Kiekot ja kumit Galanttiin?

mojala

Evo3 x 2 ,Galant E15 Exe ,Galant E15 turbo jne...
Liittynyt
10 Maaliskuu 2003
Sijainti
Lohja
Osaisiko kukaan kertoa miten suuret vanteet renkaineen :) saisi mahtumaan 85-87 Galanttiin? Olen nähnyt kyseisen auton alla 215/45/17 pyörät, mutta pystyykö sen jälkeen vielä madaltaa autoa?Edestä 20mm ja takaanta 30mm matalemmaksi ::) Vanteet olisi kokoa 7*17 ja et37,renkaat 215/45/17,pystyykö tekee vielä madalluksen ilman että renkaat on kaarissa kiinni? :'(
 
Moi.
Mulla oli aikaan E15 tbo -87:ssa 205/50x16 kumit 7x16
vanteilla et 35(muistaakseni) ja alustaa ei ollut madallet-
tu. Yksin/kaksin ajellessa ei ongelmia mutta takana jos
oli pari täyskokosta ihmista, niin aina mutkissa otti ren-
gas kiinni ulkolaidasta takalokkarin kaareen.
No, toisella et:llä ei olis ollu varmaan bropleemia mutta
kun sattui käytettynä saamaan ks. kompinaation koh-
tuu hinnalla , niin ei ollu paljo vaihtoehtoja tossa et:ssä
:(. Ei tainnu paljo jeesata mut tulihan kirjotettua.
Et tämmöstä.
t:Arska :)
 
Terve!
Olihan tosta tiedosta sentään vähän hyötyä :) en hommaa ainakaan samankokoisia pyöriä kun sinulla oli ollut autossa kiinni.Kyllähän touhon autoon löytää paljon vanteita,mutta ET luku on aina pieni murhe :( Galantin ET taitaa olla 46 ja sillä ET luvulla en löydä autooni 16"-17" hienoja vanteita, kun olis ET edes 40 niin hyvä olis :)
 
Itselläni on vähän sama ongelma,kun mulla on galaktikassani -89 just sellaset 215/45/17 kiekot enkä ole vielä madaltanu,nyt tarvi mietti uskallanko ostaa siihen alustasatsin...mut kyl se on melkein pakollinen ostos!
 
e33 galanttia voi huoletta madaltaa 215/45/17 kiekoilla ainaskin 30mm.

Ajettiin kerran minä, 4 naista ja 100kg tavaraa takakontissa Vaasaan festareille ja takas. Hienosti meni! ;D

Suuremmissa töyssyissä otti GTi:n takapuskurin reunaan lievästi kiinni mutta vakiopuskurilla ei olis ottanu.
 
mulla on galantissa (e33) 205/50/16 ja joku -50mm madallusta ja lisää madallan kunhan saan auton ajokuntoon..
ajattelin ostaa kesällä 215/45/17 vanteet, ottaaks noi leveyden puolesta kiinni, vai saisko olla leveemmät nakit vielä??
 
Nii mulla olikin tuolla pieni virhe! :mad: Tohon E15 galanttiin mulla olisikin menossa alle 215/40/17,mut ei taida paljoo auttaa asiaa :) Ottaako kaariin kiinni takana? Ois kiva tietää ennen ku hommaa ne,ei kyllä varmaan pysty sitte enään madaltaa ;D
 
Kappas vaan, mulla oli galantissani alla aikoinaan juuri 215/40/17 kokoiset gummit. No problemos, mut ku toi alusta on vähä jämäkämpi ku normaali turboissa nii en tiedä sit. Mutta mahtuu mulla nykyiset 225/45 renkaat leveys suunnassa ainakin pyörimään!!!
 
Ojala: turboon vai GLS:ään? Olis kiva turista joskus nokakkainkin, kun ei tota välimatkaakaan taida kauheesti olla... ;)

Mul on E14:ssa (-87 TDIC) muuten vakio alusta, mut etujousista puuttuu "jostain syystä" yks kierros. Renkaat on 205 leveät ja vanteet 16 tuumaa ja viiden hengen kuormalla ei paljo ajella (hyvä syy olla olematta kuskina).
 
Kiitos tiedoista johannes ja Spezzi :)!

Spezzi: Mul ois tulossa noi pyörät -87 Exe koriin, mut turbo tekniikalla ja alustalla.
Jep,voishan sitä vähän rupatella kun törmäillään vaan...
 
Takaisin
Ylös Bottom