Kondensaattorin tarve?

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Onko olemassa jotain nyrkki sääntö että koska tarvitsee olla konkka?

Itselle tulossa 250W X 2/760W X 1 vahvistin. Nämä siis max arvot. Ja siis subbaria meinasin tolla soittaa.

Valaiskaa tyhmää. ;D Eipä oo ikinä tullu kauhean tarkkaa perehdyttyä näihin.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

lancer evo-r sanoi
Onko olemassa jotain nyrkki sääntö että koska tarvitsee olla konkka?

Itselle tulossa 250W X 2/760W X 1 vahvistin. Nämä siis max arvot. Ja siis subbaria meinasin tolla soittaa.

Valaiskaa tyhmää. ;D Eipä oo ikinä tullu kauhean tarkkaa perehdyttyä näihin.

Varmaan sellainen suhteellisen helppo tapa todeta tarve on soittaa vähän isommalla löylyllä, iskeä sähkölaitetta päälle. (valot, tuuletus jne) Jos ajovalot alkavat välkkymään tai mittariistovalot tms, niin silloin on hyvä lisätä kondensaattoori viimeistään. Japanilaisissa autoissa monesti tuntuu että tuo akku ja sitä kautta laturikaan eivät ole kovin isoja, joten tarve on helposti olemassa.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

lancer evo-r sanoi
Onko olemassa jotain nyrkki sääntö että koska tarvitsee olla konkka?

Aina. Tuossa kai hyvä nyrkkisääntö. Vaikken miksikään hifimieheksi itseäni laskekkaan, eikä itseltä edes löydy konkkaa kontista, niin silti olen sitä mieltä että siitä ei ainakaan missään nimessä ole ikinä haittaa, ja se voi "korjata" mitä ihmeellisimpiä vikoja äänentoistossa, mitä voisi luulla huonoista elementeistä tai vahvistimista johtuvaksi. :)
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Slider sanoi
Aina. Tuossa kai hyvä nyrkkisääntö. Vaikken miksikään hifimieheksi itseäni laskekkaan, eikä itseltä edes löydy konkkaa kontista, niin silti olen sitä mieltä että siitä ei ainakaan missään nimessä ole ikinä haittaa, ja se voi "korjata" mitä ihmeellisimpiä vikoja äänentoistossa, mitä voisi luulla huonoista elementeistä tai vahvistimista johtuvaksi. :)


Ei sitä konkkaa tarvi, jos on virtajärjestelmä kunnossa. Itse pärjään ihan hyvin ilman, vaikka konkat onkin.
OSTA KUNNON AKKU, tee kunnon liitokset ja maadoitukset. niillä pärjää jo pitkälle.
Ei se konkka haittaakkaan, joten voihan sellaisen laittaa. Mutta huonoa virtajärjestelmää se ei pelasta.
PS. pidän itseäni jonkinlaisena autohifistinä.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Juu näin. Mutta jos se virtajärjestelmä ei olekkaan ihan kunnossa. :p Tai akku vaikka on ohittanut parhaan iän vuosia sitten. Tietysti jos sillä asenteella tekee että vaihtaa / rakentaa kaikki mitkä vähänkin liittyy edes etäisesti rokkivehkeisiin niin sitten sähkö varmaan riittää. Aloituspostauksesta sain kuitenkin sellaisen kuvan ettei näin ole, ja konkka ei varmasti ainakaan ole pahitteeksi.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Vesku sanoi
OSTA KUNNON AKKU, tee kunnon liitokset ja maadoitukset. niillä pärjää jo pitkälle.

Pärjää toki mutta henk.koht. olen sitä mieltä että akku voi olla vaikka kuinka hyvä mutta se ei konkkaa korvaa, konkka luovuttaa kuitenkin hiukan nopeammin virtaa mitä akku.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Chiqi_ sanoi
Pärjää toki mutta henk.koht. olen sitä mieltä että akku voi olla vaikka kuinka hyvä mutta se ei konkkaa korvaa, konkka luovuttaa kuitenkin hiukan nopeammin virtaa mitä akku.
Onko kuinka paljon käytännön kokemusta?
Itse olen jopa kuunnellut eri kongdensaattoreiden eroja laitteistossa. siis sitä miten se vaikuttaa saundiin.
Kokeilussa 0.33-5F kondensaattoreita, 14-75Ah akkuja jne. Että aika hyvillä mielin voin ehdottaa sitä AKUN uusimista.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Vesku sanoi
Onko kuinka paljon käytännön kokemusta?
Itse olen jopa kuunnellut eri kongdensaattoreiden eroja laitteistossa. siis sitä miten se vaikuttaa saundiin.
Kokeilussa 0.33-5F kondensaattoreita, 14-75Ah akkuja jne. Että aika hyvillä mielin voin ehdottaa sitä AKUN uusimista.

Itsellä on jonkin verran kokemusta mutta täytyy todeta että omat systeemit ovat kyllä järeämmästä päästä +4000w yleensä. Näissä ainakin kuulee selkeästi konkan puutteen. Mutta kyllä silti itse ainakin laitan konkan liki laitteistoon kun laitteistoon. Osittain makuasioitahan nämä ovat ennen kun mennään yli 2000w. :)

edit: Unohtui mainita että melkein poikkeuksetta mulla kyllä on myös akku melkein uusi.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Nämähän on aina tapauskohtaisia tapauksia.Perussääntönä pidetää 1000w/1f.Eli jos laitteiston piikit sijoittuu 1000w korville,niin kannattaa konkaa todellakin harkita.Itsellä on muutama akku mennyt paskaksi nuorempana,kun soittelin ja akku purkautui ajonkin aikana.Eli jos vähänkin siltä tuntuu,että auto ei oikein kestä(valot vilkkuu,puhallin pätkii,sytytys takkuilee)niin kannattaa harkita.Eikä oo mikää iso investointi,kannattaa seurailla esim.nettihuutokauppoja yms.Uutenakin kohtuuhintaisia.Merkki ei ratkaise,kaikkihan nää kasataan siellä kaukoidässä tms. ;D eli puheet merkkikonkkien "laadusta"on sitä ja tätä.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

colt_c5 sanoi
Nämähän on aina tapauskohtaisia tapauksia.Perussääntönä pidetää 1000w/1f.Eli jos laitteiston piikit sijoittuu 1000w korville,niin kannattaa konkaa todellakin harkita.Itsellä on muutama akku mennyt paskaksi nuorempana,kun soittelin ja akku purkautui ajonkin aikana.Eli jos vähänkin siltä tuntuu,että auto ei oikein kestä(valot vilkkuu,puhallin pätkii,sytytys takkuilee)niin kannattaa harkita.Eikä oo mikää iso investointi,kannattaa seurailla esim.nettihuutokauppoja yms.Uutenakin kohtuuhintaisia.Merkki ei ratkaise,kaikkihan nää kasataan siellä kaukoidässä tms. ;D eli puheet merkkikonkkien "laadusta"on sitä ja tätä.

Kondensaattoreissa on ISOJA eroja. tämä on factaa. Laatu konkka painaa ja maksaa enemmän kuin 80€. 100-150€ niin saa jo hyvän 1-1.5F konkan. Mulla on itelläni hyllyssä neljä erilaista konkkaa.. On hyviä konkkia pari ja edullisia pari. Eli Hyvä ja edullinen ei ole sama konkka.
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

konkissa on jonkin verran eroja.mulla dietz p-1 ovh jotain 120euroa.ja hyvin työntää virtaa.Pidän sitäkin mahdollisena,että halvalla ei saa hyvää.Mutta tämä onkin taas jokaisen oma asia,ostaako kalliin vai halvan.Suuntaa-antavana vinkkinä voin kertoa,että panosta siihen konkkaan nyt ainakin 80-120 euroa,niin virransaanti on taattu.Jos muuten virtapuoli on kunnossa,niin luulis sit soivankin.Mutta tarkasta seuraava asia:

-rasitustestaa akkusi(voi olla,että on jo vähän kärsinyt)
 
Vs: Kondensaattorin tarve?

Vesku sanoi
Kondensaattoreissa on ISOJA eroja. tämä on factaa.

Totta turiset... en muista missä lehdessä, olikohan autosoundissa joskus kun oli isompien konkkien testi ja sa melkosesti nauraa kun lueskeli mittaus tulosksia joistan malleista :D
 
Takaisin
Ylös Bottom