Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Yllättävän tasaisesti jakaantuneet vastaukset. Hyvä ettei kenelläkään vastanneista ole sentään alle tuon 65%.
Paljonko oli ostaessa ja miten on muuttunut kilometrien myötä?Melko poliittinen vastaus. Nimim. SOH 66.5%
Paljonko oli ostaessa ja miten on muuttunut kilometrien myötä?
Nii vissii mun kannattais olla viel myyjäliikkeeseen yhteydessä kun ei oo viel puolta vuotta auto ollut mulla vai onko suoraa vaa mitsuun sitten yhteys? (luulis et menis sit takuusee kun ylläri pylläri meikän kohdalle onnistuin vetämään pohjalukemat tähänkin)Uusi pykälä äänestykseen. Alle 60%
Nii vissii mun kannattais olla viel myyjäliikkeeseen yhteydessä kun ei oo viel puolta vuotta auto ollut mulla vai onko suoraa vaa mitsuun sitten yhteys? (luulis et menis sit takuusee kun ylläri pylläri meikän kohdalle onnistuin vetämään pohjalukemat tähänkin)
2014 malli. Nyt sain viimein obd lukijan. Pitäisikö olla huolissaan...
141K ajettu.
Katso paljonko sitä on kaikkiaan ladattu.
Battery Condition ja kosketa sitä laatikkoa
Lämpötilasta riippuen 15-18 km arvioisin.
Tarkoitin siis mitä päässyt ehkä, en auton näyttämää rangea joka varmaan 20-25 km.
Sehän se tarkoitus hybridillä on. Ja autonvalmistajilla, että auto kestää sen takuuajan. Eihän se ole tarkoitus, että autot ostetaan lähemmäs 10 vuotta vanhoina, vaan silloinhan ne pitäisi jo paaliin ajaa.Mutta eikös tuo ole vähän niinkuin tämän plug in hybridin tarkoitus, että se arkiajo mennään sähköllä? En oikein ymmärrä ajatusta, että auto olisi kulutettu loppuun 140tkm ajettuna vain siksi, että sitä käytetään siihen tarkoitukseen mihin on ostettu ja tarkoitettu.
Näinhän se on, minkäs teet, ei ole Suomen kansan syytä..
Täti vaihtoi joku aika sitten omaan Yarikseen hybridiakuston, ei siis ole mikään plugari. 3600e kuulema hintaa ja omasta pussista meni, vm.2012, kilsoja en tiedä. Ei mahtanut auton käypäarvo nousta samassa suhteessa..
Täytyy sanoa, että aavistuksen ilmavalta tuntuu hinta:
https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries
Äänestys on edelleen omalla paikallaan.Edit; mihin äänestys hävinnyt? Vai hajosiko puhelin.
Jotenki vaan tuntuu, että tässä kohta alkaa lyömään jarrut päälle maahantuojan puolesta, kun suomalaiset alkaa vaatia oikeuksiaan
Tänään soittivat ja ilmoittivat että tehtaan puolesta akkujen vaihto ok, enää pitää odotella maahantuojan kuittausta akkujen kierrätysmaksusta ja sitten uusia akkupaketteja tilaukseen.
Miten Barathilla oli huollot suoritettu? Onko merkkiliikehuollettu ja hoidettu ajallaan. Mielenkiintoista olisi tietää onko suhtautuminen samanlaista mitä VAG konsernilla.
Kai se ilmastoinnin huolto sitten kuuluu huolto-ohjelmaan?
Eikös tuo hybridijärjestelmä vaadi itsessään omat jäähdytinnesteet? Näin ainain Lexuksissa oli.
Nestekierto koskee vain: invertteriä, "vaihteistoa" osittain.. toyota/lexsus järjestelmässä akun jäähdytys/"lämmitys" hoittuu sisäilman kierron kautta, akuilla on oma lämppäin moottori joko kierrättää sisäilmaa akun läpi.. tästä syystä esim: ikkuna auki ajamista ei suositella.. +ilmastointi elää välillä omaa eläämäänsä kuivattaakseen sisäilmaa..Eikös tuo hybridijärjestelmä vaadi itsessään omat jäähdytinnesteet? Näin ainain Lexuksissa oli.
No, ei onneksi tuota tahtia mene. Ainakin omallani ajelee samat kilometrit kuin uudella. Nyt mittarissa 60000 km. Itse vertaan vain ajomatkoja ja sisään menevän virran määrää. Mikä muuten vaihtelee, eli ilmeisesti jokin akun suojaussysteemi välillä alentaa ja välillä korottaa.
Eikös li-ion akku tykkää ~22c lämmöstä jolloin hörii maksimimäärän sähköä? Talvipakkasissa kun range tuppaa huventumaan vaikkei sisätilan lämmitystä käytä.
BMU tekee alussa kennojen balansointisyklin. Se on tavallaan vähän turha, kun balansointi kuitenkin tehdään kuitenkin myös latauksen lopussa. Usein tuon takia jos on vaikka puoli tuntia jossain marketin piuhassa, tuntuu että eihän se ladannut yhtään.. Kun auto turhaan käyttänyt latausajan balansointiin.
Balansointivaiheen saa ohitettua kun katkaisee virrat siinä vaiheessa kun virrankulutus tippuu. Muutama sekunti virrat pois ja takaisin, niin auto jatkaa latausta täydellä teholla eikä yritä balansoitia enää uudestaan.