Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
moro!

Missä päin teillä käy koneen lämmöt näin talvisin ?

Huomasin kun ajoin yhtä yksilöä näin talvella että mittari näytti alle puolen välin. Noin klo "kahdeksaa" Muistelin että kesällä olisi ollut vaakasuorassa. Pitäisköhän vaihdella termari ihan varmuuden vuoksi....
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

tepi sanoi
moro!

Missä päin teillä käy koneen lämmöt näin talvisin ?

Huomasin kun ajoin yhtä yksilöä näin talvella että mittari näytti alle puolen välin. Noin klo "kahdeksaa" Muistelin että kesällä olisi ollut vaakasuorassa. Pitäisköhän vaihdella termari ihan varmuuden vuoksi....

Samanlailla vaihtelee mulla. En pitäs hälyyttävänä mitenkä jos se on noissa rajoissa. Pahempi se ylilämpö on...
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Kaikki yksilöt joista oon kuvia nähny ja livenä nähny on ollu käyntilämmöt vähän alta puolenvälin. Sama lämpö talvet kesät.
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

http://ozvr4.com/forums/showthread.php?t=4795
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

viisari on yhtä vaakasuorassa kuin kesälläkin. Termaria ei vaihdettu.
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Mulla on Evossa ihan samaan tyyliin. Nousee ehkä joskus harvoin sinne puoleen väliin asteikkoa tuo mittari. Sama homma oli vanhoilla kilkkeillä. Nyt vaihdettu uusi syyläri, termari ja lämpöanturi ja samalla tavalla näyttää. No Apexi näyttääkin kyllä ihan normaali arvoja. Kai tuo asteikko on vaan noissa niin, että ei nousekaan sinne ylärajoille kuten "tavallisesti".
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Enivei puheluista huolimatta ostatin uuden 82 asteisen termarin, vanha oli 71 asteinen. Voipi toi "alimlämpösenä" käyminen vaikuttaa tuohon bensankulutukseenkin. Kertoilen mihin toi mittari nyt asettuu.

Periaatteessa koneen lämpöihin vaikuttaa myös vaihdelaatikko. Tuo yksilö on manuaali niin laatikko ei siinä tapauksessa "lämmitä vettä"
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Mites nopeesti teillä lämpenee noi ultimate perheautot näin talvisin? Esim. -10c, kauanko kestää että lämmöt normaalissa / asteikon alarajassa (eli mittari just ja just noussut)?

Itsellähän ei ole legu (vielä) talvikäytössä, kyselen vaan jo valmiiksi kun ajattelin ensi talveksi ottaa ajoon :)
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

nostokurki sanoi
Mites nopeesti teillä lämpenee noi ultimate perheautot näin talvisin? Esim. -10c, kauanko kestää että lämmöt normaalissa / asteikon alarajassa (eli mittari just ja just noussut)?

Itsellähän ei ole legu (vielä) talvikäytössä, kyselen vaan jo valmiiksi kun ajattelin ensi talveksi ottaa ajoon :)

2min ehkä asteikon alarajaan...normaalilämpöön 5min
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Jotain tuollaista mitä Harrillakin kestää... Eli todella nopeasti kun vertaa millä aiemmin olen ajellut... tosin ensimmäinen ahdettu.
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Tänään -15°C ja 5min kesti että nous alarajalle ja toinen 5min että oli normaalissa...
Ja ilman mitään lämmitintä siis :)
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Nyt nousee heti lähes vaakatasoon lähdön jälkeen. Huomattava ero kuiteskin aftermarket 71 termariin. Vaihto oli helppo.. Ahtoputki / ilmanmäärämittari yms edestä pois. Termari löytyy alavesiletkusta kannen oikealta puolelta laatikon päältä.

Samalla vaihtu tulpat + muuta , niin ei osaa sanoa mikä on minimi työmäärä ko jutulle. Vielä lambda vaihtoon niin siin taitaa olla kulutukseen vaikuttavat modit tehtynä.
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

tepi sanoi
Nyt nousee heti lähes vaakatasoon lähdön jälkeen. Huomattava ero kuiteskin aftermarket 71 termariin. Vaihto oli helppo.. Ahtoputki / ilmanmäärämittari yms edestä pois. Termari löytyy alavesiletkusta kannen oikealta puolelta laatikon päältä.

Samalla vaihtu tulpat + muuta , niin ei osaa sanoa mikä on minimi työmäärä ko jutulle. Vielä lambda vaihtoon niin siin taitaa olla kulutukseen vaikuttavat modit tehtynä.

Viitsitkö laittaa osanumeroa tuolle kuumemmalle termarille, ja jos vaikka sille vakiollekin?
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

nostokurki sanoi
Viitsitkö laittaa osanumeroa tuolle kuumemmalle termarille, ja jos vaikka sille vakiollekin?

Vakio on juuri se kuumempi eli 82. Molempien koodit löytyy tuolta varaosa-keskusteluista...
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

tepi sanoi
Nyt nousee heti lähes vaakatasoon lähdön jälkeen. Huomattava ero kuiteskin aftermarket 71 termariin. Vaihto oli helppo.. Ahtoputki / ilmanmäärämittari yms edestä pois. Termari löytyy alavesiletkusta kannen oikealta puolelta laatikon päältä.

tarkotat vissii lohkon vasemmalta puolen ;) ...edestäpäi katsottuna toki "oikealla" puolen...
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Laatikon päällä eli oikealta. Eikai sitä kukaan korjaa autoa sillai että makaa katon päällä ;)
 
Vs: Koneen lämpö / mittariston moottorin lämpötilamittari.

Eli kyllä ne lämmöt tosiaan pitää olla siellä vaakatasossa. Itselläni oli pitkään näin mutta nyt 1kk sitte alkoi putoamaan.
Tyhjäkäynnilä juuri jaksoi nousta vaakatasoon mutta ajossa putosi neljännekseen..
Syyllinen oli termostaatti, kuten epäilinkin. Vanhan termarin tiiviste oli murentunut puoliksi pois :mad:
Tänään vaihdettiin uusi (82asteinen kuten oli vanhakin) ja nyt lämpee auto ja kabiinis piisaa lämpöö :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom