Keskuslukon toiminta ääriolosuhteissa

M

Misukka

Guest
Pakkasta 28-30 astetta oli tuossa päivemmällä. Käväsin laittamassa auton roikkaan ja näppäsin ovet kiinni.
Ovet menee lukkoon ja heti aukeavat. Hälytin kyllä meni päälle mutta ovet jäävät periaatteessa "auki".
Avaimella laitettaessa ovet lukkoon toi saman "nupit ylös heti" -efektin.

Käväsin ajelemassa että auto lämpeni kunnolla niin kappas keskuslukko toimii taas normaalisti.

Mikähän paikka on kohmeessa ollut?
Voisko sille tehrä jottain?


EDIT: miksiköhän en laittanut tätä tuonne sähköpuolelle ::) :p
 
Weitec sanoi
Pakkasta 28-30 astetta oli tuossa päivemmällä. Käväsin laittamassa auton roikkaan ja näppäsin ovet kiinni.
Ovet menee lukkoon ja heti aukeavat. Hälytin kyllä meni päälle mutta ovet jäävät periaatteessa "auki".
Avaimella laitettaessa ovet lukkoon toi saman "nupit ylös heti" -efektin.

Niin oliks sulla auton lukot/ovet auki?Käsittääkseni siel ovimoottorin sisäl on "kytkimet",jotka määrittää onko k.lukko auki vai kiinni,ja ne on mekaanisesti tehty,joten voi olla et se "kytkin" siel moottorin sisäl on jäätyny,ja jumitti siin luulos et ovet on auki..Luulisin..Mul ei tota ongelmaa,oon ottanu suoraan ohjauksen joka on kakes kii..Asuapa vaik Monacos,ei noitkaan ongelmia..
 
Eli ovet jäivät auki.
Häläri kyllä aktivoitui, mutta joko kakella tai manuaalisesti avaimella laitoin ovet lukkoon, kävivät "nupukat" ala-asennossa ja heti hyppäsivät ylös.

Toki häläri kyllä estää sisälle menot, mutta houkutus pitkäkyntiselle on kova koska ovet olis auki :(

Tässä oli kyllä vaihtelevaa keli, ensin 25 pakkasta ja seuraavana päivänä nollakeli ja sitten -30c, joten tuo epäilysi sen mekaanisen kytkimen jäätymisestä voi olla tässä se punainenlanka.
Ens viikolla menen "asentamaan" nahkaista vaihdekepinnuppia tuon todella kylmän alumiinisen tilalle niin kuivattelis auton samalla lämpimässä tallissa.
Toivottavasti auttaa :-\
 
Mulla ei oo tota ongelmaa esiintynyt muutakuin antennissa :D Ja sekin lähti pelittään hyvin kun vähän valutteli lukko sulaa
 
Ihan on mainiosti pelannut keskuslukitus,siis omassa galantissa.-91 Lanccu tuppaa tekemään tuota samaa,eli nupit ylös ja nupit alas-meininkiä jos kelit paljon vaihtelee... :(
 
Kumma juttu, noissa e33 galanteissa tuntuu olevan kaikkein varmimmat lukot. Itellä on ollu 2kpl, eikä koskaan minkäänlaista ongelmaa. Sigmassa taasen menee liian herkästi lukkoon. Pelottaa vaan koska jättää avaimet sisälle, ku moottori on käynnissä ja raappaan ikkunoita. Kesällä ei ongelmaa, mut pakkasella ja kosteessa rupee kenkkuilemaan.
Olis ollu Mitsun parempi pysyä tossa vanhemmassa e33 systeemissä, kun ruveta kehittelee uutta.
 
Joo ikkunoita raapattaessa olenkin jättänyt aina oven raolleen kaiken varalta :-\
Nyt on taas toiminut mutta pakkaset tulevat vielä häijympänä :p :mad:
 
Takaisin
Ylös Bottom