo 9 vakiorenkaat). Nykyaikaisempi vaihtoehto lienee esimerkiksi Yokohama AD08 jossa on hyvä kokovalikoima.

Kumpikaan ei ole varsinainen katuslicksi kuten Kumho V70A, Toyo R888, Michelin Pilot Sport Cup tai Yokohama A048. Näistä taas mikään ei ole mielestäni järkevä valinta katuajoon tai satunnaisiin ratapäiviin.
 
Vs: Katuslicksit kesäksi

ast

kiitos kommenteista. Voisitko hieman vielä argumentoida miksi viimeksi mainitsemasi renkaat eivät mielestäsi ole järkevä valinta?

Itselläni on nyt Yokon A046:t, lienevätkö AO48:n suora edeltäjä? Miten niin RE070:t eivät ole katuslicksit (ethän sekoita RE070A runflatteihin)? Aiemmat RE070:t olivat huomattavasti tiukemmat nakit kuin nämä mielestäni vain hieman perusnakkeja sporttisemmat AO46:t.
 
Vs: Katuslicksit kesäksi

Voisin olettaa, että ei ole järkevä valinta sen takia, että semislickseillä on tosi huono pito märällä kelillä ja kylmänä verrattuna sporttirenkaaseen kuten esim RE070. Semislicksit ei kovinkaan hyvin kestä kulutusta verrattuna sporttikesärenkaaseen. RE070 ei myöskään ole katuslicksi ja sen huomaa jo kuviosta verrattuna esimerkiksi Toyon R888:n tai Yokohaman A048...Bridgen RE070 on luokiteltu "High performance summer Tire" ja semislicksit ovat useasti "for track or competition use"... Alla olevasta linkistä voit verrata kyseisiä renkaita ja huomaat eron.

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+RE070

Itse olen samassa tilanteessa ja haluaisin hommaa katuslicksit kesäksi, mutta vannevalinta (18 x 9.5) ei anna periksi kun joudun venyttämään renkaan vanteen päälle ja profiili olisi luultavasti 265/35...

-Assari
 
Vs: Katuslicksit kesäksi

Itselläni on Hankook RS2:set. Toinen kesä alkamassa niillä. Hyvä pito kuivalla (tietenkin on parempia) ja looginen ajaa. Renkaan reuna aika pehmeähkö verrattuina joihinkin muihin. Kuluminenkin ollut suht siedettävää. 6 ratapäivää - 20-40 kierrosta per päivä ja 15000km kesäajoa ja eturenkaissa noin 3-4mm ja takarenkaissa 6mm. Muistaakseni uutena 8mm..?

Kannattaa myös lukasta tää: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23491.0

AD08 on Brittipojat kehuneet niin ne varmaan vielä tilaukseen kun nuo RS2:et loppuvat nyt keväällä.
 
Vs: Katuslicksit kesäksi

pkleemola sanoi
kiitos kommenteista. Voisitko hieman vielä argumentoida miksi viimeksi mainitsemasi renkaat eivät mielestäsi ole järkevä valinta?

Voimakas kuluminen, meteli, vetelee urissa rajusti, ei siedä seisovaa vettä (taas ne urat). Yksinkertaisesti ominaisuudet eivät ole katuajoon parhaimmillaan.

pkleemola sanoi
Itselläni on nyt Yokon A046:t, lienevätkö AO48:n suora edeltäjä? Miten niin RE070:t eivät ole katuslicksit (ethän sekoita RE070A runflatteihin)? Aiemmat RE070:t olivat huomattavasti tiukemmat nakit kuin nämä mielestäni vain hieman perusnakkeja sporttisemmat AO46:t.

A046:lla ja A048:lla ei ole mitään muuta tekemistä toistensa kanssa kuin valmistaja, A046 on ihan sporttinen siviilirengas eikä ymmärtääkseni edes kovin hyvä sellainen, A048 on katulaillinen kilparengas.

Katuslicksin tunnusmerkkejä ovat mm. treadwear < 100 (RE070 140) ja huomattavasti vähäisempi kuvio. RE070 on todella jäykkärunkoinen siviilirenkaaksi ja pitää kuivalla mukavasti, mutta on märällä aika surkea vähänkin kuluneena. Silti tämä ei tee siitä katuslicksiä.

Ratakelpoisiin katurenkaisiin laskisin mm. seuraavat: Toyo R1R, RE070, AD08, Hankook R-S2. Ratakelpoisuus tarkoittaa tässä lähinnä sitä että rengas ei repeydy paloiksi radalla ja pitää kohtalaisesti tai paremmin.
 
Takaisin
Ylös Bottom