kuuluisat venttilinnostajat

limppa

Hyvä tuli ku itte teki
Liittynyt
7 Syyskuu 2009
Sijainti
Itä-Uusimaa.
En tiedä mistä aloittaa. Ongelma eli naputus/nakutus alkoi noin vuosi sitten. Korjaantui öljynvaihdolla. Taas mentiin... Noin 8tkm... Taas alkoi ääntä kuulua. Korjaantui öljynvaihdolla, nyt päästiin enää vajaa 1000km. Investoin moottorinhuuhteluun (forte) uutta öljyä koneeseen ja hydraalivenojen lisäainetta mukaan. Päästiin vajaa 1000km ja ääni jatkaa naputtamista. Nyt kyrpii!!! Mitä avuksi? Nostajien vaihto? Kone on 4g63 sohc istutettuna L200:seen.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Sitä vähän pelkäsinkin. Noh, pakkohan ne nostajat on vaihtaa. Varmaan saa timantti-tiskiltä?
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Saa ne sieltäkin, mutta halvemmallakin varmaan selviää. Vaihto-ohje á la Skydiver:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11705.msg72044#msg72044

Ja itse nostajiahan voi kysellä vaikkapa lähimmästä varaosaliikkeestä. Mitsun orkkis osanumero on MD377560, sillä luulisi löytyvän jos liikkeessä järjestelmät kunnossa (ainakin Osaset-ketjulla on Lappeenrannassa onnistunut aina osanumerolla haku, AD:lla ei ja Motonetissä lienee sanomattakin selvää että ei onnistu).

Olisikohan J. Puhakalla ylimääräisiä? Jossain vaiheessa moisia kaupitteli.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Hassu yleisnimitys tuo venttiilinnostaja :) kun sehän tarkoittaa venttiilin jousta. "Hydrauliset venttiilinvälyksen tasaajat"han ne on virallisilta nimityksiltään :) (sori kielipoliisismista)
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Jep, jep. Mitään havaintoa mitä kustantaa 8kpl timantti-tiskiltä? Vai onko kannattavaa hakee ulkomailta? Kiitos kaikille vastauksista.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Kolmisen kymppiä kpl.

Tarvike kympin kpl, kestoikä jotain..
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Vieläköhän Powerdose on pystyssä? Sieltähän sai niitä isoreikäisiä tasureita järkihintaan.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

nostokurki sanoi
Vieläköhän Powerdose on pystyssä? Sieltähän sai niitä isoreikäisiä tasureita järkihintaan.

Ei varmaan ole ja 8-venttiilisen tasurit on erilaisia, niitä lyhyempiä ja paksumpia.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Taitaa nyt kallistua siihen vaihtoehtoon että kansi irti ja sisälmykset kaikki uusiks. Nostajat, ohjurit, kumit jne... Ei koneellakaan ajettu kun vasta 280tkm. Joku kertoi joskus aikoinaan mitsujen kansien olevan herkkiä halkeilemaan. Tietysti kaiken saa voimaa käyttämällä rikki mutta näin isot pojat väittää. Noh, juodaan reippaamanpuoleinen sauna/kalsarikänni niin ruvetaan huomenna ihmettelemään nostajien sekä kannen sielunelämää.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Omasta mielestäni menet kyllä turhan rankalla linjalla tuon kannen irroituksen suhteen. Ne on dieselmitsut mistä ne kannet halkeilee, ei bensakoneisille pitäisi yleensä mitään käydä. Nostajat vaihtoon (on oikeasti melko nopea homma) ja eikun :driver , sanoisin minä. :)
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Niin, noh.. Pääsis kyllä pelkillä nostajien vaihdolla. Mutta.... Kun se oma kullannuppu mitsu hävittää jonneen sitä glykolia aina vähän välillä niin olisin utelias aukaisemaan sen kannen...
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

limppa sanoi
Niin, noh.. Pääsis kyllä pelkillä nostajien vaihdolla. Mutta.... Kun se oma kullannuppu mitsu hävittää jonneen sitä glykolia aina vähän välillä niin olisin utelias aukaisemaan sen kannen...

No sitten on vähän perustellumpi operaatio. :)
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

DaJackal sanoi
Omasta mielestäni menet kyllä turhan rankalla linjalla tuon kannen irroituksen suhteen. Ne on dieselmitsut mistä ne kannet halkeilee, ei bensakoneisille pitäisi yleensä mitään käydä. Nostajat vaihtoon (on oikeasti melko nopea homma) ja eikun :driver , sanoisin minä. :)

Kyllä vaan nuo mitsun vähävenaset bensakannetkin halkeilee nimim. 2 kansivikasta galanttia omistaneena.. ;D
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Eikös tästä ollut jossain tapahtumassa ( kenties yön pikkutunteina?) keskusteluakin kuinka 8v kannet on herkempiä halkeamaan kuin 16 vastaavat..

Mulla olis muuten ylimääräsenä yks tollanen bensamallin L200 kansi, ehjänä irroitettu, nyt toki ollut varastos jo useemman vuoden.. Mikäli olis tarvetta..
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Mielenkiintoista... Pistin koneen käyntiin niin sieltähän sitä naputusta alkoi kuulua. Ok, selvä. Kone kun lämpeni ääni hävisi ja pikku 2litrainen kävi nätisti. Kone seis vähän jäähtymään ja käyntiin uudestaan. Nap, nap, nap, nap.... kuuluu taas. Oliskohan ainoastaan yksi nostaja vähän huonossa timmissä? Ääni nyt sen verran maltillinen. Venakoppa irti ja tutkimaan.
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

onkos 4g94 sohc 16v koneessa samat tasurit? niitä dohc mallin nostajia on ainaki kahta eri mallia mut onko noi pikkunappulat kaikki samanlaisia....Löytys 16kpl uusia ylimääräsenä....

lisäks ois 4g94 sohc 16v koneeseen jakopään hiluja +tiivisteitä
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

https://web.archive.org/web/20100520054905/http://kempys.co.nz/lifters.htm

Tuossa lifterilistaa.. meitillä saattaa olla varastossa sarja pieniä nostajia. (4g63 sohc etc)
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

tosissaan siis 4g64 koneeseenhan nmoi osat on eikä mikää 4g94
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Ok. Nyt on nostajat tai tasaajat hankittu.
Kansi purettu palasiks että pääsee käsiks, ei kuitenkaan irti koneesta.
Vuoto paikallistettiin vialliseen vesipumppuun. Ei aihetta ottaakantta irti koneesta. Mutta miten tästä eteenpäin?
Tarviiko jotenkin näitä härveleitä (nostajat/tasaajat) ilmata/täyttää öljyllä ennen asennusta? vai hoitaako koneen oma öljynkierto tämän jotenkin?
 
Vs: kuuluisat venttilinnostajat

Ei siitä haittaakaan ole, jos laitat ne moottoriöljyyn lillumaan ennen asennusta. Nopeuttaa ilmaamista huomattavasti, mutta itse ilmaamisen siis hoitaa moottorin oma öljykierto :) Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Takaisin
Ylös Bottom