Kolinoita takapäästä

mitsugti94

ent. Mitsu Lancer GTI, nyt Volvo V40 T4
Liittynyt
10 Tammikuu 2003
Sijainti
Turku, Piispanristi
Olenko ainoa Lancerin omistaja kenellä kolisee takapäässä ;D siis ei omistajan vaan auton?

Kuopista ja muista isommista töyssyistä ajettaessa kuulostaa niinkuin jokin olisi irti. Paikallisella mitsun merkkikorjaamollakin kävin näyttämässä mutta pojat koeajon jälkeen vaan väitti ettei sieltä mitään erikoista kuulu, myöskään mitään hajalle mennyttä ei löytynyt. Takalaatikko on varmistettu että siellä ei ainaskaa ole mitään irtonaista osaa...

...tää viesti menee samaan sarjaan tuon vaihdelaatikko-threadin kanssa? :D
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
kaverin kanssa oltiin joskus aikeaisemmin koeajamassa GTI Mitsua ja sitten ihmeteltiin sitä kolinaa takaa niin se omistaja sanoi silloin että on joku tyyppivika :eek: tiedä sitten
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Jouset o mulla ainaki 1.6 ses ny kolissu vähä.
Mites ootko bensatankin kiinnityshihnat tarkistanu, että ne o kireel ? Meinaa Carismaatikos ol tankki löysäl joskus...
 

mitsugti94

ent. Mitsu Lancer GTI, nyt Volvo V40 T4
Liittynyt
10 Tammikuu 2003
Sijainti
Turku, Piispanristi
Täytyypi vissiin tarkistaa se bensatankin kiinnitys, kiitoksia vihjeestä.

ja voihan se olla että jousetkin kolisee siellä...mut aika äänekästä kuisteski on.
 

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Mulla ainakin kolisee etujouset ja huhu kertoo "ominaisuudeksi". ;)
Kylmällä etenkin paukkuvat.
Jossain lehdessä näin, kun Carisman etujousien alapäähän ujutettiin puutarhaletkua kolinan estämiseksi. Tiedä sitten onko kovin järkevää, mutta se olikin muistaakseni Tuulilasissa. ;D
 

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
Mitsun "pakkaskolinat" ovat kyllä aika voimakkaat. Alussa se häiritsi mutta eipä se enää kun on tottunut.
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
niin ja mulla kolisee etupään kumipuslat alatukivarren kumit on kuulema väärin päin että se "olka" ei tue sitä ja kun monttuun ajaa niin se kolisee korvakkoon ::)
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Mulla on tuon kolinan takia edessä jousissa letkua (läpinäkyvää. Ja eipä kyllä pauku.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Mulla ainakin kolisee etujouset ja huhu kertoo "ominaisuudeksi". ;)
Kylmällä etenkin paukkuvat.
Jossain lehdessä näin, kun Carisman etujousien alapäähän ujutettiin puutarhaletkua kolinan estämiseksi. Tiedä sitten onko kovin järkevää, mutta se olikin muistaakseni Tuulilasissa. ;D

No näin tehtii meiän entiselle Carismalle merkkihuollossa. Etupään jouset irti ja läpinäkyvää kumiputkee kierros vaan alimmaiseen jousen kierrokseen. ja tulos oli: ei auttanu juur mitää.
Vasta 50 000 huollos ne löys että etukallistuksen vakaajien kaikki puslat men vaihtoo. Sit hiljeni.

Ite pesen jousen kupit letkulla ja sormella kaivaen aina kesäl puhtaaks ni ei kolise ja pauku ku ei ole kiviä siel kupeis.
 
M

Maxpain

Guest
Mulla joskus kolisi takapaassä ja syyks löyty kivi joka oli tukivarren ja rungon välissä.... siellä se aina niksahti ku perä laski tarpeeks alas. :)
 

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Mulla on ollu 2 E3 sarjan Galanttia ja tää Sigma ja kaikissa kolinat on johtunu enimmäkseen kallistuksenvakaajan nivelistä.
Sigma on tosin ainoa jossa oli vakaaja takana. Kolinat loppui siitäkin kun vaihdoin nivelet.
 
J

Jerry

Guest
No pentele kun munkin 91/92 GTi Lanceri kolisee takapäästä! Kun auto oli paikallaan pamauttelin nyrkillä takapuskuria ja sillon kolahti taas. Koitin katella puskurin alle ja hyvin se tuntu olevan kiinni. Enpä tiedä sitten..
 

mitsugti94

ent. Mitsu Lancer GTI, nyt Volvo V40 T4
Liittynyt
10 Tammikuu 2003
Sijainti
Turku, Piispanristi
No pentele kun munkin 91/92 GTi Lanceri kolisee takapäästä! Kun auto oli paikallaan pamauttelin nyrkillä takapuskuria ja sillon kolahti taas. Koitin katella puskurin alle ja hyvin se tuntu olevan kiinni. Enpä tiedä sitten..

Tulipa muuten mieleeni sellanen että pakoputkikaan ei ole poissuljettu mahdollisuus? Ne kumikannakkeet ainaski varmaan iän myötä löystyy ja putki alkaa heilumaan..täytyypi tarkistaa!
 
J

jonttu

Guest
mul hakkas toi taka vaimennin runko palkkiin vaihdoin sinne sit 2kertaa pienemmän 2tuumasen simonssin eipä kolise enää ;D
 
Ylös Bottom