kysymyksiä evon huolloista

Maximus

New Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2008
Noniin, eli tässä pitäisi autoa ostella, evo 8 ja 9 ovat olleet vahvasti mielessä, MUTTA olisi muutama kysymys vielä niistä :)
Elikkäs, käsittääkseni evo ei ole mitenkään hirveän yleinen täälläpäin, joten onko osien saannissa esiintynyt ongelmia, ja onko ihan tuhottoman hintasia, ja miten huollon laita? Ja tuleeko niitä varaosia tarvitsemaan normaalissa nakkikioskin kiertelyssä ja satunnaisessa sorateiden valloituksessa, että onko laadukasta/lujaa tekoa? Tokihan kuluvia osia on, ja sattumia, mutta jos vakiona pidän (lukuunottamatta pörinäpönttö virityksiä ;D ) niin kuluuko moottori tai muut osat normaalia autoa nopeammin, kun "ralliauto" kuitenkin on kyseessä? Sitten vielä vähän turhempi kysymys, saako millään helpolla/halvalla konstilla aikaan edes pientä pihausta turbosta, kun vakiona ei taida kuulua? :) Kiitos jo valmiiksi jos joku viitsii vastailla, nämä kysymykset on jäänyt vähän epäselviksi ja aiheuttaa päänvaivaa :-[


E: sellanen vielä, kun ajattelin auton uittaa saksanmaalta, niin täytyykö ottaa jotain erityistä huomioon?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Varmista ainakin että autosi on euromallinen jos tuot Saksasta. Siten saat siihen helpommin vastaavuustodistuksen. Toki jenkkeihinkin onnistuu, mut _saattaa_ olla vaikeempi... ja jenkissähän ei ole aktiivilukkoja yms kivaa....

ja kyllä se tekniikka kestää..kytkin on hyvä "sulake" voimansiirron kestävyydelle... toki kaikki rikki saa väärin rässimällä, mutta kyllä noitte laatikot kestää vakiokäytön ja voimansiirto.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Saanko kysyä, että missä täällä päin? Suomessa yleensäkö? Jos tosiaan olet kasia tai ysiä ajatellut niin kyllä ne sen verran yleisiä Suomessa on (varsinkin ysi), ettei osien saanti pitäisi vaikeuksia tuottaa. Ja kasi ja seiskakin on aika pitkälle samoja autoja kun ysikin.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Länsirannikolla asustelen. Ainakin näyttäisi omalla paikkakunnalla (porissa) olevan 2 mitsua huoltavaa liikettä, satakunnan autotalo ja rintajouppi, joten eiköhän huollot onnistu :)
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Maximus sanoi
Länsirannikolla asustelen. Ainakin näyttäisi omalla paikkakunnalla (porissa) olevan 2 mitsua huoltavaa liikettä, satakunnan autotalo ja rintajouppi, joten eiköhän huollot onnistu :)
Vinkkinä vain, että nuo merkkihuollot ei välttämättä ole evojen kohdalla parhaita huollatuspaikkoja. Vie jollekkin rallipajalle, jotka niitä huoltaa työkseen. Hinnatkin ovat yleensä niissä enemmän kohdillaan ja tietotaito myös. Evo on siinä mielessä hyvä auto että huoltohinnat ovat hyvinkin inhimillisiä, ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin 'erikoisauto'.
Ja ainakin mun kasi on ollut kestävä, pienintäkään vikaa ei ole ollut (kop,kop). Ja jos ajaa kytkintä säälien, nostaa ahdot vasta kun kytkin on ylhäällä, vaihtaa rauhallisesti, niin ei varmasti mene voimasiirto ja kytkin rikki.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Mahtaisiko satakunnasta, tai edes kohtuullisen matkan päästä löytyä jonkin näköistä rallipajaa? Miten muuten huoltovälit, varmasti vähän tiuhempaan ku perus korollalla?
Kytkin ja voimansiirto on ilmeisesti se heikon lenkki, kun sitä noin kovasti varotaan ;D
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Maximus sanoi
Mahtaisiko satakunnasta, tai edes kohtuullisen matkan päästä löytyä jonkin näköistä rallipajaa? Miten muuten huoltovälit, varmasti vähän tiuhempaan ku perus korollalla?
Kytkin ja voimansiirto on ilmeisesti se heikon lenkki, kun sitä noin kovasti varotaan ;D
Öljynvaihtoväli 7500km, hihna 60 tKm.
En tarkoittanut että kytkin ja voimansiirto olisivat mitenkään heikkoja, juurikin päinvastoin. Itse asiassa ei tule mieleen mitään heikkoa lenkkiä, jos vakiona pitää.
 
Takaisin
Ylös Bottom