Kuka säätää tyhjäkäyntisäätimiä & BISS ruuveja (4g63 vm.2004 Outlander)

Sielunmiljonääri

New Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2022
Terve vaan !
Onko foorumilla ketään kellä on tarvittavat välineet, ilmeisesti MUT-2 (?) ja taitoa säätää 2004 Outlanderin 4g63 koneen tyhjäkäyntisäätimen toiminta ja BISS ruuvi oikeisiin säätöihin.
Auto käy tällä hetkellä tyydyttävää tyhjäkäyntiä, kylmänä hieman heijjaa, lämpimänä toimii.

Ongelma oli ensin todella raju, auto ei pysynyt ollenkaan käynnissä ja liikenne valoihin saapuessa auto sammui lähes joka kerta.
Vaihdettiin tämän takia (tarvike) tyhjäkäyntisäädin. Säätimen vaihdon jälkeen pidettiin akkua pois 30min, jotta se ensikäynnistyksellä oppisi tuon tyhjäkäynnin uudella säätimellä.
Tilanne parani huomattavasti, eikä auto enää sammunut kertaakaan. Päin vastoin auto alkoin käydä liian korkeaa tyhjäkäyntiä.
Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että joku oli yrittänyt korjata sammuilua säätelemällä tuota BISS ruuvia kaasuläppäkotelossa. Eli BISS ruuvi on sekoitettu, alkuperäisestä paikasta ei tietoa.

Sain korvakuulolla säädettyä tuon ruuvin uuden säätimen kanssa niin, että nyt auto käy tyydyttävää tyhjäkäyntiä, mutta kylmänä hieman vaikeuksia.
Tämä joka tapauksessa on aiheuttanut sen, että tyhjäkäyntisäädin luo vikakoodia käydessään.

Oikean tyhjäkäynnin säätämiseenhän tarvittaisiin ilmeisesti tuo MUT-2 laite, jotta voidaan laittaa tyhjäkäyntisäädin lukko asentoon, jonka jälkeen säädettäisiin BISS ruuvista tyhjäkäynti noin 750 luokkaan, ja tämän jälkeen homma toimisi kuin tehtaalta ??

Asiasta tietävälle säätäjälle olisi jokunen euro tarjolla, jos sellainen löytyy oikeiden laitteiden kanssa (y) Annan mielelläni lisätietoja YV !
Kaasuläppäkotelo on puhdistettu, kaasuläpänasentotunnistin on mitattu, ja se on oikeissa arvoissa, vaikka sellainenkin uusi kyllä löytyy varastosta varaosana.
 
Tuo mallihan on osittain sähköjen osalta tietääkseni ranskalaisten käsialaa ja siinä omanlaisensa kujeet.
Mulla tuo laite on mutta eipä ole kummemmin tullut perehdyttyä siihen tuon Outlanderinkaan osalta.
Tuolla katottiin tuota pojan samanlaista autoo tai lähinnä poika katseli kun kieliä osaa,
 
Tuo mallihan on osittain sähköjen osalta tietääkseni ranskalaisten käsialaa ja siinä omanlaisensa kujeet.
Mulla tuo laite on mutta eipä ole kummemmin tullut perehdyttyä siihen tuon Outlanderinkaan osalta.
Tuolla katottiin tuota pojan samanlaista autoo tai lähinnä poika katseli kun kieliä osaa,
Mulla on onneks tää ensimmäinen korimalli, ranskan sekoilut tais tulla vasta tossa seuraavassa korimallissa, saatan kyl olla väärässäkii mut nopeella guuglaamisella :)
 
Kannattaa mainita missä päin tarve on.
Lähtökohtasesti koko suomi, mutta ei näillä bensa hinnoilla ihan lappiin kyllä viitsi ajaa.. Katsotaan sitten jos löytyy joku, että missä päin majailee :)
Tosin olen alkanut miettiä että jos saan joltain vuokraan tuon MUT 2, niin eiköhän se itsekkin onnistu jos vaan kaivan jostain netin syövereistä jonkunmoisen oppaan tuohon laitteeseen. Kumminkin vain yksi asia tarviisi löytää sieltä :)
 
Takaisin
Ylös Bottom